handdator

Visa fullständig version : Stå och spänna sig på gymet?


Crocker
2012-02-11, 17:43
Vad tycker moralpoliserna om detta, tänk ett vanligt kommunalt gym med +5 pers i närheten. Och så flashar man pecsen, biccarna.

Sjukt/Rätt?

Jockefoten
2012-02-11, 17:43
Rätt.

ceejay
2012-02-11, 17:45
rätt om man har nåt att spänna

Jockefoten
2012-02-11, 17:45
rätt om man har nåt att spänna

Det var det dummaste jag hört.

shadowfire
2012-02-11, 17:46
Ofrånkomligt, trots att jag inte har ngt att spänna.

ceejay
2012-02-11, 17:47
Det var det dummaste jag hört.
Det tvivlar jag på :Virro ;)

Loke
2012-02-11, 17:49
Är lite som att spegla sig i skyltfönster när man går på stan. Gör man det för att kolla så outfiten sitter rätt så är det inget konstigt, gör man det bara för att man tycker det är så jäkla kul att kolla på sig själv så blir det lite efterblivet.

På gymmet gäller då att det är ok att kolla hur ens kropp utvecklas, det är inte ok att bara allmänt posera för att man är självgod. Och ja, man ser utan tvekan skillnad på dessa två attityder :)

TREX
2012-02-11, 17:56
Det pumpar ut blod i musklerna.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jy4CfbvV_6g#t=624s

Spartansk
2012-02-11, 18:40
Det är absolut helt rätt, oavsett när eller varför man gör det. Då jag ännu inte slagit mig fri från att bry mig om vad andra tycker om mig så vågar jag själv dock bara göra det när det inte finns något folk på gymmet.

JJOHANSSON
2012-02-11, 18:40
Att droppa byxorna, där går gränsen även fast jag har gjort det. Men att dra ner linnet och flexa pecsen ser jag inget fel i att göra.



Alltid retar det någon.

Librish
2012-02-11, 18:56
Vad tycker moralpoliserna om detta, tänk ett vanligt kommunalt gym med +5 pers i närheten. Och så flashar man pecsen, biccarna.

Sjukt/Rätt?

Har ju inget med moralpoliserande att göra lol.

I teorin tycker jag inte att det är något fel men jag får nog ändå lite "spännis"-vibbar när jag ser det.

BelowAverage
2012-02-11, 18:58
Har ju inget med moralpoliserande att göra lol.

I teorin tycker jag inte att det är något fel men jag får nog ändå lite "spännis"-vibbar när jag ser det.

Det är klart du får spännis-vibbar av det, posar man så är man en spännis :naughty:
Inte för att det skulle vara så dåligt, kul att få kvitto på arbetet man lägger ned :thumbup:

Dexterity
2012-02-11, 18:59
Det är absolut helt rätt, oavsett när eller varför man gör det. Då jag ännu inte slagit mig fri från att bry mig om vad andra tycker om mig så vågar jag själv dock bara göra det när det inte finns något folk på gymmet.

x2

Baluu
2012-02-11, 19:09
Det är viktigt att spänna sig. På Mensas Café och Bar har de placerat ut måttband längs väggarna. En mensaian som passerar ett måttband kan få ett starkt behov av att plocka ner det och mäta skallens omkrets, och så gör man ofta. Speciellt de med större huvud. Det är ett fullt normalt beteende. Men alltid är det någon som hatar det.
http://www.blogcdn.com/www.urlesque.com/media/2010/05/haterbatman.jpg

mattilainen
2012-02-11, 19:13
jag tycker det är ok att spänna sig om man i alla fall försöker när andra INTE tittar. Alltså att man inte står där framför allt och alla :) Men som sagt, det är kanske bara för jag själv inte skulle stått och spänna mig inför alla och tycker det verkar konstigt.

Tolkia
2012-02-11, 19:34
Jag tycker att det är kul att kolla på folk, så ju fler som gör underhållande saker, desto bättre.

