handdator

Visa fullständig version : Finn fem fel i den här artikeln


ChrisA
2012-02-09, 22:45
Vissa saker är ju vettiga men andra är mindre vettiga, och delen om vilken testobooster han använder... känns ju sådär då iaf jag tror att han trycker mer än testobooster haha


http://www.mediaupdate.se/kampanjer/sportkost/2012-01-31/hero_manga_svenskar_tranar_fel

stromming
2012-02-09, 22:49
Jag tycker han verkar ha fått bra resultat oavsett

ChrisA
2012-02-09, 22:52
Han kanske hade fått bättre eller kanske hade fått samma även om han inte trodde att han måste äta var tredje timma för att hålla förbränningen uppe?

Det vet vi inte, men jag tycker att folk som ger råd till allmänheten bör veta vad de säger? Tycker inte du?

Fru_Flisa
2012-02-09, 22:52
Det där är ju reklam bara. Precis lika sann som att alla personer på tv som gör reklam för produkter använder sig av dessa.

ChrisA
2012-02-09, 22:53
Och är det verkligen någon som tror att det är hans testobooster som ger honom testoökningen och resultat eller att han kanske har en liten spruta som han inte nämner?

Inget ont om honom personligen men ibland så undrar man ju...

Loke
2012-02-09, 23:03
Bortser man från reklamen så ser jag bara en kille som äter vettigt och tränar med progression. Att det sen blir lite broscience är ju på sin höjd lite irriterande, som stavfel, ungefär. Det spelar ju egentligen ingen roll varför det funkar att äta var fjärde timme för honom, bara att det gör det.

stromming
2012-02-09, 23:04
Han kanske hade fått bättre eller kanske hade fått samma även om han inte trodde att han måste äta var tredje timma för att hålla förbränningen uppe?

Det vet vi inte, men jag tycker att folk som ger råd till allmänheten bör veta vad de säger? Tycker inte du?

Det finns väl folk som ger väldigt mycket sämre tips än "ät ofta" imo. Och hela den artikeln är ju vinklad, därför det står "HELA DENNA ARTIKEL ÄR EN ANNONS FRÅN SPORTKOST" i slutet. Tycker inte det var något att bli upprörd över.

Fru_Flisa
2012-02-09, 23:04
Och är det verkligen någon som tror att det är hans testobooster som ger honom testoökningen och resultat eller att han kanske har en liten spruta som han inte nämner?

Inget ont om honom personligen men ibland så undrar man ju...

Vadå, att butiken som ligger bakom annonsen och som säljer de olika tillskotten de påstår han intar skulle skriva att han var dopad om nu så var fallet? Och att det inte alls var deras produkter som var det viktiga? :)

Spartansk
2012-02-09, 23:21
Det är många som tränar med lika tunga vikter år ut och år in. Efter ett tag har kroppen vant sig vid den belastningen, därför måste man lägga på lite hela tiden för att utmana musklerna.

Tränar folk verkligen med samma vikter år ut och år in? Det är väl i så fall för att vikterna aldrig känns lättare?

Jag tycker det är konstigt att så många träningsgurus påpekar att man ska höja vikterna efter hand, för det är så intuitivt självklart för mig.

Forqie
2012-02-09, 23:30
Tränar folk verkligen med samma vikter år ut och år in? Det är väl i så fall för att vikterna aldrig känns lättare?

Jag tycker det är konstigt att så många träningsgurus påpekar att man ska höja vikterna efter hand, för det är så intuitivt självklart för mig.

+1, sedan tycker jag det är konstigt ifall man tränar på samma vikter och de INTE blir lättare, så vida man inte är nära sitt genetiska max eller äter 15gram protein/dag

Fishtank
2012-02-10, 00:05
Tro mig
Ser enormt många som inte vågar höja för de klarar inte 10 reps.
För helvete kör några tunga och 1 månad senare kör du 10 reps på en tyngre vikt.

Spartansk
2012-02-10, 00:08
Tro mig
Ser enormt många som inte vågar höja för de klarar inte 10 reps.
För helvete kör några tunga och 1 månad senare kör du 10 reps på en tyngre vikt.

Men efter ett tag måste de ju klara tio reps? Om inte, så är enda förklaringen jag kan komma på att de inte tar i över huvud taget.

BlötSnö
2012-02-10, 00:25
Han käkar PWO till frukost? Låter lite sådär i mina öron...

Loke
2012-02-10, 00:48
Tränar folk verkligen med samma vikter år ut och år in? Det är väl i så fall för att vikterna aldrig känns lättare?

Jag tycker det är konstigt att så många träningsgurus påpekar att man ska höja vikterna efter hand, för det är så intuitivt självklart för mig.

Men vad det handlar om är ju att höja vikterna bortom det som är intuitivt. Det intiuitva är att man tränar med en vikt tills man tror att man kan höja. Det gurusarna uppmanar till är att höja vikten innan dess.

Sniggel
2012-02-10, 14:51
Ja det var en kladdig "artikel" med riktigt usel svenska.

Det här reagerade jag mest på:

"Roddy berättar att han egentligen inte är ett hälsofreak när det kommer till kosten.
– Jag hatar dietmat som tonfisk och ris, jag mår illa bara att tänka på det.
I stället äter han ”helt vanlig mat”"

Inte hälsofreak för att man väljer att inte äta enbart tonfisk och ris utan istället vanlig mat?

Då kan man fråga sig vad ett hälsofreak är? Jag trodde det åtminstone handlade om att tänka på hälsan, något man förmodligen inte fokuserar på om man går på en strikt diet utan då är det annat som är själva fokuset.

Spetälsk
2012-02-10, 14:59
Ja det var en kladdig "artikel" med riktigt usel svenska.

Det här reagerade jag mest på:

"Roddy berättar att han egentligen inte är ett hälsofreak när det kommer till kosten.
– Jag hatar dietmat som tonfisk och ris, jag mår illa bara att tänka på det.
I stället äter han ”helt vanlig mat”"Det är copywiriterns sätt att i annonsen tala om för läsaren att produkten passar även honom. man behöver inte vara "hälsofreak" för att köpa. tillskotten är för "helt vanliga motionärer". målgruppen är nog såna som köper träningsredskap från TV-shop.

klupknum
2012-02-10, 14:59
Ja det var en kladdig "artikel" med riktigt usel svenska.

Det här reagerade jag mest på:

"Roddy berättar att han egentligen inte är ett hälsofreak när det kommer till kosten.
– Jag hatar dietmat som tonfisk och ris, jag mår illa bara att tänka på det.
I stället äter han ”helt vanlig mat”"

Inte hälsofreak för att man väljer att inte äta enbart tonfisk och ris utan istället vanlig mat?

Då kan man fråga sig vad ett hälsofreak är? Jag trodde det åtminstone handlade om att tänka på hälsan, något man förmodligen inte fokuserar på om man går på en strikt diet utan då är det annat som är själva fokuset.
En annan rolig sak är de 10 olika kosttillskotten som han använder, det är ju också helt vanlig mat som alla käkar.