handdator

Visa fullständig version : R.I.P Whitney Houston


14K
2012-02-12, 02:30
http://www.nydailynews.com/news/national/whitney-houston-dead-age-48-publicist-tells-ap-article-1.1021087

LOS ANGELES -- Whitney Houston, who reigned as pop music's queen until her majestic voice and regal image were ravaged by drug use, erratic behavior and a tumultuous marriage to singer Bobby Brown, has died. She was 48.

Publicist Kristen Foster said Saturday that the singer had died, but the cause and the location of her death were unknown.

At her peak, Houston the golden girl of the music industry. From the middle 1980s to the late 1990s, she was one of the world's best-selling artists. She wowed audiences with effortless, powerful, and peerless vocals that were rooted in the black church but made palatable to the masses with a pop sheen.

Her success carried her beyond music to movies, where she starred in hits like "The Bodyguard" and "Waiting to Exhale."

She had the he perfect voice, and the perfect image: a gorgeous singer who had sex appeal but was never overtly sexual, who maintained perfect poise.

She influenced a generation of younger singers, from Christina Aguilera to Mariah Carey, who when she first came out sounded so much like Houston that many thought it was Houston.

But by the end of her career, Houston became a stunning cautionary tale of the toll of drug use. Her album sales plummeted and the hits stopped coming; her once serene image was shattered by a wild demeanor and bizarre public appearances. She confessed to abusing cocaine, marijuana and pills, and her once pristine voice became raspy and hoarse, unable to hit the high notes as she had during her prime.

"The biggest devil is me. I'm either my best friend or my worst enemy," Houston told ABC's Diane Sawyer in an infamous 2002 interview with then-husband Brown by her side.

It was a tragic fall for a superstar who was one of the top-selling artists in pop music history, with more than 55 million records sold in the United States alone.

She seemed to be born into greatness. She was the daughter of gospel singer Cissy Houston, the cousin of 1960s pop diva Dionne Warwick and the goddaughter of Aretha Franklin.

Houston first started singing in the church as a child. In her teens, she sang backup for Chaka Khan, Jermaine Jackson and others, in addition to modeling. It was around that time when music mogul Clive Davis first heard Houston perform.

"The time that I first saw her singing in her mother's act in a club ... it was such a stunning impact," Davis told "Good Morning America."

"To hear this young girl breathe such fire into this song. I mean, it really sent the proverbial tingles up my spine," he added.



Read more: http://www.nydailynews.com/news/national/whitney-houston-dead-age-48-publicist-tells-ap-article-1.1021087#ixzz1m7vvcSHg

Spettet
2012-02-12, 02:37
Rip.

Dav0d
2012-02-12, 02:45
Galet, 48 år gammal. :/

Kwon
2012-02-12, 02:51
Endast 48 år :(

Snobbe
2012-02-12, 02:53
48 år, rätt gammalt ändå om man sitter o trycker i sig kokain o piller.

stevebc
2012-02-12, 02:55
Ah shit. Där ser man. Jag gillade en del av hennes låtar.

Dav0d
2012-02-12, 03:15
Ah shit. Där ser man. Jag gillade en del av hennes låtar.

Hur kan man inte gilla ett antal av hennes låtar...xD

Thewind
2012-02-12, 03:16
Galet bra röst enligt de som förstår sig på. Knark är skräp.

ddewe
2012-02-12, 03:19
En av musikvärldens större förluster. RIP

muddler
2012-02-12, 03:24
Trist, gick en låt med henne på gymmet häromdan. Ska lyssna på den igen.

Baluu
2012-02-12, 04:01
H9nPf7w7pDI

Mart|n
2012-02-12, 07:38
En knarkare mindre. Vila i frid.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

isakt
2012-02-12, 09:48
Såg henne med flickvännen när hon var i Globen, lät döende redan då

askmehow
2012-02-12, 10:12
En knarkare mindre. Vila i frid.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

En knarkare mindre? Vad har du för människosyn? Skriver du alltid så innan du skriver vila i frid till folk du inte vet?

"En bergshoppare mindre, en pilot mindre, en cancerpatient mindre" eller vart är det du vill komma? Förstår inte. Så förklara gärna.

G_lund
2012-02-12, 10:13
Houston, you've got a problem.

Mart|n
2012-02-12, 10:18
En knarkare mindre? Vad har du för människosyn? Skriver du alltid så innan du skriver vila i frid till folk du inte vet?