TREX
2012-02-11, 19:42
Att visa magen på gymmet känns ganska vanilj med tanke på alla svenskar som går och handlar på stan utan t-shirt på sommaren/är allmänt halvnakna.

z_bumbi
2012-02-11, 19:47
Jag tycker att det är kul att kolla på folk, så ju fler som gör underhållande saker, desto bättre.

Det var ett intressant sätt att se det men jag ser gärna att antalet begränsas per tillfälle. Något hopp om mänskligheten vill jag behålla.

AronP
2012-02-11, 19:48
En stor del av gymtränadet går ut på förändra sin kropp, på gymmet händer det mest saker (och är oftast bäst ljus och speglar), klart man ska få göra det! 100m löpare tillåts väl att kolla sina tider? :)

Tolkia
2012-02-11, 19:51
Det var ett intressant sätt att se det men jag ser gärna att antalet begränsas per tillfälle.
Jag drar en gräns vid "aktivt störande av andra personer", eller allmänfarligt beteende (någon beskrev i någon annan tråd personer som springer farligt nära andra tränande etc.). Passivt störande, typ att stå och spänna sig framför någon spegel, vilket ju kräver att den som stör sig aktivt ägnar sig åt att titta på det han/hon stör sig på, ser jag inte som något problem. Det är ju rätt lätt att ignorera om man önskar.

muddler
2012-02-11, 19:54
Helt rätt,man ska vara stolt över sitt bygge!

Sheogorath
2012-02-11, 19:54
Nej. Alla vet varför vi är där men man ska inte vara öppen med det. Någon jävla måtta får det vara. Nipple-slip-GASP på det och det är RAUS!

difeddy
2012-02-11, 20:08
Det är inte allmänt accepterat men jag kan tycka det är okej. Så länge man inte tar av sig brallorna och gör en mag- och benpose i cablecrossen, typ.

mangemani
2012-02-11, 20:47
Helt rätt,man ska vara stolt över sitt bygge!

+1

sen om det blir en massa blickar, sura/imponerande/avundsjuka/kåta/whatever, så är ju inte det ens eget problem, helt upp till folket om de kan sköta sitt eller inte.
nog för att man redan får en massa blickar på sig under passet, men inte lika mycket som då jag i slutet utav passet poserar lite snabbt innan jag går till omklädningsrummet, inte mitt problem och inget jag kan göra åt.

vicarious
2012-02-11, 20:56
helt rätt,man ska vara stolt över sitt bygge!

Helt rätt.

Vinter
2012-02-11, 21:17
Nej fy tusan!, burka borde vara allmän träningsklädsel för både män och kvinnor på gym...

Kwon
2012-02-11, 21:18
Vad tycker moralpoliserna om detta, tänk ett vanligt kommunalt gym med +5 pers i närheten. Och så flashar man pecsen, biccarna.

Sjukt/Rätt?

Självklart!

Är det någonstans man flashar biceps så är det ju på gymet, man skall ju vara stolt över sitt bygge!

Mackan58
2012-02-11, 21:24
Håller med alla som skrivit! =)

Jag gillar att spänna mig på gymmet och jag gillar när andra spänner sig.

Sheogorath
2012-02-11, 21:28
Jag önskar att Sverige kunde bli lite mer Jante igen.

Eddie Vedder
2012-02-11, 21:48
Har ju inget med moralpoliserande att göra lol.

+1

Det var min första tanke också. Hur kan det ha med moralpoliserande att göra? Angående frågan är det i mina ögon helt okej på alla sätt och vis. Sedan kan man ju undvika att stå i vägen eller att skymma spegeln för en som vill kolla på sig själv när hen tränar men som fenomen är det naturligtvis helt okej. Oavsett hur man ser ut.

TREX
2012-02-11, 21:55
Jag önskar att Sverige kunde bli lite mer Jante igen.

Varför tror alla att jantelagen är Svensk för? Vart fan kommer det ifrån och vem var det som började sprida det?

