handdator

Visa fullständig version : PT-utbildning utomlands


j0nte
2012-02-08, 19:27
Jag går nu i djupa tankar om att att ta mig utomlands för att utbilda mig till personlig tränare.

Att jag vill utbilda mig utomlands beror på att jag samtidigt som jag pluggar vill uppleva en annat land,
ett annat språk och alla erfarenheter som hör där till. Att ha kul på kuppen skadar ju inte heller.

Jag är ute efter en seriös utbildning som gärna får sträcka sig över några månader där examineras som certifierad personlig tränare.

Tanken är än så länge är att komma tillbaka till Sverige för att arbeta som PT,
om möjligheter inte finns utomlands,
och därför ska licensen även gälla inom Svea rikes gränser. (Inte riktigt insatt i hur olika licenser gäller i olika länder)

Jag har än så länge kollat lite på utbildningar i USA och Australien men kommer inte riktigt fram till något klockrent.

Är väldigt tacksam om någon har erfarenhet av att utbilda sig till PT utomlands och har något att rekommendera. *popcorn*

Fordon
2012-02-08, 19:36
Ring å kolla med de gym du eventuellt kan tänka dig att jobba på vad för licenser de accepterar.

Annars kan du väl ta SAFE utbildning som är europa-certifierad nuförtiden. Passar ju bra om du vill jobba utomlands och vara hyfsad säker på att den gäller?

ddewe
2012-02-08, 19:36
Finns en tråd om detta som heter något med "studera utomlands" där någon länkar till sin blogg, försök hitta den :)