"En bergshoppare mindre, en pilot mindre, en cancerpatient mindre" eller vart är det du vill komma? Förstår inte. Så förklara gärna.

Tog du illa upp? Jag anser överlag att knarkare är slöseri med kött och ben. Att du jämställer de andra typerna med knarkare får ju stå för dig. Den här diskussionen passar förövrigt inte i denna tråden, så skapa en egen tråd om du vill fortsätta gnälla över det jag skrev.

askmehow
2012-02-12, 10:30
Tog du illa upp? Jag anser överlag att knarkare är slöseri med kött och ben. Att du jämställer de andra typerna med knarkare får ju stå för dig. Den här diskussionen passar förövrigt inte i denna tråden, så skapa en egen tråd om du vill fortsätta gnälla över det jag skrev.

Det var din kommentar som inte passade in i denna tråden, inte min.

shut teh face
2012-02-12, 10:31
Orka hålla på tjafsa.

Alltid synd när någon dör - oavsett vem. Jag kan erkänna hennes talang men jag hennes musik faller mig inte i smaken, och inte heller knarkare.

Undrar hur mycket deg hon hade på banken och vem som ärver!

exevision
2012-02-12, 10:33
Trist. Överdos av DMAA liknande saker?

Yip_man
2012-02-12, 10:33
En fantastisk sångerska som få kunnat mäta sig med R.I.P

tp_88
2012-02-12, 10:56
Facepalm @ en del inlägg.

Fantastisk röst, mycket tråkigt. RIP.

TREX
2012-02-12, 11:07
Var det knarket eller?

Medusa
2012-02-12, 11:26
Härligt, hon var en värdelös förebild för många , en pundare mindre.. Vila i frid, amen

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

askmehow
2012-02-12, 11:31
Härligt, hon var en värdelös förebild för många , en pundare mindre.. Vila i frid, amen

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Mår du dåligt och vill prata? Får du ingen uppmärksamhet där hemma eller what's up?

Stefan J
2012-02-12, 11:42
tog du illa upp? jag anser överlag att knarkare är slöseri med kött och ben. att du jämställer de andra typerna med knarkare får ju stå för dig. Den här diskussionen passar förövrigt inte i denna tråden, så skapa en egen tråd om du vill fortsätta gnälla över det jag skrev.

+1

rajjan_dammit
2012-02-12, 11:47
Vila i frid, Whitney. Tack för att du fixade så man fick dansa tryckare i lågstadiet.

Tricklew
2012-02-12, 11:50
Underbart att se kroppsbyggare/wannabes etc diskutera slöseri på samhället och hälsa. Vad kommer härnäst, OJ Simpson talar ut om hur våld förstör samhället?

egge
2012-02-12, 12:38
Många i tråden som behöver kamma sig. Det är ett tragiskt människoöde och ni sitter och säger att det är rätt åt henne. Sa ni likadant när Freddie Mercury dog? När Lennon blev skjuten? Se det gärna som retoriska frågor så vi slipper mer bitterhet i tråden.

petah
2012-02-12, 12:50
H9nPf7w7pDI

Talla på min första tjej under den låten på mellanstadiedisco, awww the memories ;)

RIP Whitney!

petah
2012-02-12, 12:51
vila i frid, whitney. Tack för att du fixade så man fick dansa tryckare i lågstadiet.

+1 :d

Pelle2
2012-02-12, 13:28
Härligt, hon var en värdelös förebild för många , en pundare mindre.. Vila i frid, amen

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Gå till en psykolog

kaffe_psykos
2012-02-12, 14:08
Ah många som visar uppenbara symptom från hjärntvättning här! Förr såg man ju ner på svarta. Men ni dör också, generationen går vidare!

Vila i fred

wo0ord
2012-02-12, 14:11
Usch, det var inte roligt och höra. R.i.p

Carolinew
2012-02-12, 14:24
:( rip

supercharge
2012-02-12, 14:29
Trist, även om hon varit rejält på dekis länge. Tanten kunde åtminstone sjunga, till skillnad från den nya generationen slaskpop som varken kan skriva låtar, spela instrument eller ens sjunger särskilt bra.

mattilainen
2012-02-12, 14:30
drar till med en combobreaker och skriver Requiescant in pace

Masi
2012-02-12, 14:37
Enda låten som jag vet är från Whitney Houston.

