handdator

Visa fullständig version : Hjälp med kost för vikt uppgång


pat0
2012-02-09, 22:24
Hej! Skulle behöva lite hjälp med något sorts matschema och lite tips på hur jag kan öka min viktuppgång och skapa muskelbyggnad!
Lite info, 17 snart 18år..väger 60kg är strax över 175cm.."inte mätt mig på ett tag!" spelar innebandy 3-4 dagar i veckan och har börjat gymma 3-4 dagar i veckan! Hur får jag lättare muskelbyggnad och viktuppgång? Har köpt ett recovery pulver som ger 32gram kolhydrater och 32g proteiner plus 1gram fett per portion! För att underlätta lite, något bättre förslag på gainers eller liknande pulver som är bättre!?

Tacksam föR svar! :)

Popliteus
2012-02-09, 22:27
Ät bara mer mat så går du upp i vikt. Ligg på ca 2g protein per kg kroppsvikt. Största målet under dagen efter du tränat.

andeem
2012-02-09, 22:33
Hej! Skulle behöva lite hjälp med något sorts matschema och lite tips på hur jag kan öka min viktuppgång och skapa muskelbyggnad!
Lite info, 17 snart 18år..väger 60kg är strax över 175cm.."inte mätt mig på ett tag!" spelar innebandy 3-4 dagar i veckan och har börjat gymma 3-4 dagar i veckan! Hur får jag lättare muskelbyggnad och viktuppgång? Har köpt ett recovery pulver som ger 32gram kolhydrater och 32g proteiner plus 1gram fett per portion! För att underlätta lite, något bättre förslag på gainers eller liknande pulver som är bättre!?

Tacksam föR svar! :)Drick gärna gainer, men framför allt: Ät en sjuhelvetes massa mat. Jag har sagt (skrivit) det förr och kommer att tjata om det många gånger: Ni unga tunna killar (under 20-22) som lyfter flera dagar i veckan och dessutom idrottar i andra grenar kan äta i stort sett hur mycket ni vill utan att bli feta. För att vara på den säkra sidan kan du bestämma dig för att inte dricka läsk annat än på helgerna, och helst undvika godis, men i övrigt råder jag dig att äta så mycket du bara kan.

ChrisA
2012-02-09, 22:34
ät mer alternativt dra ner på innebandyn så måste du inte äta samma mängder. lär förbränna en hel del på de innebandypassen totalt sett vilket inte är gynnsamt för viktuppgång. drick fet mjölk ca 2 l per dag utöver det du äter vanligt, enkla kalorier och nyttigt jämfört med mkt annan bulkmat