handdator

Visa fullständig version : 2012 - Deff!


Entrena
2012-02-09, 20:19
Hallå där! :)


Nu är det dags för min första, strikta deff.


Ja! Jag har läst deff tråden, många gånger, ut och in, förstår precis vad en deff innebär.

Detta är dock min andra deff, jag deffade ner ifrån 100kg till 80 kg, förra vintern! Från tjockis till normalstor med andra ord.

Sedan dess, har jag tränat och legat på kaloribalans. Fått en inblick och lärt mig massor av övningar.

Och nu är det dags att få fram mina muskler, och sedan bulka upp igen efter sommaren. Jag har tålamod, så det är inga problem.

500kcal/dagen, kommer inte nå mina magrutor tills sommaren, så hur mycket bör jag lägga mig i? Eller är det bara att skippa magrutorna? Och ändra mina planer?!

Behöver tips helt enkelt.



STATS

År : 17
Längd : 171
Vikt : 77kg
Midjemått : 87cm
(mätte någon CM ovanför naveln)

STYRKA

Bänkpress : 75-80kg (tränar med 50-60)
Marklyft : Aldrig maxat faktist.
Knäböj : 100kg ~


BMI : 26.3

Det jag främst behöver veta är, hur mycket skulle ni gå ner ifall ni låg i min sits.

Att få en definerad kropp till sommaren är något jag vill ha, aldrig känt mig bekväm på stranden eller i vattnet, bara skämts..


Hur ska jag lägga upp det hela?

Tips på scheman, det är väldigt uppskattat, jag har försökt att skapa mig ett eget men det far alltid åt skogen och det är alltid något man missar*grr*

Jag bifogar några bilder, kom gärna med tips!;)


Jag spänner mig på bilden.

86595



Helt normal, andades ut innan också.
86596



MVH!

vicarious
2012-02-09, 20:25
Svårt att säga hur mycket du "behöver" gå ner. Det är ju du som bestämmer när du är nöjd.

Men för en schysst beachkropp kanske 7-8kg. Du kan ju börja med -1000 och köra så ett par veckor om du pallar. Se bara till att käka ordentligt med protein, 3g/kg.

Entrena
2012-02-09, 20:28
Svårt att säga hur mycket du "behöver" gå ner. Det är ju du som bestämmer när du är nöjd.

Men för en schysst beachkropp kanske 7-8kg. Du kan ju börja med -1000 och köra så ett par veckor om du pallar. Se bara till att käka ordentligt med protein, 3g/kg.


Okej! Det är inga problem, jag är desperat så bryr mig inte så mycket, längtat efter den här deffen så otroligt länge.

Detta med kalorier.

Vad skulle du tro att jag behöver få i mig?


Min kropp blir gärna fet, känns som att jag knappt ska få i mig något för att bli smalare.

RobinSilver
2012-02-09, 20:28
Brukar ju bli ca 1 cm midja per nedgånget kilo. Så jag tror Vicarious ligger ganska rätt när han säger 7-8 kg.