handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag lägga upp mitt styrkepass? *SE HIT


Nats
2012-02-09, 14:25
Hej är ny här och hoppas på att få lite goda råd!

Jag har stött på ett litet problem med min träning och behöver lite råd och hjälp från er kunniga. Jag är 19år 73kg 176cm, har en del underhudsfett men styrkan samt konditionen är det inget fel på, har ökat rätt bra med tanke på tidigare resultat. Jag tränar fotboll tre gånger(div3) i veckan och allt som hör till det(inomhus fysik, löpning osv)

Har även kört SL5x5 i cirka 3-4 månader och känner att jag vill göra av med lite kroppsfett nu när jag byggt, så jag startade en "deff"(går sista terminen på gymnasiet så det är svårt att räkna kalorier i skolan därav " ") Men vet inte hur jag ska lägga upp min styrketräning på gymmet. Jag känner att jag vill få volym och funderar därför på att köra volymträning dvs 4x12 i samband med fotbollsträning och en deff.

Vad är era tankar och åsikter?

MVH Nats

Zorban
2012-02-09, 14:36
Tror faktiskt inte det spelar så stor roll när du är så pass ny. Så länge du styrketränar, i någon form, så lär det främst vara andra faktorer som påverkar hur deffen går. Du kan ändå inte förvänta dig att bygga en massa när du går på diet. Fortsätt du med SL5x5. Förmodligen kan du iaf öka lite i styrka.

Nats
2012-02-09, 14:39
Tror faktiskt inte det spelar så stor roll när du är så pass ny. Så länge du styrketränar, i någon form, så lär det främst vara andra faktorer som påverkar hur deffen går. Du kan ändå inte förvänta dig att bygga en massa när du går på diet. Fortsätt du med SL5x5.

Okej, så det spelar ingen roll om jag byter till 4x12?

Zorban
2012-02-09, 15:13
Okej, så det spelar ingen roll om jag byter till 4x12?
Jag tror inte det kommer göra någon avgörande skillnad för huruvida du tappar muskler eller inte. Däremot kanske du blir lite starkare på köpet med SL5x5. Men jag gissar bara. Folk har deffat framgångsrikt med båda uppläggen.