handdator

Visa fullständig version : Platt mage på ett par timmar!


Alkro
2012-02-11, 20:33
Dessa bilder kanske inte är helt och hållet relaterade till träning men iallafall för många år sedan var jag kraftigt överviktig och gick ned från ca 120-130 till 75kg. Efter detta har jag haft stora besvär med överskottshud som blivit något bättre med åren. Jag har styrketränar sedan drygt 9 månader tillbaka och ökat bra men överskottshuden har i princip inte påverkats allt.

Jag har sett att en hel del andra har beskrivit att de har problem med överskottshud och kommer således posta bilder på före och efterbild efter en bukplastik. Det är en dryg vecka sedan operationen och resultatet kommer fortsätta förbättras. Jag kommer inte posta en massa bilder utan nöjer mig med en före- och efterbild men resultatet är ganska tydligt :)

dennis89
2012-02-11, 20:57
Hur ser det ut med ärrbildningar?
Hur som helst grym skillnad!

Alkro
2012-02-11, 21:02
Hur ser det ut med ärrbildningar?
Hur som helst grym skillnad!

Ärret är ganska snyggt redan nu faktiskt, men man kan ju säga att ärren bleks och blir plattare med tiden. Ärrbildning är dock väldigt individuellt.

Discogymmar
2012-02-11, 21:31
Ser väldigt skönt ut att slippa allt det hängande! Mycket fin skillnad :)

Tobias5511
2012-02-11, 21:44
Fick precis väldigt ont i magen, min mage (fettet) är väldigt löst och jag har gått ner från 103-78kg, påväg ner till 70kg.
Jag vill inte ha någon lös-hängig mage, jag vill ha fast och vill inte gå igenom någon operation.
Finns det någon chans att jag kommer få en riktigt lös mage? 15år.

Vet att det är svårt att svara på för att jag inte lagt upp någon bild och att det är individuellt. Men är det möjligt på 33kg?

Alkro
2012-02-11, 21:50
Fick precis väldigt ont i magen, min mage (fettet) är väldigt löst och jag har gått ner från 103-78kg, påväg ner till 70kg.
Jag vill inte ha någon lös-hängig mage, jag vill ha fast och vill inte gå igenom någon operation.
Finns det någon chans att jag kommer få en riktigt lös mage? 15år.

Vet att det är svårt att svara på för att jag inte lagt upp någon bild och att det är individuellt. Men är det möjligt på 33kg?

Det är väldigt individuellt och är i princip omöjligt att säga. Jag kan dock tänka mig att det är en fördel om man är ung och fortfarande växer. Hur mycket och hur snabbt man går ner kan jag också tänka mig påverkar ganska mycket. Det bästa du kan göra är att fortsätta träna och helt enkelt låta tiden ha sin gång. Om du totalt går ner 30 kg kan jag tänka mig att du får lite överskottshud som dock blir bättre med tiden, dock svårt att säga. Lycka till med träningen :)

Erik Eriksson
2012-02-11, 21:59
Underbart att se! Operationsdatum för mig själv är spikat och den 21:e Februari smäller det. Känns väldigt skönt att se ditt resultat och att allting gått väl :)

Stort grattis till förvandlingen!

Tobias5511
2012-02-11, 22:01
Det är väldigt individuellt och är i princip omöjligt att säga. Jag kan dock tänka mig att det är en fördel om man är ung och fortfarande växer. Hur mycket och hur snabbt man går ner kan jag också tänka mig påverkar ganska mycket. Det bästa du kan göra är att fortsätta träna och helt enkelt låta tiden ha sin gång. Om du totalt går ner 30 kg kan jag tänka mig att du får lite överskottshud som dock blir bättre med tiden, dock svårt att säga. Lycka till med träningen :)

Det är dock precis ett årsedan jag vägde 103kg och jag väger 78 nu, så borde väl hjälpa lite att jag inte gått ner så snabbt.
Dock har jag gått ner 7kg på strax över en månad nu.
Aja, det får bli som det blir. Tack detsamma.

Alkro
2012-02-11, 22:01
Underbart att se! Operationsdatum för mig själv är spikat och den 21:e Februari smäller det. Känns väldigt skönt att se ditt resultat och att allting gått väl :)

Stort grattis till förvandlingen!

Lycka till med operationen! Jag kan redan nu säga att för mig var det värt varenda krona och mer där till. Det tråkigaste är att jag inte kan träna på en månad eller så :)

Alkro
2012-02-11, 22:03
Det är dock precis ett årsedan jag vägde 103kg och jag väger 78 nu, så borde väl hjälpa lite att jag inte gått ner så snabbt.
Dock har jag gått ner 7kg på strax över en månad nu.
Aja, det får bli som det blir. Tack detsamma.

