handdator

Visa fullständig version : Ta eller inte ta , ta eller inte ta , ta eller inte ta


RoRoo
2012-02-13, 17:56
Joho nojjar mig sjukt. Känns som att jag fastnat lite (vikter). Förutom det går det skit bra i gymmet. äter bra sover bra och rätt motiverad.

Enda tillskottet jag tar är whey 100. Nu blir det dags att beställa igen och funderat över att ta jack3d men jag vet inte. vill inte sedan fastna och inte orka gå till gymmet utan att ta den. för tydligen blir man en psykopat av den (positivt) och tränar helt galet. Vilket låter frestande men inte när burken tar slut.

Hur gör ni? Köper ni ny burk varje månad? Vad rekommenderar ni för mig för att öka snabbast i muskler

(är 17 snart 18 för övrigt)

Fishtank
2012-02-13, 18:02
Men gode gud....

Hank
2012-02-13, 18:07
Mat, dedikation, hårt arbete och framförallt tid.

aijou
2012-02-13, 18:08
Den här tråden kanske skulle passat bättre i Kosttillskott-delen av forumet.

On Topic: Det finns ingen laglig PWO som är så bra att man inte klarar att träna och öka utan den. Det enda jag kör för att orka mer är koffeinkapslar och kreatin. Enligt min mening så är det det enda som inte är omotiverat dyrt. Just Jack3d innehåller ju även en del (enligt min mening) tvivelaktiga ämnen. Du gör såklart som du vill men förvänta dig inte alltför mycket. :)

Holabandola
2012-02-13, 19:16
Det tar 5-7 år att bygga en ansenlig fysik....inte en ´burk eller två.
Spara dina pengar och ta en kopp kaffe innan du går och tränar istället.

Victuhh
2012-02-13, 19:48
Istället för tråkmånsarna som är jätteanti mot alla tillskott säger jag kör på den om du vill, det är inget mirakelpulver det heller men är du nyfiken så kör på för fan.

Är själv inne på andra burken nu och nej du blir inte beroende av den eller psykopat :)
För övrigt tycker jag du kan byta ut ditt whey 100 mot 80, billigare och fyller samma funktion.

aijou
2012-02-13, 20:31
Istället för tråkmånsarna som är jätteanti mot alla tillskott säger jag kör på den om du vill, det är inget mirakelpulver det heller men är du nyfiken så kör på för fan.

Är själv inne på andra burken nu och nej du blir inte beroende av den eller psykopat :)
För övrigt tycker jag du kan byta ut ditt whey 100 mot 80, billigare och fyller samma funktion.

Vad jag kan se så är det ingen i tråden som ens har påstått någonting i närheten av att vara anti-kosttillskott. Jag tar själv en hel del. :)

Vad det gäller PWO:s så måste jag ändå påstå att det är min åsikt, som jag kommit fram till av egen erfarenhet, att det inte är värt pengarna. Men självklart så är det upp till var och en vad man vill lägga sina pengar på. Testa för all del och avgör själv om du tycker att det är värt det. Annars rekommenderar jag som sagt koffein-kapslar och kreatin. :)

Sniggel
2012-02-13, 21:54
Ta inte, om jag får välja åt dig. Det ger säkert en viss delvis blygsam temporär prestationsökning och en hel del upplevd prestationsökning (känslan är större än den faktiska effekten generellt). Men till ett pris som är alldeles för dyrt och som kan få dig att tro att du i längden behöver PWO för att kunna träna öht.

En bra kost och bra vanor kan få dig att utvecklas till ett vilddjur på gymmet.

Sniggel
2012-02-13, 21:58
För 279 kr kan du få åtminstone 5 kg extra fläsk/bland/nötfärs i månaden. Helt klart mer värt pengarna.

RoRoo
2012-02-13, 22:31
okej då är det väll ganska avgörande. blir bara wheys. (100 till frukost , kväll och gainer till efter träning)

vicarious
2012-02-13, 23:57
Är du laktosintolerant?

Albin Eriksson
2012-02-14, 03:52
Såvida du inte kan lägga pengar på MAT för att sköta kosten bättre (dvs sköter kosten till punkt och pricka idag) så hade jag köpt jack3d.
Men annars finns det alltid hål att fylla vad det gäller bra proteinkällor osv.