Sheogorath
2012-02-11, 21:58
Varför tror alla att jantelagen är Svensk för? Vart fan kommer det ifrån och vem var det som började sprida det?

Blev det här tråden för dumma småfrågor helt plötsligt?

TREX
2012-02-11, 22:02
Du har rätt, jag kastar upp frågan där istället!

FredrikC
2012-02-11, 22:10
Absolut.

Blacknednatty
2012-02-11, 22:18
Desto mer man spänner sig desto bättre kontakt får man när man gör olika övningar, det är ju ett plus så det e RÄTT.

Crocker
2012-02-11, 22:57
Ni som tycker det är konstigt att jag skrev moralpoliser i början får tänka ett steg längre och förstå den betongseriösa meningen i det hela.. . . . . . . . . . .. . . . .

martikainen
2012-02-11, 23:36
Absolut! Men behåll byxorna på om det är damer närvarande!

De som svarar nej, varför inte? (det kan man göra hemma duger inte som svar).

Sheogorath
2012-02-11, 23:37
Absolut! Men behåll byxorna på om det är damer närvarande!

De som svarar nej, varför inte? (det kan man göra hemma duger inte som svar).

Det kan man göra hemma.

Spartansk
2012-02-11, 23:37
Men behåll byxorna på om det är damer närvarande!

Varför? Jag hade inte haft nåt emot om någon dam tog av byxorna.

Kwon
2012-02-11, 23:40
Varför? Jag hade inte haft nåt emot om någon dam tog av mig byxorna.

Beror väl på vilket gym också :)

Jaaa jaaa
6anHAbnIDYI

Spartansk
2012-02-11, 23:43
Såg mysigt ut!

Baluu
2012-02-11, 23:50
Kan det finnas ett oidipuskomplex som ligger begravt bakom det starka behovet att flexa offentligt?

exor
2012-02-11, 23:53
Så länge kläderna är på.

Pinturicchio
2012-02-11, 23:55
Alltid okej.

wessmen
2012-02-12, 00:13
Om man inte får posa på gymmet, vart fan borde man då få göra det?

Utgår ifrån att ni inte har optiljus och ordentliga speglar hemma.

Edit: Dessutom, vem fan gillar inte att spänna puffrorna när de är uppumpade?

Spartansk
2012-02-12, 00:18
Kan det finnas ett oidipuskomplex som ligger begravt bakom det starka behovet att flexa offentligt?

Hur tänker du nu?

<Mike>
2012-02-12, 00:41
Det är ett gym. Man går dit för att få större muskler. Känner man inte ett behov av att behöva få sin egen och andras bekräftelse så har man nog inte så stor motivation att gå till gymmet till att börja med.

Baluu
2012-02-12, 01:35
Hur tänker du nu?
Det är en teori. Jag har inte än lyckats komma på resonemanget som styrker den.

Fartman
2012-02-12, 01:55
Nej. Alla vet varför vi är där men man ska inte vara öppen med det. Någon jävla måtta får det vara. Nipple-slip-GASP på det och det är RAUS!
+1, det är löjligt och man kommer att uppfattas som en "spännbög" av vanligt folk.

Mourten
2012-02-12, 06:54
nip slip och korta tights ftw.
att flexa i fillingarna hör ju till, helt rätt.

r3mpuh
2012-02-12, 07:04
Brukar inte gym ha "tränings-kläder behålls på" regel?
Har Sala Shape Club iaf. o.o

Stefan J
2012-02-12, 07:26
Kan det finnas ett oidipuskomplex som ligger begravt bakom det starka behovet att flexa offentligt?

Vet du vad ett oidipuskomplex är?

Mart|n
2012-02-12, 07:35
Vet du vad ett oidipuskomplex är?


Det har man när man är sotis på bläckfiskar!

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Eddie Vedder
2012-02-12, 09:03
Ni som tycker det är konstigt att jag skrev moralpoliser i början får tänka ett steg längre och förstå den betongseriösa meningen i det hela.. . . . . . . . . . .. . . . .