Det låter bra. Jag skulle gissa att du inte kommer få alls lika mycket hud som jag om något alls. De flesta som får större besvär med överskottshud verkar ha gått ned 50 kg+ eller är ganska gamla när de gått ned i vikt.

Erik Eriksson
2012-02-12, 08:37
Lycka till med operationen!

Tack!

Det tråkigaste är att jag inte kan träna på en månad eller så :)

Det är den biten jag själv sett som jobbig. Men o andra sidan så är alla större livsförändringar kantade av hinder eller besvär på något sätt. I det stora hela är en månad utan träning bara en mindre petitess. Lycka till med fortsatt träning när det väl beger sig! :)

mrt4
2012-02-12, 13:48
Hur kändes det direkt efteråt? Mycket ont och stramt?

Mvh Robin

Alkro
2012-02-12, 14:59
Hur kändes det direkt efteråt? Mycket ont och stramt?

Mvh Robin

Ja det var ganska jobbigt i början men smärtan försvinner i princip efter en vecka.

Reaper123
2012-02-13, 11:40
Du har alltså betala operationen själv? Isf vad kostade det?

Sitter själv på betydligt mer "lös hud" än dig och blev nekad betald operation i somras. Tänkte droppa en 10kg till sommaren och ge det ett nytt försök att få dom att betala den...

Men efter att ha sett dom här bilderna blev jag dock väldigt sugen på att genomföra operationen oavsett för resultatet är ju grymt! :thumbup:

Alkro
2012-02-13, 12:19
Du har alltså betala operationen själv? Isf vad kostade det?

Sitter själv på betydligt mer "lös hud" än dig och blev nekad betald operation i somras. Tänkte droppa en 10kg till sommaren och ge det ett nytt försök att få dom att betala den...

Men efter att ha sett dom här bilderna blev jag dock väldigt sugen på att genomföra operationen oavsett för resultatet är ju grymt! :thumbup:

Jag betalade själv, kan ta detta i PM, för att man ska få det betalt krävs det ganska starka medicinska skäl typ svampinfektioner, svårt att sköta sin hygien etc.

Welli
2012-02-13, 19:07
Jag är också intresserad av att veta vad det kostade. Hur ser det ut över bröstet? Och hjälper den där operationen även mot lovehandles? Har själv gått ner från 128 till 80 oh ser väl ut som du gjorde innan. Har förstått att det är väldigt svårt att få det betalat, och då fixar det ju inte om man har lös hud över bröstet.

Alkro
2012-02-13, 20:57
Jag är också intresserad av att veta vad det kostade. Hur ser det ut över bröstet? Och hjälper den där operationen även mot lovehandles? Har själv gått ner från 128 till 80 oh ser väl ut som du gjorde innan. Har förstått att det är väldigt svårt att få det betalat, och då fixar det ju inte om man har lös hud över bröstet.

De flesta ställen tar mellan 45-60k för en bukplastik.

Lovehandles hjälps inte särskilt av en vanlig bukplastik men jag antar att man kan göra en "circumferent bukplastik". Dvs både mage, sida och rygg, detta kostar givetvis mer.

Brösten har jag väldigt lite överskottshud och detta kan ju förbättras genom att man helt enkelt bygger större bröstmuskler. Det är svårare att fylla ut magen med muskler ;)

Gasp
2012-02-13, 22:38
Jag är också intresserad av att veta vad det kostade. Hur ser det ut över bröstet? Och hjälper den där operationen även mot lovehandles? Har själv gått ner från 128 till 80 oh ser väl ut som du gjorde innan. Har förstått att det är väldigt svårt att få det betalat, och då fixar det ju inte om man har lös hud över bröstet.

Vill du ta bort "love-handels" som pga genetik inte går att få bort trots låg fettprocent, är det fettsugning som gäller..Har du pengarna ska du definitigt överväga det, finns inga andra alternativ och du får en helt ny midja. Jag har en nära vän som är gift med en plastikkirurg, kan inte på rak arm säga hur många bodybuilders som hon gjort ingrepp på, just för att man skall ha en bra midja även off-season och slippa lägga alltför mycket krut vid deff.

Folk får kalla det "fusk", men det är trots allt en väldigt bra väg att gå då man samtidigt kan hålla en hyfsad bra allround fysik även under "bulk" perioder.

