handdator

Visa fullständig version : Träningsjournal, en 96:a!


Ung och Dum
2012-02-12, 20:07
Har precis kommit ut ur mitt "nybörjar"-stadium, har gymmat i en månad nu på en 3-split där jag har banat in rörelserna på övningarna. Har kört runt 10 reps på varje övning men ska börja köra tyngre och hårdare nu!

Ålder: 15
Längd: 160-70cm (Uppskattat)
Vikt: 55-60kg (Uppskattat)
Mål: Öka i muskelmassa till sommaren 2013, en lång bulk! Möjligtvis en deff strax före sommaren om det kommer se bättre ut.

Värt att säga är att jag växer både i läng och vikt otroligt mycket just nu, båda mina föräldrar är långa och muskulösa.

All konstruktiv kritik och all beröm uppskattas otroligt mycket, jag kommer behöva allt jag kan "få" för att orka hålla igång om man inte ser resultat.

Jag äter det som blir serverat eller det jag köper/tillagar, jag tar inga kosttillskott.

Jag kommer att posta inlägg från hur det gick med gymmandet och kosten den dagen. Jag har ett upplagt 3-split schema där jag tränar de allra flesta muskelgrupperna.

Tränigsdagar:
Måndag: Gym
Tisdag: Tennis
Onsdag: Gym
Torsdag: Vila
Fredag: Tennis
Lördag: Vila
Söndag: Gym

NU KÖR VI!!

Ung och Dum
2012-02-13, 16:55
Tränigspass Måndag
Bänkpress 3x8
Militärpress 3x5-7
Cablecross 3x8
Pushdowns 3x8
(Lutande hantelpress 2x5)

Kommentar: Ett okej pass, militärpressen gick väldigt dåligt, förstår inte varför. Har klarat av militärpress 3x8 förut! Hade lite tid över som jag pumpade ut det sista i Lutande Hantelpress.
Kost: Helt okej, maten var god i skolan. Åt dock ganska lite till frukost, ska försöka äta mer!

Påskharen
2012-02-13, 17:07
Vad lyfter du i dom tre stora? Lycka till! :)

Ung och Dum
2012-02-13, 17:30
Vad lyfter du i dom tre stora? Lycka till! :)
Bänk: 40kg
Böj: 40kg (har inte testat högre)
Mark: 50kg (har inte testat högre)

På onsdag uppdaterar jag med hur mycket jag tar i både böj och mark som max.
Har nämligen inte haft några problem med dessa vikter, har klarat dom med några reps och bra form.

Påskharen
2012-02-13, 18:44
Nice! Men jag skulle rekommendera sl 5x5. Jag är inte kunnig nånstans inom styrketräning men kan lova dig att du kommer öka riktigt bra..!

1684_
2012-02-13, 18:47
Ja kör 5x5, bättre grundprogram får man leta efter.

Ung och Dum
2012-02-13, 19:53
5x5 i de tre stora?
Är inte det för styrkeökning?

..Kan ju inte skada att testa!

Martinio0o
2012-02-13, 20:15
Strunta i 5x5 och kör vidare på samma som nu. 3x8-10 är ett bra set/repsintervall om du vill bygga muskler, vilket 5x5 inte är (men i början får du säkert ungefär samma ökningar oavsett). Öka i styrka kommer du att göra oavsett hur du tränar så jag säger fortsätt med 3x8-10. Följ inte SL-strömmen om det inte är det du verkligen vill.

Good luck.

Ung och Dum
2012-02-13, 20:32
Tog min tid och läste Strong Lifts 5x5 upplägget, förstår det lite nu.

Kanske man kan köra det i vecko-intervaller som vissa gör med dropsets?

Ung och Dum
2012-02-14, 19:56
Har troligen köttat en av de härligaste tennis-lektionerna jag gjort idag. Hade så himla roligt och spelade förjävla bra, alltid härligt!

Kost: Har gått riktigt bra idag, fick i mig lite mer till frukost och det serverades god mat både till middag och lunch som jag åt mycket av! Får bli lite mjölk och nötter senare ikväll!

Filipb
2012-02-14, 21:07
Schysst signatur! ;)

Gillar för övrigt din inställning till kroppsbyggning. Du verkar vara en väldigt ödmjuk kille! :thumbup:

Kö hårt! :)

Ung och Dum
2012-02-14, 21:55
Schysst signatur! ;)

Gillar för övrigt din inställning till kroppsbyggning. Du verkar vara en väldigt ödmjuk kille! :thumbup:

Kö hårt! :)

YAAAAAY! :D

Nej men man tackar, man tackar! Ska kötta på!

