handdator

Visa fullständig version : Ska beställa protein inför deff, vilket?


Eskils
2012-02-12, 21:35
Tjena, ska börja min första deff den 1 mars och vill att den ska bli ultimat, tänker verkligen satsa rejält med andra ord. Ska nu beställa hem protein som jag tänkt käka ett par gånger om dagen.. Och det som många föredrar verkar vara whey-80, så det är de jag kollat på. Det jag undrar är om alla proteiner innehåller olika "värden" per 100g? Som t.ex detta whey-80 fick jag länkat av en kompis:

Dosering;
0,75-1dl pulver blandas med vatten eller mjölk i en shaker.
För maximal resultat ta tre portioner av Whey 80 dagligen.

1 portion = 1,5 skopa, 0,75 dl (28 g pulver, 21,3 g protein)
Kalorier: 115 kcal
Protein: 21,3 g
Fett: 2,0 g
Kolhydrater: 1,4 g

Lär andra proteintillskott innehålla ungefär samma värden eller är det en massiv skillnad från ett tillskott till ett annat?

mysglenn
2012-02-12, 21:39
varför kollar du inte bara runt själv?

Eskils
2012-02-12, 21:41
Jag gör det, helt pantad är jag inte, men det finns väll kanske flera tusen olika proteintillskott som jag inte har tid att kolla efter.. har snart lusläst igenom hela tråden ang smaker på just proteintillskotten.

Pepz
2012-02-12, 21:46
vassle är ungefär same same om det är vasslekoncentrat vilket alla de billiga proteinpulvrena är.

star nutrition whey 80
whey fx
body science whey 100%

alla är likvärdiga

mysglenn
2012-02-12, 22:15
Jag gör det, helt pantad är jag inte, men det finns väll kanske flera tusen olika proteintillskott som jag inte har tid att kolla efter.. har snart lusläst igenom hela tråden ang smaker på just proteintillskotten.

du tro mig, jag misstänker att du är det...

det finns inte 1000 olika heller utan kanske 6st... vasslekoncentrat, vassleisolat, kasein, äggprotein, sojaisolat.. vad mer?

är det något mer specifikt du letar efter?

Pepz
2012-02-12, 22:20
glenn är det din grej att vara dryg eller?

mysglenn
2012-02-12, 22:21
glenn är det din grej att vara dryg eller?

det var ju han påstod att han INTE var det :O

karln frågade ju vilka övningar man kan göra på gymmet som tränar axlarna, jag lärde mig googla när jag var 15 år :/

sen finns det fler än mig som är "dryga", jag kanske inte är värst men klättrar lätt in på topplistan! :D

Otur
2012-02-12, 22:22
Varför anstränga sig att svara om man inte försöker vara till hjälp?

mysglenn
2012-02-12, 22:26
Varför anstränga sig att svara om man inte försöker vara till hjälp?

jag tror mera på att hjälpa folk hitta svaren själva. Det är ju inte direkt så att det brinner och att han behöver svar på detta inom 5min. Sedan så kan man lära sig massor på vägen om man tex googlar proteintillskott, proteinpulver mm, hitta butiker och produkter man inte trodde fanns.

rajjan_dammit
2012-02-12, 22:35
sen finns det fler än mig som är "dryga", jag kanske inte är värst men klättrar lätt in på topplistan! :D

Du klättrar lätt in på töntlistan iaf.

mysglenn
2012-02-12, 22:36
Du klättrar lätt in på töntlistan iaf.

ja den måste jag leda *popcorn*

Asdf
2012-02-12, 23:12
Var snäll mot nybörjarna nu :)

vicarious
2012-02-13, 08:49
Kör på ett vassleprotein (whey). Som Pepz säger är de flesta likvärdiga, det som skiljer är mest smak och pris. Slår ett slag för Whey FX och Body Science Whey, goda och prisvärda.

Annars tycker jag du ska försöka hålla proteindrinkarna till ett minimum under deffen. 1-2 om dagen kanske, fast föda mättar bättre.

z_bumbi
2012-02-13, 09:11
Kolla inte bara på pris utan även proteinhalt.

mysglenn
2012-02-13, 09:24
Kolla inte bara på pris utan även proteinhalt.

eller snarare, protein per krona

Eskils
2012-02-13, 17:19
Shysst med alla svar, och tro mig jag googlar som en jävla dåre, anledningen till att jag frågar här och inte på flashback eller andra halvdana forum är att här har ofta folk källa bakom vad dom svarar, och här vet folk vad dom pratar om när det gäller träning, på flashback tycker jag det är för mycket sånna som mig, (Nybörjare).

Och ni som ansträngde er att hjälpa mig med proteinet, uppskattar det till max! Var mycket nära att beställa whey 80 men har ändrat mig lite nu efter det jag läst vidare på.

Vitlök
2012-02-13, 17:47
Shysst med alla svar, och tro mig jag googlar som en jävla dåre, anledningen till att jag frågar här och inte på flashback eller andra halvdana forum är att här har ofta folk källa bakom vad dom svarar, och här vet folk vad dom pratar om när det gäller träning, på flashback tycker jag det är för mycket sånna som mig, (Nybörjare).