H9nPf7w7pDI

Rest in Proteins.

Pepz
2012-02-12, 14:42
Roligt att folk känner att de måste försvara henne..
vem försvarar kanyl-kenta i tunnelbanan när han dör av en överdos? nejvisstnä han är inte KÄNDIS...


hon var en fallen stjärna. jag är förvånad över att hon inte knarkade ihjäl sig tidigare.

Doctor Snuggles
2012-02-12, 14:46
Härligt, hon var en värdelös förebild för många , en pundare mindre.. Vila i frid, amen

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Härligt, han var en värdelös förebild för de få han kände, ett intolerant ärsle mindre - är det så du vill bli ihågkommen?

Victuhh
2012-02-12, 14:48
Håller med Peps här, sen tycker jag hennes musik är skit också vilket säkert spelar in.

Dirty South
2012-02-12, 14:50
Bra.

Nu dog en person, nu också, nu nu nu nu nu

Doctor Snuggles
2012-02-12, 14:53
En mindre knarkare död, bra.

Hon var väl inte så liten?
Kanske vi ska jobba på svenskan lite innan vi skriver inlägg.
Särskilt så idiotiska som dessa.

askmehow
2012-02-12, 14:53
Roligt att folk känner att de måste försvara henne..
vem försvarar kanyl-kenta i tunnelbanan när han dör av en överdos? nejvisstnä han är inte KÄNDIS...


hon var en fallen stjärna. jag är förvånad över att hon inte knarkade ihjäl sig tidigare.

Ska vi vända på det Mr Big Boy aka Bodybuilder.
Ronnie Coleman går och dör, hade du skrivit samma sak?

Du är en människa med en fruktansvärd människosyn. Tyvärr. Deal with it.

Dirty South
2012-02-12, 14:53
Hon var väl inte så liten?
Kanske vi ska jobba på svenskan lite innan vi skriver inlägg.

jag er blate med dyklecsi

filmjölk
2012-02-12, 14:54
Hon var väl inte så liten?
Kanske vi ska jobba på svenskan lite innan vi skriver inlägg.

Han kanske syftade på hennes narkotikakonsumtion, att den var "mindre", i relation till någon annans konsumtion?

Dirty South
2012-02-12, 14:55
Han kanske syftade på hennes narkotikakonsumtion, att den var "mindre", i relation till någon annans konsumtion?

Nä, det var faktiskt jag som skrev något helkonstigt :D

Berguven
2012-02-12, 14:58
Roligt att folk känner att de måste försvara henne..
vem försvarar kanyl-kenta i tunnelbanan när han dör av en överdos? nejvisstnä han är inte KÄNDIS...


hon var en fallen stjärna. jag är förvånad över att hon inte knarkade ihjäl sig tidigare.

Vad snackar du om? Det är ju ingen som gått till attack mot kanyl-kenta.

Doctor Snuggles
2012-02-12, 14:58
Han kanske syftade på hennes narkotikakonsumtion, att den var "mindre", i relation till någon annans konsumtion?

Mindre än Charlie Sheen, menar du?

filmjölk
2012-02-12, 15:02
Mindre än Charlie Sheen, menar du?

Ja kanske. Eller att "Mindre knarkare" är en slags artbeskrivning. "Lesser Junkie". Tänk: "Coca Cola Light", "halvautomatiskt hagelgevär", "Schäferhund".

egge
2012-02-12, 15:10
Roligt att folk känner att de måste försvara henne..
vem försvarar kanyl-kenta i tunnelbanan när han dör av en överdos? nejvisstnä han är inte KÄNDIS...

Skulle kanyl-kenta dö av en överdos och folk säga 'rätt åt honom' eller 'skönt med en knarkare mindre i världen' så skulle jag bli upprörd på riktigt. Seriöst, vad är det för fel på folks människosyn.

Bizarro
2012-02-12, 15:13
Orkar inte citera användaren som kallade henne en värdelös förebild, men det var lite väl att ta i tycker jag då personen i fråga förmodligen inte kände henne.
Kan tänka mig att det ligger en hel del press om man blir totalt paparazzivåldtagen under en längre tid, och hon hade förmodligen fler problem än det, inget jag känner till dock.
Anser f.ö. att knarkmissbrud delvis är en sjukdom, liksom alkoholism.

