handdator

Visa fullständig version : Glöm inte mjölken!


halvordsson
2012-02-08, 14:02
Ja jävlar - frukost består i regle av hevregrynsgröt blandad med mjölk här men idag fanns det ingen mjölk hemma. Skitsamma tänkte ja å äter ändå. Smakade skit men gick ner gjorde det.

Och hur är konsistensen på gröt utan mjölk? Som klister...

Så 5-10min efter ja käkat så jävlar drog helvetet igång. Det blev väll ngn klump vid magmunnen som inte riktigt var hanterbar för kroppen vilket ledde till grymma kramper i hela buken med fosterställning mitt på köksgolvet som följd.

Jag är inte den som piper för minsta lilla och till läkaren går ja inte föräns jag blivit överkörd av en buss men nu var ja helt säker på nått var väldigt trasigt i mig så ja ringde efter hjälp. La mig på rygg och väntade en stund samtidigt som ja kved mig av smärta men så bara vips - så försvann allting och allt är frid å fröjd igen. 10 minuter senare dricker ja kaffe och äter en kaka - nemas problemas.

Så ät inte ngt som kan liknas vid tjockt klister utan att dricka till det...

A ville bara dela med mig av detta hur dumt det kan bli ibland :em:

Nitrometan
2012-02-08, 14:03
Här är en hjälp: http://www.rememberthemilk.com/ :cool:

Mental
2012-02-08, 14:12
Du är klen och har en otränad mage, jag äter min gröt kokt på vatten varje morgon.

lanzal
2012-02-08, 14:43
Du är klen och har en otränad mage, jag äter min gröt kokt på vatten varje morgon.
Only on Kolozzeum!

Vandraren
2012-02-08, 14:50
Du är klen och har en otränad mage, jag äter min gröt kokt på vatten varje morgon.

Även jag kokar med vatten.

C.E.J.
2012-02-08, 14:52
Man gör det ju på vatten :confused:

Olegh
2012-02-08, 14:58
Men menar han inte mjölk till gröten?

Och vars är lingonsylten?

MrPowa
2012-02-08, 15:00
Skall inte va nån mjölk som förstör gröten.

MAXX
2012-02-08, 15:04
När jag dietar äter jag gröt utan mjölk. I med lite russin och kanel för smaken och ha funlight vid sidan så det blir lättare att svälja ner. Annars är proteinshake ett alternativ att ha i istället för mjölk. Det kör jag ofta till frukost. Inga problem för mig. Gröt är tvärtom jävligt bra för min mage.

Eddie Vedder
2012-02-08, 15:08
Skall inte va nån mjölk som förstör gröten.

+1

Yoghurt eller filmjölk ska det va!:thumbup:

Pernam
2012-02-08, 15:12
Skall inte va nån mjölk som förstör gröten.

+1

Yoghurt eller filmjölk ska det va!:thumbup:

Menförihelvete, klart det ska vara mjölk till gröten!? Vad är ni för slags människor egentligen? Stryk skulle ni ha, tokstryk!

Mitosis
2012-02-08, 15:31
Men menar han inte mjölk till gröten?

Och vars är lingonsylten?

Lingonsylt på gröten och mjölken i ett glas bredvid är opti!

olle lindblad
2012-02-08, 15:35
+1

Yoghurt eller filmjölk ska det va!:thumbup:

Och natto som tilltugg?

Herr Oberst
2012-02-08, 15:38
Skitsamma
Jag köpte precis 450g pepparkakor för 5:- på ICA

http://tnation.t-nation.com/forum_images/6/d/6d46e-threadKiller.jpg

Baluu
2012-02-08, 15:46
Vad pratar ni om for grot? Mannagrynsgrot ska vara med mjolk och kanel (halften mjolk o halften vatten nar man kokar upp den + mjolk till). Samma sak med grahamsgrynsgrot och havregrynsgrot (men det ar acceptabelt med jordgubbssylt till den sistnamnda groten). Risgrynsgrot ska ha massor med mjolk och kanel.

Torwald
2012-02-08, 16:19
Förstår inte vad diskussionen handlar om. Havregrynsgröt göres på vatten och ätes utan mjölk. Ätes med fördel blandad med tre kilo kanel och lite russin. Gärna äppelmos på det.

Eddie Vedder
2012-02-08, 16:31
Och natto som tilltugg?

Får jag tag på natto till överkomligt pris i Sverige kommer jag äta det utan tvivel. Kanske inte I gröt men som tilltugg, javisst. :) Men angående min historia av galna grötexperiment så har jag lugnat mig. Att blanda i ägg eller massor av Bregott samt att alltid äta med någon sorts filmjölk eller yoghurt alternativt proteindrink är typ så långt jag sträcker mig nu. Och så med något sött då och då, typ jordgubbssylt eller annan sylt.

Onigiri
2012-02-08, 16:39
100g havregryn mikrat på en halvliter vatten här som äts med tesked, endast kanel till. Inga sylter såser mosar mjölker eller liknande. 2 gånger om dagen ibland :)

älskarcola
2012-02-08, 16:42
140 gram havregryn bankat med en hammare tills det är små smulor så att jag kan fördela det med ett rakblad och snorta in allt genom näsan inom 20 minuter.