Och ni som ansträngde er att hjälpa mig med proteinet, uppskattar det till max! Var mycket nära att beställa whey 80 men har ändrat mig lite nu efter det jag läst vidare på.
Jag skulle inte beställa whey 80 om jag var du! Tur att du kom på andra tankar. Finns betydligt godare proteinpulver. Själv kör jag på whey fx från GV. Billigt och faktiskt gott tycker jag. Kan klart rekommendera smakerna choklad, bananchoklad, mintchoklad och blåbär, även om choklad är min personliga favorit. Det som är bra med FX är att dom kommer i 750grams påsar så man lätt kan blanda och beställa flera olika smaker så man inte sitter där sen med en 4kilos säck som börjar smaka piss efter 50-60 shakes. Har även läst att kolozzeums egna vassle också ska vara gott, dock har jag inte provat det själv.

Modux
2012-02-13, 18:22
Jag skulle inte beställa whey 80 om jag var du! Tur att du kom på andra tankar. Finns betydligt godare proteinpulver. Själv kör jag på whey fx från GV. Billigt och faktiskt gott tycker jag. Kan klart rekommendera smakerna choklad, bananchoklad, mintchoklad och blåbär, även om choklad är min personliga favorit. Det som är bra med FX är att dom kommer i 750grams påsar så man lätt kan blanda och beställa flera olika smaker så man inte sitter där sen med en 4kilos säck som börjar smaka piss efter 50-60 shakes. Har även läst att kolozzeums egna vassle också ska vara gott, dock har jag inte provat det själv.

håller med ! det är en klar fördel att få 750 gramms påsar med olika smaker, fx är klart överlägset när det gäller pris/smak enligt mig iallafall :=)

Eskils
2012-02-14, 23:39
Uppskattar verkligen era åsikter! Ska ta och beställa Whey FX nu har jag tänkt, börjar med Chocklad och Bananchocklad, då chocklad i godisväg är det godaste jag vet!

vicarious
2012-02-15, 09:52
Uppskattar verkligen era åsikter! Ska ta och beställa Whey FX nu har jag tänkt, börjar med Chocklad och Bananchocklad, då chocklad i godisväg är det godaste jag vet!

Gillar du choklad så är Body Science Chocolate Almond väldigt god.

Bjern
2012-02-15, 10:16
Det som skiljer sig näringsmässigt är väl hur pass mycket protein det finns på 100g och sen skiljer väl det sig någon decimal hit och dit på fett/kolhydrater. Det är väldigt lätt att kolla upp själv.

Hitta något som du tror är gott istället för att leta efter det som har 1g hit och dit mer/mindre protein. Får jag säga det själv är whey-80 det äckligaste jag druckit.

Dreas
2012-02-15, 10:23
Uppskattar verkligen era åsikter! Ska ta och beställa Whey FX nu har jag tänkt, börjar med Chocklad och Bananchocklad, då chocklad i godisväg är det godaste jag vet!Mintchoklad rekommenderas.

Vanlig choklad har jag för mig att jag ogillade.

z_bumbi
2012-02-15, 10:33
Det som skiljer sig näringsmässigt är väl hur pass mycket protein det finns på 100g och sen skiljer väl det sig någon decimal hit och dit på fett/kolhydrater. Det är väldigt lätt att kolla upp själv.

Hitta något som du tror är gott istället för att leta efter det som har 1g hit och dit mer/mindre protein. Får jag säga det själv är whey-80 det äckligaste jag druckit.

Ett gram hit eller dit spelar ju ingen roll men om det helt plötsligt skiljer 5 g så är det något att fundera på. Det kan t ex bero på felaktig redovisning eller att det finns något som fyller ut burken som inte är värt att betala det priset för.

Zizou
2012-02-15, 11:44
Uppskattar verkligen era åsikter! Ska ta och beställa Whey FX nu har jag tänkt, börjar med Chocklad och Bananchocklad, då chocklad i godisväg är det godaste jag vet!

Banan choklad är riktigt god. Blueberry smoothie och Raspberry milk är mina två favoriter tillsammans med banan choklad :)

Macroman
2012-02-15, 12:31
glenn är det din grej att vara dryg eller?

det var ju han påstod att han INTE var det :O

karln frågade ju vilka övningar man kan göra på gymmet som tränar axlarna, jag lärde mig googla när jag var 15 år :/

sen finns det fler än mig som är "dryga", jag kanske inte är värst men klättrar lätt in på topplistan! :D

Grejen är att folk är ju sjukt lata och vill få allt serverat. Det är ju otroligt lätt att googla och söka runt på forum. Om man är för lat för det då är det illa ställt...

Det är många olika saker som jag haft 0 kunskaper om men inte fan har jag ställt en massa idiotfrågor på olika forum för det. Går nog fortare att ta reda på själv dessutom.