LuThe
2012-02-14, 21:59
Välkommen och lycka till! Du kmr göra otroliga framsteg första tiden kan jag lova dig!
Ett tips som man sätt Många tonåringar killar gör i början är att man bara tränar bröst, axlar och biceps eftersom det är de som syns i spegeln. Men kom ihåg att alltid köra minst lika många övningar/set på dina dragmuskler (rygg) så att du inte blir feltränad med framåtlutande axlar osv (grottmänniska) ..

hehe hoppas du förstår vad jag menar. ska följa dina journal. Lycka till ! :)

Ung och Dum
2012-02-15, 07:45
Välkommen och lycka till! Du kmr göra otroliga framsteg första tiden kan jag lova dig!
Ett tips som man sätt Många tonåringar killar gör i början är att man bara tränar bröst, axlar och biceps eftersom det är de som syns i spegeln. Men kom ihåg att alltid köra minst lika många övningar/set på dina dragmuskler (rygg) så att du inte blir feltränad med framåtlutande axlar osv (grottmänniska) ..

hehe hoppas du förstår vad jag menar. ska följa dina journal. Lycka till ! :)
Jag tränar 3 pass i veckan, ben/mage, bröst/tri/axlar, rygg/bic.

Dock så fuskade jag lite denna vecka för jag brukar köra bröst-passet på söndagar men var sjuk och jag kunde bara inte låta bli att köra det passet istället för mitt ben-pass på måndagen... *cry*

Ung och Dum
2012-02-15, 18:25
Träningspass Onsdag
Ez-stång curl, sittande 4x8
Hantelrodd 3x8
Latsdrag 3x8
(Stångcurl 2x10)

Kommentar: Riktigt skönt pass, gick väldigt bra på alla övningar och för första gången kände jag att det brände bra i underarmarna på stångcurlen, vet någon varför?
Kost: Härlig dag, käkade hamburgartallrik till lunch, riktigt gött. Blir lite middag snart!

Personbästa i de tre stora:
Mark: 75kg (mer än vad jag trodde!)
Böj: 60kg
Bänk: 40kg (vill gärna öka lite dära, minst till 50kg inom kort framtid!)

Ung och Dum
2012-02-17, 18:57
Körde ett tennis-pass idag, gick helt okej.

Kost: Har käkat dålig frukost, försov mig så han bara ta en banan och ett glas mjölk, äcklig lunch var det också men nu får man väl kompensera det hela med en god middag?! En riktigt dålig dag iaf..

Ung och Dum
2012-02-19, 13:19
Träningspass Söndag
Hantelpress 3x8
Axelpress Hantlar 3x8
Cablecross 3x8
Pushdown 3x8

Kommentar: Var ett segt pass, hade varit uppe riktigt sent dagen innan, förklarar nog också varför jag valde att köra med hantlar istället för stång. I morgon blir det rätt på schemat igen och kör ben/mage, jag känner mig som värsta discobyggaren som tar överkropp före underkropp...
Kost: Har bara käkat frukost och druckit cola, inget märkvärdigt..

Rakanichy
2012-02-19, 13:56
Skriv lite vikter :)

Ung och Dum
2012-02-22, 19:48
Ledsen för att jag inte har uppdaterat... Har varit sjuk och sängliggande.. Uppdaterar när jag blir frisk eller kommer hem från fjällen under Sportlovet. Grymt trist...

Ung och Dum
2012-03-07, 23:30
ÄNTLIGEN IGÅNG IGEN!!

Träningspass Onsdag
Stångcurl 3x8
Hantelrodd 3x8
Latsdrag 3x8
(Stångrodd 1x10x20kg 1x10x25kg 2x8x30kg)

Kommentar: Riktitgt skönt att komma igång igen med träningen, har tappat lite under dessa två veckor känns det som.. Lite synd. Testade även lite stångrodd, försöker lära mig en bra form!
Kost: Har varit en härlig dag, käkade pizza till lunch och mormor lagade god middag! :P

Ung och Dum
2012-03-13, 22:03
Inbrott i gymmet. Fixa ett nytt kort till ett annat gym troligen, riktigt tråkigt.

Ung och Dum
2012-03-26, 17:07
... Är tillbaka nu. Förhoppningsvis en längre tid. Kör på måndag igen enligt schema.