handdator

Visa fullständig version : West Coast Riot 2012


Nordenator
2012-02-13, 14:40
I dag gick de ut med de tre första släppen för WCR 2012. Nu då det inte längre är mitt ute i fan så känns det ju enklare att bara dra dit sådär. Bruce Springsteen dagen efter, så jag är ju redan på plats dessutom :D

Sedan festivalen startades 2008 har ett av de riktigt stora målen varit att få hit dem. De tog sin tid, men nu är det äntligen bekräftat. Kaliforniens verkliga punkhjältar Rancid kommer till Sverige för första gången på hela nio år! I sommar gör de sin enda spelning i Skandinavien på just West Coast Riot.

Ytterligare två absoluta guldkorn i form av Floridas Against Me! och brittiska Gallows är idag också klara. Tillsammans utgör de grunden för Skandinaviens punk- och hardcore-fest nummer ett.

Den 26 juli går den femte upplagan av stapeln - då på helt nytt område vid Röda Sten i Göteborg. Biljetterna släpps på torsdag den 16 februari.

Den här gången ska jag inte bryta foten, utan hinna se banden också :D

http://www.westcoastriot.se/

Halice
2012-02-13, 15:45
AWESOME!


åååh... Gallows *cupid*

Nordenator
2012-02-13, 15:59
Against Me! är ett av mina favvisband, men då främst för deras äldre släpp. Det ska ändå bli riktigt roligt att se dem. Rancid är ju ruskigt bra, och även om jag inte hört så mycket från Gallows så verkar de också vara rätt najs. Biljettinköp redan givet! :D

h_BTTozIPaQ

5OvzoWttPDI

Halice
2012-02-13, 16:02
Jasså! Där ser man. Man blir alltid lika glad när favoritbanden dyker upp på spellistan!

Själv lyssnar jag inte så mkt på Against me, men Rancid tillhörde en utav de gamla favoriterna när man var ung.

Men Gallows är underbara

nGFEPb0GNtY&

Scratch89
2012-02-13, 17:10
Vore kul om de fixade hit blink-182. Har hört rykten om att de kanske kommer.

egge
2012-02-13, 17:24
Rancid! Blir nog till att köpa en biljett även fast jag inte kan planera så långt i förväg.

Nordenator
2012-04-24, 13:26
Tråden förtjänar en liten bump tycker jag, även om det var en stund sedan de nya bandsläppen kom.

Anti-Flag (US)
Street Dogs (US)
Asta Kask (S)
Alonzo & Fas 3 (S)
Out of Vogue (S)

Gött med Street Dogs, Anti-Flag och Asta Kask också :D