handdator

Visa fullständig version : Kolos koffein+grönt te


Löpsko
2012-02-12, 00:05
En kort fråga, hur mycket grönt te är det i de små röda gosakerna?

http://shop.kolozzeum.com/sv/prestationshojande/kolozzeum-koffein-koffein-gront-te.html

menar dessa då..

mysglenn
2012-02-12, 09:33
mindre än 100mg eftersom en kapsel var på 200mg och det är 100mg koffein

Sniggel
2012-02-12, 11:46
Jag tycker det borde vara standard att alltid skriva ut mängder av de enskilda ämnena i en produkt (samt koncentration av aktiva ämnen, grönt té är ju ingen enskild substans). Om inte annat så för att få mig (och andra som är som mig) att överhuvudtaget prova produkten. Jag vill iaf veta vilken dosering som använts så man inte blir lurad.

Om nu kolozzeumshopen läser denna tråden så kan det ju tas som ett önskemål ;)

exevision
2012-02-12, 14:39
Har själv funderat på denna produkt. Men var det inte något som inte var så hälsosamt med extrakt av grönt te?

Sniggel
2012-02-12, 16:48
Har hört historier om vissa som fått för stor påverkan på levern. Men sen har jag hört att det kan bero på renheten hos produkten eller att man överdrivit mängden.

RassK
2012-02-12, 16:54
Har hört historier om vissa som fått för stor påverkan på levern. Men sen har jag hört att det kan bero på renheten hos produkten eller att man överdrivit mängden.

Det finns en individuell kapacitet att metabolisera polyfenoler. Således gäller det även överdriven konsumtion av vanligt grönt te.

exevision
2012-02-12, 18:56
Vart kan man då säga att gränsen går?
Är det någon skillnad antioxidantmässigt mellan grönt te extrakt och koffein?

Löpsko
2012-02-13, 22:57
Har hört historier om vissa som fått för stor påverkan på levern. Men sen har jag hört att det kan bero på renheten hos produkten eller att man överdrivit mängden.



Det ja har läst var en kärring i Danmark som drack 6 koppar om dagen och pajjade levern...


Kanske de finns någon ansvarig här på forumet som man kan pma om att få vet halten?

Löpsko
2013-11-17, 12:58
Bumpar denna för att testa få svar på hur mycket grönt te de är i Kolozzeums grönt te och koffein tabletter i shoppen.

J.V
2013-11-17, 16:40
Testa med att skicka ett PM till Fairing (http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=98) själv.

Sniggel
2013-11-17, 17:50
Bumpar denna för att testa få svar på hur mycket grönt te de är i Kolozzeums grönt te och koffein tabletter i shoppen.

Jag har i perioder druckit sjukt mycket grönt té. Nu är jag lite osäker på vad man menar med kopp men om man räknar i te-påsar så ligger hyggligt ofta på 6 påsar om dagen, ibland 0 och ibland 8. Detta är alltså för att jag numera "tar det lugnt". Varit lite indoktrinerad av ironaddict några år tillbaka i tiden och lär ju ha överkonsumerat då. Men jag märkte inte av något negativt. Iofs är jag inte "någon kärring" :P

Men ja, OnT så vore det intressant att veta mängder.

Löpsko
2013-11-18, 20:57
Testa med att skicka ett PM till Fairing (http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=98) själv.

Pm skickat, nu får vi se om han kikar in och svarar. Personligen är de ganska sjukt att de inte finns lagar och regler om hur mycket som varje kapsel innehåller då en överdosering är toxiskt.

Fairing
2013-11-19, 09:03
Pm skickat, nu får vi se om han kikar in och svarar. Personligen är de ganska sjukt att de inte finns lagar och regler om hur mycket som varje kapsel innehåller då en överdosering är toxiskt.

Hej

Först: Det finns lagar och regler som numera säger att när det gäller kosttillskott skall alla verksamma ingredienser specificeras på etiketten. Alla Fairingprodukter har etiketter som visar exakt innehåll per mg numera.

Gällande "sär/när" ( protein ,gainer etc) finns ej dessa regler

Gällande Kolozzeum koffein+ innehåller den 100mg koffein per kapsel och 50mg grönt te.

Kolozzeum etiketter håller som bäst på att justeras och från nästa batch framgår exakt innehåll på etiketten.

Löpsko
2013-11-19, 14:13
Hej

Först: Det finns lagar och regler som numera säger att när det gäller kosttillskott skall alla verksamma ingredienser specificeras på etiketten. Alla Fairingprodukter har etiketter som visar exakt innehåll per mg numera.

Gällande "sär/när" ( protein ,gainer etc) finns ej dessa regler

Gällande Kolozzeum koffein+ innehåller den 100mg koffein per kapsel och 50mg grönt te.

Kolozzeum etiketter håller som bäst på att justeras och från nästa batch framgår exakt innehåll på etiketten.


Ok tack för svar.