Förstår samtidigt inte dom som försvarar henne, bryr ni er lika mycket om alla bortkomna knarkare eller?
Låter hårt att sjunga helt sinnessjukt bra, vara känd och ha ännu mer sinnessjukt mycket stålar. Jämfört med en pundare på gatan som haft det lätt sedan födsel.
(Sarcasm intended)

Doctor Snuggles
2012-02-12, 16:01
Det handlar väl om allmänmänsklig empati för folk som haft det svårt, oavsett om de går på gatan, är invalider eller är superkändisar. Psyket är inte mer lätthanterligt bara för att man har pengar; i många fall är det tvärtom. Att tycka det är bra att en knarkare dör säger mer om personen som säger det, och jag upplever det iaf som lite nazistiskt - bra att svaga, fula, dåliga människor dör, låt bara oss "eliten" leva kvar.

Så, godwins lag åberopad, nu kan vi avsluta tråden.

askmehow
2012-02-12, 16:08
Det handlar väl om allmänmänsklig empati för folk som haft det svårt, oavsett om de går på gatan, är invalider eller är superkändisar. Psyket är inte mer lätthanterligt bara för att man har pengar; i många fall är det tvärtom. Att tycka det är bra att en knarkare dör säger mer om personen som säger det, och jag upplever det iaf som lite nazistiskt - bra att svaga, fula, dåliga människor dör, låt bara oss "eliten" leva kvar.

Så, godwins lag åberopad, nu kan vi avsluta tråden.

Väl talat.

exevision
2012-02-12, 16:11
det handlar väl om allmänmänsklig empati för folk som haft det svårt, oavsett om de går på gatan, är invalider eller är superkändisar. Psyket är inte mer lätthanterligt bara för att man har pengar; i många fall är det tvärtom. Att tycka det är bra att en knarkare dör säger mer om personen som säger det, och jag upplever det iaf som lite nazistiskt - bra att svaga, fula, dåliga människor dör, låt bara oss "eliten" leva kvar.

Så, godwins lag åberopad, nu kan vi avsluta tråden.

+1

kaffe_psykos
2012-02-12, 16:27
skulle kanyl-kenta dö av en överdos och folk säga 'rätt åt honom' eller 'skönt med en knarkare mindre i världen' så skulle jag bli upprörd på riktigt. Seriöst, vad är det för fel på folks människosyn.
+2

Yes
2012-02-12, 16:48
Skulle kanyl-kenta dö av en överdos och folk säga 'rätt åt honom' eller 'skönt med en knarkare mindre i världen' så skulle jag bli upprörd på riktigt. Seriöst, vad är det för fel på folks människosyn.
Ja, man blir ju mörkrädd av vissa kommentarer här. Det är tragiskt när någon förstör sitt liv och knarkar ihjäl sig, oavsett om det är Whitney Houston eller Kanyl-Kenta.

Nåja, man kommer väl aldrig sluta förvånas över hur bittra och hatiska människor kan vara.

Viktor_Balck
2012-02-12, 17:07
Roligt att folk känner att de måste försvara henne..
vem försvarar kanyl-kenta i tunnelbanan när han dör av en överdos? nejvisstnä han är inte KÄNDIS...


hon var en fallen stjärna. jag är förvånad över att hon inte knarkade ihjäl sig tidigare.

Tror inte det handlar om att folk känner att dom måste försvara henne, däremot förstår jag att folk reagerar på att vissa uppvisar sådan bristande respekt och empati i sina inlägg när en människa går bort.

Och att hon hade problem med droger? Gör knappast henne mindre värd för det? Människosynen verkar inte vara den bästa på alla håll.

Angel
2012-02-12, 17:59
Tråkigt, inte minst för hennes dotter.

Var en av de första artister jag gillade när jag var liten knott. Skrev tom ett beundrarbrev till henne.

Gillar dock medias vinkling, det känns inte så mystiskt att någon som knarkat i 20år dör.

Pepz
2012-02-12, 18:04
det är just människovärdet som jag vill påvisa. Jäkla liv och gråt när en kändis dör oavsett smutsigt leverne eller inte. Hur många reflekterar över att det dör tusentals människor i svält varje dag? hur många pratar om/försvarar/sörjer den lilla människan som faktiskt behöver det..

Nej men en knarkande kändis henne ska vi sörja för det berör...
Hyckleri..