Jag trodde inte att du var seriös. Det var bara det att begreppet kändes lite malplacerat. Blev mest fundersam på hur det passar i sammanhanget.

filmjölk
2012-02-12, 09:25
Det är en teori. Jag har inte än lyckats komma på resonemanget som styrker den.


Du har rätt, och att förklara Oidipuskomplexet i det här fallet är enkelt. Behovet av att flexa och visa upp sin kropp på gymmet kommer ifrån bekräftelse. De vill ha bekräftelse från andra än sin mamma, utan sina stora muskler är den enda som ger en bekräftelse, just deras egen mamma.

Så av rädsla att aldrig attrahera någon annan än människor som påminner om sin egen mamma flexar dem på gymmet.

Patriarch K
2012-02-12, 11:21
Det är ett GYM för i hela tusan! Klart man ska få spänna sig eftersom det är ju därför man är där på ett sätt.
Det var ungefär som när jag var i en musikaffär en gång och satt och spelade lite för länge. Då när jag gick därifrån så bad jag om ursäkt till han i affären om jag suttit och väsnats lite för länge varpå han skrattade och kontrade med "Hahaha, men det är ju för böveln en musikaffär. Gå loss så mycket du vill...".

Grotesk
2012-02-12, 12:21
Det är ett GYM för i hela tusan! Klart man ska få spänna sig eftersom det är ju därför man är där på ett sätt.
Det var ungefär som när jag var i en musikaffär en gång och satt och spelade lite för länge. Då när jag gick därifrån så bad jag om ursäkt till han i affären om jag suttit och väsnats lite för länge varpå han skrattade och kontrade med "Hahaha, men det är ju för böveln en musikaffär. Gå loss så mycket du vill...".

Så jävla sant. Jag rullar alltid skinn i porrbutikerna.

z_bumbi
2012-02-12, 13:22
Jag drar en gräns vid "aktivt störande av andra personer", eller allmänfarligt beteende (någon beskrev i någon annan tråd personer som springer farligt nära andra tränande etc.). Passivt störande, typ att stå och spänna sig framför någon spegel, vilket ju kräver att den som stör sig aktivt ägnar sig åt att titta på det han/hon stör sig på, ser jag inte som något problem. Det är ju rätt lätt att ignorera om man önskar.

För att det inte ska missuppfattas så stör inte posering mig men att ha en stor andel och/eller stort antal samtidigt på gymmet som gör konstiga saker är svårt att ignorera. Underhållsvärdet sjunker dessutom ju oftare man ser något och jag gillar att bli överraskad.

Tolkia
2012-02-12, 14:13
Underhållsvärdet sjunker dessutom ju oftare man ser något och jag gillar att bli överraskad.
Förvisso. :D

Erik Eriksson
2012-02-12, 14:27
Allting kan göras med mer eller mindre klass. Att stå och spänna sig är inte annorlunda från någon annan handling i den bemärkelse att hur det upplevs beror på andra faktorer. Dvs: vem, hur, var, när, etc.

Så jag generaliserar grovt och säger: Ja, det är okay! :)

Victuhh
2012-02-12, 14:51
Ja, jag brukar spänna mig lite diskret sådär och skojja runt lite grann mellan setten.
Ser inget fel i det.

Niveus
2012-02-12, 14:58
Självklart! Jag spänner enbart för min egen skull (det är väl det en spegel är till för?). Tycker det verkar motiverande, men det är ju inte så att man står och spänner i 5 minuter utan jag kanske flexar biceps och kollar pumpen i axlar och triceps i 10 sekunder- knappast något uppseendeväckande i mina ögon.

edit: stod ingenting om en spegel i topic så hade antagligen inte flexat inför främlingar, då jag tycker det är mer attentionhorigt.

Silencer
2012-02-12, 15:06
Man får göra hur fan man vill. Propps till de som vågar slita av sig tröja och byxor och ogenerat spänner och beundrar sig i spegeln.

