handdator

Visa fullständig version : Lat programmerare med stor motivation... Rätta mitt program


lasermannen90
2012-02-07, 23:01
Hej, Jag är ny här. Jag heter Alex och är egen företagare(Programmering) och då jobbar jag hemma också, egna tider, chef över mig själv och jag bor med min underbara sambo som studerar. Nu har jag bestämt mig att träna seriöst. Eftersom att jag inte är så aktiv under dagarna så tänkte jag kombinera två program: p90X och Stronglifts 5x5 för att bränna kalorierna rejält. Mitt mål är att visa åtta packen tills på sommaren.

Kropps info:
-Längd: 175cm
-Vikt: 76 Kg
-Ålder: 21
-Kropssfett: 24%

Aktiviteter under en vanlig dag:
-Hålla lägenheten rent, matlagning och mycket dator.

Tränings info:
Jag har nu kört två veckor med stronglifts5x5. Jag kör fortfarande med lätta vikter till att börja med.
Avstånd till gymmet: 500m. ACTIC

Program:
DAG (P90X Morgontid) [Stronglifts Eftermiddag]
--------------------
Mån: (Bröst, Rygg, Mage) [Knäböj5x5, Bänkpress5x5, Stångrodd5x5]
Tis: (Spänst) [Vila]
Ons: (Axlar, Armar, Mage) [Knäböj 5x5, Militärpress 5x5, Marklyft 5x5]
Tors: (Yoga)[Vila]
Fre: (Ben, rygg, Mage)[Knäböj5x5, Bänkpress5x5, Stångrodd5x5]
Lör: (Kenpo - Det liknar karate)[Vila]
Sön: (Vila)[Vila]



Mat för första månaden(bort med all fett i kroppen):
--Frukost:8 äggvita+2 svampar ELLER Protein shake
--Snack: Protein Bar, recovery drink
--Lunch: Oftast någon sallad med kyckling, tonfisk, räkor
--Snack: Soy nuts
--Middag:Kycklingbröst eller fisk eller nötkött + grönsaker(Broccoli, Asparagus etc)+1 frukt


Träningstider:
-P90x innan första snack
-Stronglifts innan middag


Tillbehör:
-Multivitamin Män 1 på morgon 1 på kväll
-Omegar3 piller 1 på käll
-Protein shake: Whey 80 (brorsans för tillfället, ska köpa en bättre när den är slut)


Frågor:
1-Ska jag ändra på nåt eller ska jag köra det å se hur det känns?
2-Spelar det någon roll hur ofta man har sex?

Tack för all hjälp :)

willtjam
2012-02-07, 23:10
Kort sagt: fortsätt med SL5x5, släng bort P90x, sätt målet på sommaren 2013 istället och läs detta (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881). Och nej, det spelar ingen roll om man har sex eller ej. ;)

stromming
2012-02-07, 23:12
Kan svara på fråga 2: Ju oftare ju bättre, oavsett vad ditt mål är. Du kan även säga till din sambo att jag rekommenderar detta ifall hon har invändningar.

Får jag sedan ställa en motfråga; Hur fick du reda på din Kroppsfett%?

lasermannen90
2012-02-07, 23:22
Kort sagt: fortsätt med SL5x5, släng bort P90x, sätt målet på sommaren 2013 istället och läs detta (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881). Och nej, det spelar ingen roll om man har sex eller ej. ;)
Tyävrr så kan jag inte ändra målet till 2013. Det finns folk på youtube som kört bara p90 under 90 dagar och fått mkt bra resultat.


Får jag sedan ställa en motfråga; Hur fick du reda på din Kroppsfett%?

Det var ett företag som sålder proteinpulver framför willys och då hade dem en gratis kroppsfett test. Man stod på en apparat som sedan visade olika mätvärden. :Virro



Tog en bild nyss: (skäms)
http://i40.tinypic.com/ohnvrb.jpg

willtjam
2012-02-07, 23:24
Tyävrr så kan jag inte ändra målet till 2013. Det finns folk på youtube som kört bara p90 under 90 dagar och fått mkt bra resultat.

Om du nu ska ignorera råden, varför startade du en tråd?

lasermannen90
2012-02-07, 23:29
Om du nu ska ignorera råden, varför startade du en tråd?

