handdator

Visa fullständig version : Maximal deff?


Oakman
2012-02-09, 22:20
Tja! Ligger i deff nu och har gjort de nån vecka nu, gått ner hyfsat stadigt 0,5-1 kg/vecka:D.
Nu undrar om det finns någe risker med att öka till ex 1-1.5 kg/vecka förutsatt jag får i mig de flesta näringsämnen och har högt proteinintag?:confused:
Är inte extremt orolig för att tappa mycket muskelmassa men undrar bara om det finns eventuella hälso/skade/farliga-risker med en nergång på 1,5 kg/vecka (är inte min första deff):hbang:
eller är jag helt borta?:smash:

Popliteus
2012-02-09, 22:25
Bör inte vara några problem om du gör som du skriver.

Kent Herbert
2012-02-10, 01:07
Du borde skriva din längd och vikt blir lättare för oss att ge oss in på ditt problem. låter som ett underskott på 1500 i veckan är mycket om du nu inte har över 20 % fett på kroppen.

Annars tror jag att risken är stor att du tappar muskler

Fredron
2012-02-10, 02:56
Din kropp kan inte frigöra hur mycket energi som helst från fett, blir överskottet för stort som kommer du förlorar mer muskler.

312
2012-02-10, 06:55
Din kropp kan inte frigöra hur mycket energi som helst från fett, blir överskottet för stort som kommer du förlorar mer muskler.

Exakt. Lika bra att köra på det som du kör på nu, och vara mer på säkra sidan att tappa mer fett än muskler. Höjer du viktnedgången så kanske bara det extra är muskler.

Eller något, vad fan vet jag, klockan är 7.

Popliteus
2012-02-10, 07:52
Du borde skriva din längd och vikt blir lättare för oss att ge oss in på ditt problem. låter som ett underskott på 1500 i veckan är mycket om du nu inte har över 20 % fett på kroppen.

Annars tror jag att risken är stor att du tappar muskler

Din kropp kan inte frigöra hur mycket energi som helst från fett, blir överskottet för stort som kommer du förlorar mer muskler.

Han skrev ju att han inte var orolig över att tappa muskelmassa.

Reaper123
2012-02-10, 11:38
Är du relativt fet, alltså långt ifrån deffad, skulle jag säga att det inte är något problem att ligga på 1-1,5 kg/vecka. Är kanske långt ifrån optimalt, men inte på något vis farligt för din om du tillgodoser kroppen med all näring den behöver för att funka!

Ligger själv periodvis på över 1000 kcal/dag i underskott och tappar åtminstone ingen styrka på gymmet :)

Oakman
2012-02-11, 00:29
Är ju inte överdrivet fet men lite fett på kroppen har jag
Längd 184 cm vikt ca 88 kg, planen var att nå 84-85 kg ganska fort, har som sagt deffat ca 2 veckor redan och känner inte att jag förlorat någon stor pump på gymmet, men att utvecklingshastigheten minskat, kommer det bli värre om jag börjar på 1,5 kg/vecka?

vicarious
2012-02-11, 00:32
Är ju inte överdrivet fet men lite fett på kroppen har jag
Längd 184 cm vikt ca 88 kg, planen var att nå 84-85 kg ganska fort, har som sagt deffat ca 2 veckor redan och känner inte att jag förlorat någon stor pump på gymmet, men att utvecklingshastigheten minskat, kommer det bli värre om jag börjar på 1,5 kg/vecka?

Utvecklingshastigheten? Om du underäter ännu mer så lär du minska dina chanser att öka ja, det säger sig väl självt.

Oakman
2012-02-12, 14:05
Tack för svaren! Testar 1-2 veckor och ser hur de känns! :)