Fuck you om du klagar på det.

Victuhh
2012-02-12, 17:12
Vore riktigt grymt att få köra ett bröst, axel och triceps pass utan tröja någon gång för älskar pumpet man får, men känns lite sådär att vara den ultimata superspännisen.

Oxe
2012-02-12, 17:29
Beror ju lite på vad det är för gym man tränar på, det är inte lämpligt att fimpa byxorna på ett "svensson"gym, tar du de lite mer tävlingsinriktade gymmen (byggning) så är det inga problem, underkläder bör dock behållas på

Dirty South
2012-02-12, 17:36
Är det bättre om man ligger ner och spänner sig?

Baluu
2012-02-12, 18:04
Det har man när man är sotis på bläckfiskar!

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Framförallt bläckfisken Paul. Saknar honom. Känner av ett starkt oidipuskomplex just nu. RIP :(

Sheogorath
2012-02-12, 18:16
Allting kan göras med mer eller mindre klass. Att stå och spänna sig är inte annorlunda från någon annan handling i den bemärkelse att hur det upplevs beror på andra faktorer. Dvs: vem, hur, var, när, etc.

Så jag generaliserar grovt och säger: Ja, det är okay! :)

...och det var med en sådan grov generalisering jag sa nej. Eftersom det är så kopiöst sällsynt att se det utföras med finess. Kan du det: fine. Ser du däremot ut som en vaniljpudding så... Ja, då får du bestämma dig om du vill framstå så helt enkelt. En hel del i tråden har bestämt sig för att de vill det och det respekterar jag. Eller nått.

Spartansk
2012-02-12, 18:34
Vore riktigt grymt att få köra ett bröst, axel och triceps pass utan tröja någon gång för älskar pumpet man får, men känns lite sådär att vara den ultimata superspännisen.

Tänk att köra flies i cabelcrossen, framför spegeln, i bar överkropp någon gång! *drool*

Erik Eriksson
2012-02-12, 18:38
...och det var med en sådan grov generalisering jag sa nej. Eftersom det är så kopiöst sällsynt att se det utföras med finess. Kan du det: fine. Ser du däremot ut som en vaniljpudding så... Ja, då får du bestämma dig om du vill framstå så helt enkelt. En hel del i tråden har bestämt sig för att de vill det och det respekterar jag. Eller nått.

Återigen handlar det för mig om vem, var, när och hur. På de gym jag tränar på vill jag inte påstå att där finns allt för många (om någon) som "kan det". Men o andra sidan finns det en hel del som vill kunna det (särskilt yngre killar). Jag tycker personligen bara det är kul att se deras engagemang. Nu är detta bara min bild av det hela och jag är säker på att du har en annan. Om det beror på att vi ser olika saker eller uppfattar det olika är inget jag kan uttala mig om.

Victuhh
2012-02-12, 18:40
Tänk att köra flies i cabelcrossen, framför spegeln, i bar överkropp någon gång! *drool*

Jag menar det?!?! den dagen!*drool*

RassK
2012-02-12, 18:41
Just dont give a fuck. Står i kallingarna i fullt gym ibland.

Victuhh
2012-02-12, 18:59
Just dont give a fuck. Står i kallingarna i fullt gym ibland.

aldrig någon som sagt något?

Dirty South
2012-02-12, 19:00
Just dont give a fuck. Står i kallingarna i fullt gym ibland.

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/200/420/BRTky.jpg?1321408042

RassK
2012-02-12, 19:08
aldrig någon som sagt något?

Hade du vågat prata med någon som står i kalsongerna på offentlig plats?

Ademius
2012-02-13, 16:26
Jag tycker det är lite pinsamt, så jag gör det i smyg när jag tror ingen ser :D
Gör man det så får man vara beredd på att folk kommer stirra dock. Att dra ned byxorna eller ta av t-shirt eller linne är att gå lite för långt dock. Sånt kan man hålla på med i omklädningsrummet isf.