handdator

Visa fullständig version : PWO - när man tränar sent?


dinho88
2012-02-12, 22:49
Har ni några tips på PWOs för en som tränar sent?

Har testat Jack3d men kunde inte alls sova. Intog det vid 20.00 ca, hemma från gymmet vid 22.30 och vill gärna sova innan 00.00 men det är fan omöjligt. Och när jag somnar, sover jag väldigt oroligt.

Någon som har tips på något PWO som inte "förstör" sömnen?

Crocker
2012-02-12, 22:53
Går inte om du är så lättpåverkad. Utan koffein känns det ju rätt pointless.

Victuhh
2012-02-12, 22:53
Jag tar Jack3d och har vid flertal tillfällen tagit de vid 8-9 tiden för att sedan träna, brukar också lägga mig vid 12 tiden och det har aldrig varit några problem för mig att sova efter det.

Crocker
2012-02-12, 22:56
Inte för att låta dryg, men vad är din poäng?

ChrisDEFC
2012-02-12, 23:14
Kreatin och inget mer. Möjligen en godisbit, den piggar ju upp högst tillfälligt. Med andra ord, kör ingen pwo sent. Sen kan ju träningen i sig göra att du är "uppe i varv" vilket kan göra att det är svårt att somna snabbt inpå ett hårt pass.

Kung atlas
2012-02-13, 06:48
Fairing KCG funkar när man tränar sent.riktigt bra produkt*flex*

mysglenn
2012-02-13, 08:33
Kreatin och inget mer. Möjligen en godisbit, den piggar ju upp högst tillfälligt. Med andra ord, kör ingen pwo sent. Sen kan ju träningen i sig göra att du är "uppe i varv" vilket kan göra att det är svårt att somna snabbt inpå ett hårt pass.

kreatin är ju inget man behöver ta före ett pass så ... det har ingen akut effekt utan snarare en ackumulerad.

Sniggel
2012-02-13, 09:38
Tycker fokuset är helt fel om man behöver något uppiggande även när man tränar sent. Som om en PWO är livsnödvändig för att kunna träna.

mysglenn
2012-02-13, 09:50
+1 på sniggel

annars finns det ju massor med stim-fria PWO's

eller köp hem följande och blanda egen:

arginin, taurin, beta-alanin, AAKG, Citrulline, Gakick

sen brukar jag ta lite kalium och magnesium med..

vicarious
2012-02-13, 09:51
sen brukar jag ta lite kalium och magnesium med..

Nyfiken på varför?

mysglenn
2012-02-13, 10:01
Nyfiken på varför?

är du dryg eller har du seriöst ingen aning?

z_bumbi
2012-02-13, 10:09
är du dryg eller har du seriöst ingen aning?

På tal om dryg så är det dags att du drar in tentaklerna en aning och tänker på vad du skriver.

mysglenn
2012-02-13, 10:13
På tal om dryg så är det dags att du drar in tentaklerna en aning och tänker på vad du skriver.

Det är ofta vicarious frågar "jag undrar seriöst varför" när han själv vet svaret men kanske inte håller med om det. En slags härskarteknik.

kalium och magnesium skall i teorin motverka muskelkramper och verka avslappnande. OM de gör det på riktigt vette 1000an men jag tar det ändå ;)

Morty
2012-02-13, 10:17
Kreatin, lite druvsocker (25g kanske) och beta-alanin. Inget centralstimulerande men ger energi att träna på där det egentligen behövs - i musklerna.

vicarious
2012-02-13, 11:10
är du dryg eller har du seriöst ingen aning?

Jag vet varför man brukar använda kalium och magnesium men jag vet inte just din motivering till detta. Nu fick jag höra den, även om svaret kom med en tråkig attityd.

En följdfråga - har du aktiva problem med muskelkramper eller vet du med dig att du har brister av just dessa mineraler? Om inte så är min åsikt att det känns ganska onödigt att ha med dessa i sin PWO, särskilt med tanke på att kalium kan vara farligt att överdosera.

mysglenn
2012-02-13, 12:08
Jag vet varför man brukar använda kalium och magnesium men jag vet inte just din motivering till detta. Nu fick jag höra den, även om svaret kom med en tråkig attityd.

En följdfråga - har du aktiva problem med muskelkramper eller vet du med dig att du har brister av just dessa mineraler? Om inte så är min åsikt att det känns ganska onödigt att ha med dessa i sin PWO, särskilt med tanke på att kalium kan vara farligt att överdosera.

Dåså

jag känner av min korsrygg mindre när jag kör tex mark och böj, samt skuldror när jag kör pressar. Borde egentligen ta tag i och köra mera högreps mm för dessa, kanske är därför jag får kramp? Nåväl jag tar detta men är väl inget jag rekomenderar per se.

det kalium jag tar är det som finns i en banan, det är farligt att överdosera bananer med vettu...

sedan tar jag magnesium innan eftersom det är bland de få tillfällen på dagen då jag kan ta något utan att ha massa kasein i magen. Detta gäller även när jag vaknar, men då brukar min mage protestera mot massa piller...

Varför tar folk kreatin i sin PWO när det inte har någon akut effekt?

Vunnis
2012-02-13, 12:16
Varför tar folk kreatin i sin PWO när det inte har någon akut effekt?
Troligtvis för att de inte blandar PWOn själva. Delvis även för att slippa hälla i sig mer kosttillskott än nödvändigt. Det blir lättare om allt är i samma bytta. :rolleyes:

mysglenn
2012-02-13, 12:26
Troligtvis för att de inte blandar PWOn själva. Delvis även för att slippa hälla i sig mer kosttillskott än nödvändigt. Det blir lättare om allt är i samma bytta. :rolleyes:

absolut, men nu såg vi ju ett par snubbar i denna tråd som tog kreatin på "lösvikt"

jag tar kreatin i min eftershake med vassle/EAA istället :)

Vunnis
2012-02-13, 12:29
absolut, men nu såg vi ju ett par snubbar i denna tråd som tog kreatin på "lösvikt"

jag tar kreatin i min eftershake med vassle/EAA istället :)
I så fall så är det väl för att få det i sig då...?

Låter vettigare. För visst är väl kreatin fortfarande insulinberoende för upptag? Eller räcker fastenivåerna?

mysglenn
2012-02-13, 12:30
I så fall så är det väl för att få det i sig då...?

Låter vettigare. För visst är väl kreatin fortfarande insulinberoende för upptag? Eller räcker fastenivåerna?

ingen aning, står nog i FAQ om kreatin.