handdator

Visa fullständig version : Dipfinger hos 63 årig man av kettlebells..?


Donkey Kong
2012-02-13, 15:48
Hej!

Jag fick en man här på kontoret att köpa sig 2 gånger 4-kilos kettlebells som han börjat köra med. Han har tränat med vikter förut (hantlar) och gör morgongympa varje dag. Men nu jädrar dök han upp idag med vänster långfinger tror jag det var...
"Konstigt det går inte att räta ut ytterst leden, hände i helgen sa han..."
"Gå genast till doktorn sa jag..."

en dryg vecka höl fingrarna.

Attans, är det mitt fel? :em:

Spartansk
2012-02-13, 15:56
Nej. Han får väl skylla sig själv om han låter sig övertalas.

Donkey Kong
2012-02-14, 13:17
Vilken lycka! Det var inte kettlebellens fel, han fastnade med fingret när han skulle ta av sig strumpan och drog av senan! Eftersom det inte gjorde ont, tänkte han ej på att gå till sjukvården, förrän jag sa till.

Han kan fortsätta med kettlebellsträningen sa läkaren! Yipeii! :)

312
2012-02-14, 13:24
Vilken lycka! Det var inte kettlebellens fel, han fastnade med fingret när han skulle ta av sig strumpan och drog av senan!

HAHAHA, förlåt, men det där var fan i mig det roligaste som spelats upp i mitt huvud på länge. Tur att det inte var kettlebellsen, nu kan du sova gott.

Donkey Kong
2012-02-22, 10:25
Tackar!
Jo, det är ingen historia han vill sprida ut på kontoret direkt om vi säger så (så då sprider jag den "anonymt" på internetforum istället... :P! Kul att det kunde glädja någon. :)

6 veckors konvalescens blir det med fingerskena/tejp. Sen fingerskena/tejp 6 veckor nattetid + när han kör kettlebells. Sen är senan förhoppningsvis hel och stark igen. :)