Welli
2012-02-14, 12:59
Vill du ta bort "love-handels" som pga genetik inte går att få bort trots låg fettprocent, är det fettsugning som gäller..Har du pengarna ska du definitigt överväga det, finns inga andra alternativ och du får en helt ny midja. Jag har en nära vän som är gift med en plastikkirurg, kan inte på rak arm säga hur många bodybuilders som hon gjort ingrepp på, just för att man skall ha en bra midja även off-season och slippa lägga alltför mycket krut vid deff.

Folk får kalla det "fusk", men det är trots allt en väldigt bra väg att gå då man samtidigt kan hålla en hyfsad bra allround fysik även under "bulk" perioder.

Visst, det finns en del fett på mina lovehandles men det är främst pga att jag varit så stor innan men vääääldigt stora lovehandles som jag har kvar dem nu, trots hyffsat låg fettprocent, mellan 12 och 15%. Det är att huden är så slapp där så det lilla fett jag har hålls inte in mot kroppen lika bra som på någon med stram hud.

Gasp
2012-02-14, 16:02
Visst, det finns en del fett på mina lovehandles men det är främst pga att jag varit så stor innan men vääääldigt stora lovehandles som jag har kvar dem nu, trots hyffsat låg fettprocent, mellan 12 och 15%. Det är att huden är så slapp där så det lilla fett jag har hålls inte in mot kroppen lika bra som på någon med stram hud.

Ok, tja då kanske en bukplastik är på plats för din del. Boka en konsultation med en kirurg och se vad de säger, har du mycket slapp hud kommer den såklart inte att försvinna med hjälp av en traditionell lipo utan då är bukplastik enda alternativet. Bry dig inte om pengarna, en operation kan höja din livskvalité till skyarna.

Nuthead
2012-02-15, 18:18
Kan man få se fler bilder?

Eftersom du inte hade så mycket löshud vore det intressant att höra hur du resonerade kring ärr kontra att 'dras' med den lilla mängd lösa hud du hade.

Tänker mig att det är en rätt saftig prislapp på operation + att ärret har man väl så gott som hela livet?

Alkro
2012-02-15, 19:49
Kan man få se fler bilder?

Eftersom du inte hade så mycket löshud vore det intressant att höra hur du resonerade kring ärr kontra att 'dras' med den lilla mängd lösa hud du hade.

Tänker mig att det är en rätt saftig prislapp på operation + att ärret har man väl så gott som hela livet?

Ärr besvärar mig inte särskilt mycket. Dessutom är det nedanför kalsongkanten. Överskottshuden syns ju i princip hela tiden då kläder sitter sämre och man ser tjock ut trots att man är relativt smal. T.ex. om man har en relativt tight t-shirt skumpar ju huden runt ungefär som fett på en överviktig person.

mattilainen
2012-02-19, 12:08
grym skillnad. Visa bilder när du står är du snäll så man ser ärren och så :)

Alkro
2012-02-19, 12:54
grym skillnad. Visa bilder när du står är du snäll så man ser ärren och så :)

Kan ta det om ett par månader, ärrens utseende ändras ju betydligt under det första året och jag är fortfarande lite svullen om magen. Postade mest bilden för att visa att det blir ganska radikala resultat även innan slutresultatet är där :)

Gasp
2012-02-20, 22:18
Alkro, finns en speciell salva framtagen för ärr med uppgift att bleka dem, googla...cicatrix tror jag de heter.

Alkro
2012-10-12, 10:26
Tänkte posta en liten uppdatering. Fortsatt mycket nöjd med resultatet. Ärret har blivit hypertrofiskt på vissa ställen, dvs det har blivit upphöjt och tjockt. Ska få ärret korrigerat någon gång i januari, är dock inte det minsta besvärad av detta då ärret nu sitter väldigt långt ned. Lite bilder, olika kameror, olika ljus, olika poses, men tror resultatet är rätt uppenbart :)

Alkro
2015-10-11, 15:01
Liten uppdatering!

Tränar på och kör i nuläget deff, ca 2 kg kvar till målet.

http://i60.tinypic.com/2h56xe1.jpg

joyride
2015-10-12, 13:31
Liten uppdatering!

Tränar på och kör i nuläget deff, ca 2 kg kvar till målet.

http://i60.tinypic.com/2h56xe1.jpg

Mucho impressivo! *flex*

MackeJuve
2015-10-12, 13:46
Mucho impressivo! *flex*

+1, vilket resultat!

shut teh face
2015-10-12, 15:14
Du verkar ha klarat dig bra vid brösten, men du kanske inte hade så stora bröst vid din övervikt, det är ju olika