handdator

Visa fullständig version : Effektivaste "metoden"?


Jessika
2012-02-09, 14:02
Hejsan!

Jag är en 27-årig kvinna som skulle behöva lite hjälp. Jag har de senaste 5 åren ökat ca 6-7 kg i (oönskad) vikt. I och med detta kanske det inte är så konstigt att jag vill bli av med dessa extra kilon! Det är inte så att jag inte har försökt (med träning bland annat), men av någon anledning vill det sig inte riktigt. Jag undrar om någon har några bra råd för att effektivt (läs snabbast) bli av med dessa kilon. Jag tränar ungefär 1-2 gånger i veckan på ett gym, jag är ute och går med min hund varje dag dock. Jag har också försökt att kontrollera mina kalorier.

Jag ska på bröllop i slutet av april och vill självklart tills dess va så nära mitt mål som möjligt. Jag bara undrar om någon kanske har några rekommendationer...
Jag har tyvärr ingen direkt möjlighet att gå på gymmet oftare, kanske någon vet några bra övningar man kan göra hemma?

Iaf, om någon har något de skulle kunna dela med sig av, vore jag väldigt tacksam! :)

Vunnis
2012-02-09, 14:06
om inte jag gör det gör någon annan det.
Här: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 läser du och förstår, sen går du ner i vikt genom att stoppa mindre energi i munnen än vad du förbrukar.

Jessika
2012-02-09, 14:20
Jag tackar för svart! :)

vicarious
2012-02-09, 14:27
Det absolut enklaste är att reglera kosten, du behöver inte öka på träningen för att gå ned i vikt. Ta bort onödiga saker som snacks, godis, sockersötad läsk m.m.

Räkna kalorier är inte heller något måste men många upplever att det blir enklare att få koll på vad man stoppar i sig på det viset.

Sniggel
2012-02-09, 15:52
Du har försökt att räkna kalorier. Kan du bestämma dig för att faktiskt göra det och inte bara försöka? Det lär definitivt ge resultat.
Nu märker jag att mina ord låter offensiva men vill påpeka att det inte är meningen utan att jag bara vill poängtera vad som det hela hänger på.

Du behöver alltså inte träna oftare om du inte vill. Fokus på kalorierna och att hamna på ett kaloriunderskott är vad som kommer att få dig att gå ner i vikt. Ett högt proteinintag minskar mängden muskler du förlorar under viktnedgången och ger därför en snyggare figur på samma antal kilon tappat.

Mental
2012-02-09, 16:17
Effektivaste "metoden"?

Tja, vad jag ser hos mina patienter så är det diabetespatienter som amputeras som har det snabbaste efektivaste viktraset, en arm väger ju runt 5-6kg, en fot ett par tre eller så.

Så är det brådis att nå målvikten så rekomenderar jag amputation av en arm, förslagsvis vänster om du är högerhänt.


;)

StrangeKraem
2012-02-09, 19:02
Effektivaste "metoden"?

Tja, vad jag ser hos mina patienter så är det diabetespatienter som amputeras som har det snabbaste efektivaste viktraset, en arm väger ju runt 5-6kg, en fot ett par tre eller så.

Så är det brådis att nå målvikten så rekomenderar jag amputation av en arm, förslagsvis vänster om du är högerhänt.


;)

Pure love!

RobinSilver
2012-02-09, 19:13
Effektivaste "metoden"?

Tja, vad jag ser hos mina patienter så är det diabetespatienter som amputeras som har det snabbaste efektivaste viktraset, en arm väger ju runt 5-6kg, en fot ett par tre eller så.

Så är det brådis att nå målvikten så rekomenderar jag amputation av en arm, förslagsvis vänster om du är högerhänt.


;)

Dr Hannibal? *screwy*

Kischen
2012-02-09, 22:56
Den finns ingen metod, det finns äta mindre kalorier än vad du gör av med. Det finns olika dietupplägg som gör det olika lätt/svårt men det är individuellt vad man tycker.

Jessika
2012-02-09, 23:17
Jag tackar så mycket för svaren! Ska ta en rejäl titt på mitt kaloriintag, eftersom det verkar vara där det hänger sig :)

@Mental, tror att amputation kan ha en negativ effekt på symmetrin
;)

mbo
2012-02-12, 19:44
@Mental, tror att amputation kan ha en negativ effekt på symmetrin
;)[/QUOTE]

Inte om du kapar lika på båda sidorna av kroppen. :)

rajjan_dammit
2012-02-12, 22:20
Jag tackar så mycket för svaren! Ska ta en rejäl titt på mitt kaloriintag, eftersom det verkar vara där det hänger sig :)


Ja det är det allt hänger på, det är inga andra faktorer som styr kroppsvikten. Undantaget sjukdomar av olika slag, men eftersom du inte nämnt något om det så räknar jag med att du är frisk.

Som andra sagt, du måste inte träna för att gå ner i vikt. Äta mindre är det effektivaste, imho. (Om man med effektivt menar tiden man lägger ner på sin viktnedgång)