handdator

Visa fullständig version : Kreatin och protein isamband med styrketräning


robhansson
2012-02-14, 11:51
Tjena, fick hem mitt kratine monohydrat och mitt whey 80, har precis börjat styrketräna.
Läst en del innan jag köpte kreatinet och det var inga som helst dumheter tänkte jag, så läste jag idag på en sida att det ger acne, magbesvär, njurinfektioner o allt va det nu var,

Nu undrar jag om jag ska skita i kreatinet eller ska jag ta det?
Isåfall hur mycket varje dag?

Hur ofta ska jag drivka mitt whey 80 varje dag? 1?
Tränar 3 gånger i veckan
Väger 80 kg
Längd 185

King Grub
2012-02-14, 11:57
Den sida som påstår att kreatin har sådana bieffekter påstår saker det inte finns några belägg för.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

Proteinet dricker du hur ofta du vill. Det är bara vanligt mjölkprotein; inte något du behöver ta särskild hänsyn till bara för att det är i pulverform.

robhansson
2012-02-14, 12:00
Den sida som påstår att kreatin har sådana bieffekter påstår saker det inte finns några belägg för.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

Proteinet dricker du hur ofta du vill. Det är bara vanligt mjölkprotein; inte något du behöver ta särskild hänsyn till bara för att det är i pulverform.

sååå hur mycket ska jag ta varje dag? en tesked?

mysglenn
2012-02-14, 12:01
sååå hur mycket ska jag ta varje dag? en tesked?

står på påsen , 5g ~1tsk

robhansson
2012-02-14, 12:05
står på påsen , 5g ~1tsk

läste nu och det står massa intervaller att man ska ta sisådär mycket under 65 dagar osv, ska man bry sig om det eller ska man bara ta en tesked varje dag:P

King Grub
2012-02-14, 12:08
Prova klicka länken jag postade.

mysglenn
2012-02-14, 12:09
läste nu och det står massa intervaller att man ska ta sisådär mycket under 65 dagar osv, ska man bry sig om det eller ska man bara ta en tesked varje dag:P

antingen tar man en tsk om dagen under en lägre period, eller så tar man ~4-5 tsk om dagen i 4-5dagar och sedan en tsk under en längre period.

robhansson
2012-02-14, 12:12
Prova klicka länken jag postade.

den missade jag, tack så mycket :)

Tacos
2012-02-14, 13:21
Tjena, fick hem mitt kratine monohydrat och mitt whey 80, har precis börjat styrketräna.
Läst en del innan jag köpte kreatinet

Du läste om kreatin innan du köpte, men du vet inte hur mycket eller i vilka intervaller du skall ta det?

Samma sak verkar gälla vasslet du köpte.
Varför köper du kosttillskott som du inte vet vad det är och hur du använder det?
Du skriver också att du precis börjat styrketräna. Hur vet du att du behöver kosttillskott över huvud taget? Hur skall du kunna utvärdera om du tycker att dom ger någon effekt?

Vill inte låta dryg eller otrevlig, men varför inte bara koncentrera sig på träningen ordentligt först och främst.