handdator

Visa fullständig version : The Road to Kona


Theroadtokona
2012-02-08, 23:07
Hej alla kolozzeumare! Är äntligen tillbaks efter en lång frånvaro från forumet, ca 3 år borta utan denna forna glans.
Är tillbaks nu, starkare, förhoppningsvis snyggare men tyvärr långsammare än någonsin. Speciellt löpning.

Som namnet på tråden lyder, mitt mål med träningen är att kvalificera mig till Ironman på Hawaii, även är också VM inom triathlon kretsen.
Det lär ta några år att komma dit. Med ambition, träningsdisciplin och motivation så ingenting omöjligt.

För närvarande så simmar jag ca 5-6 gånger i veckan. Helst på morgonen, mellan 06.00-07.30, ca 4500m.
Sedan blir det plugg resten av dagen. Löpning eller ett cykelpass på trainern på eftermiddagen.

För närvarande jag har inte en så stor kolla på kosthållningen, då jag har börjat slarva med den eftersom tid och ork har inte funnits där. :smash:
86563
Bjuder på en bild efter en intervall i poolen när jag var på ett träningsläger i Mallorca 2011 under maj månad.
Edit: Besviket ansiktsuttryck då jag tyckte min 100m intervall var ca 1 sek för långsam *flex*

Min fråga till erfarna simmare här på forumet är: Vilka kosttillskott brukar ni använda er av?
Löpningen har alltid funnits nära till hjärtat, det har jag en stor koll på. Däremot saknar jag väldigt mycket kunskaper av både cykling och simning..

FEAR NO PAIN

Theroadtokona
2012-02-11, 12:49
Denna vecka har blivit mindre träning än vanligt, av en helt enkel lathet och dålig kosthållning då jag har skippat flera pass. Vet inte varför, men det beror mycket på en dålig kost.
Samt denna vecka har jag mest fokuserat på snabbhet, vilket som har betyder mer vila för återhämtningen. Nästa vecka tar jag tag på mer distans. Man vill inte simma mindre än skamgränsen på 30km/vecka :)