Trance
2012-02-12, 18:09
det är just människovärdet som jag vill påvisa. Jäkla liv och gråt när en kändis dör oavsett smutsigt leverne eller inte. Hur många reflekterar över att det dör tusentals människor i svält varje dag? hur många pratar om/försvarar/sörjer den lilla människan som faktiskt behöver det..

Nej men en knarkande kändis henne ska vi sörja för det berör...
Hyckleri..

Nej, det är inte hyckleri. Det är ingen som tvingar dig att sörja men om någon som berört ens liv så skall man väl få skriva att det var tråkigt att hon gick bort utan att idioter skall hela tiden berätta att andra dör också. Att du skiter i Whitney lika mycket som du skiter i alla som dör i svält betyder inte att alla andra gör det.

Pepz
2012-02-12, 18:16
jag föredrar argumentation på en tillräckligt hög nivå, där man inte behöver gå på personliga förolämpningar..

qqq111
2012-02-12, 18:20
Haha, några sidor, sen hänvisas det till nazism. Kolozzeum - feg-politisk korrekhetens meshögborg.

Ont: Sorgligt öde.

Doctor Snuggles
2012-02-12, 19:01
det är just människovärdet som jag vill påvisa. Jäkla liv och gråt när en kändis dör oavsett smutsigt leverne eller inte. Hur många reflekterar över att det dör tusentals människor i svält varje dag? hur många pratar om/försvarar/sörjer den lilla människan som faktiskt behöver det..

Nej men en knarkande kändis henne ska vi sörja för det berör...
Hyckleri..

Det är inte det minsta hycklande. På samma sätt som att åma sig över att svenskar dör i tsunamis inte är det. Det är naturligt. Vi är ett hierarkiskt flockdjur. Kändisar fyller rollen som virtuella ledare/ viktiga medlemmar i flocken.

DarcyGrahn
2012-02-12, 19:02
nej, det är inte hyckleri. Det är ingen som tvingar dig att sörja men om någon som berört ens liv så skall man väl få skriva att det var tråkigt att hon gick bort utan att idioter skall hela tiden berätta att andra dör också. Att du skiter i whitney lika mycket som du skiter i alla som dör i svält betyder inte att alla andra gör det.

+1

bigtraps
2012-02-12, 19:05
Har man sålt 200 miljoner plattor har man nog berört rätt många människors liv.

Dirty South
2012-02-12, 19:07
Har man sålt 200 miljoner plattor har man nog berört rätt många människors liv.

Hur vet du att det inte var någon rik jävel som köpte 199 miljoner av dessa 200 som han sedan eldade upp?

tp_88
2012-02-12, 19:10
Skönt att det postades lite vettiga inlägg till slut.

Magiskt:
5jeUINzHK9o

bigtraps
2012-02-12, 19:20
Hur vet du att det inte var någon rik jävel som köpte 199 miljoner av dessa 200 som han sedan eldade upp?


Du det hade jag inte tänkt på

GhostProtocol
2012-02-12, 19:24
Houston, you've got a problem.

Hahahahahahha! Gud vad roligt :D

yooii
2012-02-12, 19:41
Är mest förvånad att hon inte trillade av pinnen tidigare.

Däremot så är denna diskussion som har förta här ovan helt onödig.

Landström
2012-02-13, 21:39
Seize that moment in time...

96aAx0kxVSA

thunder
2012-02-13, 23:21
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här. Hoppas att ni som jublar över dödsorsaken fortsätter vara perfekta människor.

RIP.

DOCROE
2012-02-13, 23:43
Det är inte förvånande att hon dör eller går just det ödet till mötes som det spekulerats om.

Men en duktig sångerska och artist har checkat ut.

RIP.

Jens.Andersson
2012-02-13, 23:53
jag föredrar argumentation på en tillräckligt hög nivå, där man inte behöver gå på personliga förolämpningar..

Haha va?

Pelle2
2012-02-14, 08:40
Så man får inte bli ledsen för att en människa dör bara för att man inte blir ledsen när någon annan människa dör som man inte känner/har något att göra med? :smash:

cero
2012-03-03, 22:07
Håller med ovanstående. Jag hade självklart försvarat kanyl-kenta i tunnelbanan om någon idiot sagt "en knarkare mindre, bra." eller "knarkare är slöseri på kött och ben".

Vilken patetisk människosyn vissa har. Skrämmande.