Jag ignorerade inte det. Jag läste det och svarade till och med. Om du nu inte tycker om min feedback på din råd så är det ett annat problem. Plus att om man ska acceptera allt som folk skriver i en tråd så tycker jag att man inte ens ska skapa ett tråd.

Jag har väldigt stor motivation nu. Och är till 110% säker att jag kan klara det.
Visst kommer det bli svårt men det är bara 3 månader man kör p90x. Sedan är det bara stronglifts. Varje gång jag kom hem från gymmet de sista 2 veckorna vill jag bara tillbaka igen. Det är så himla skönt att träna.

willtjam
2012-02-07, 23:36
Jag ignorerade inte det. Jag läste det och svarade till och med. Om du nu inte tycker om min feedback på din råd så är det ett annat problem. Plus att om man ska acceptera allt som folk skriver i en tråd så tycker jag att man inte ens ska skapa ett tråd.

Jag har väldigt stor motivation nu. Och är till 110% säker att jag kan klara det.
Visst kommer det bli svårt men det är bara 3 månader man kör p90x. Sedan är det bara stronglifts. Varje gång jag kom hem från gymmet de sista 2 veckorna vill jag bara tillbaka igen. Det är så himla skönt att träna.

Jag reagerade på att du sa emot två av grejerna jag skrev, när jag svarade på din första och största fråga, och undrade därför varför du frågade ifall du sa emot. Men skitsamma.

Du är väldigt smal och du har väldigt lite muskler under fettet, så om du går ner tills magrutorna är framme kommer du att se otroligt smal ut. Vill du det?
Läs gärna deffguiden som jag länkade till så får du se hur en viktnedgång fungerar.

Det är bra att du gillar att träna, men det finns så många människor som går ut alldeles för hårt i början för att efter ca två månader ge upp helt då dom inte har fått dom resultaten dom hoppats på. Alla människor är olika, så bara för att någon har fått bra resultat på Youtube så betyder det inte att du ska få samma resultat.

MrTe
2012-02-07, 23:38
Innan man börjar tro på alla adds på om hur man X person fick Y resultat genom att göra si och så kolla den videon.

http://www.youtube.com/watch?v=M957dACQyfU&feature=channel_video_title



Sen att ändra dit mål till 2013 betyder inte att du inte ska träna hårt och ge allt du har. Snarare att dina förhoppningar kanske är något högre än vad som borde anses rimligt.


Stronglifts är förövrigt ett utmärkt program för nybörjare, och du gjorde ett bra val att välja det.

svenbanan
2012-02-08, 01:07
Risken med om du kör p90x på morgonen så kommer du inte orka lyfta riktigt lika tunga vikter på eftermiddagen. Då kommer du ju iheller inte lyckas bygga på dig lika mycket massa.

Jag skulle spara på p90x och köra det mot slutet av din träningsperiod istället. Det tror jag skulle ge bättre resultat i alla fall.

Precis som willtjam skrev så är du ju rätt smal redan och om du ser till att få igång en ordentlig muskeltillväxt (och inte ligger på svältkost) så kommer du säkert kunna gå ned det sista rätt snabbt när du väl drar ner på kalorierna.

svenbanan
2012-02-08, 01:07
Den videon var förresten helt underbar!!!

SvingarN
2012-02-08, 06:27
Dina snacks är väldigt kaloritäta per mättnadskänsla. Skulle byta båda mot kvarg:)

Anton Fräs
2012-02-08, 06:59
Min åsikt är att du bör träna ordentligt; du har ett väl valt träningschema redan. Dessutom bör du äta så att du ligger på energibalans. Du har inte muskler att deffa fram och du kommer troligen bara se väldigt smal ut. Är det ett ideal du strävar efter så kan du självklart göra det men om du snarare vill se muskulös ut eller åtminstonde ha muskler att få fram definitionen på skulle jag köra 2-3 månader hårdträning med kaloribalans eller lite kaloriplus och sedan deffa några veckor.

Det bästa alternativet hade varit att jobba tills nästa sommar egentligen..

Röda Björnen
2012-02-08, 20:41
Hej, Jag är ny här. Jag heter Alex och är egen företagare(Programmering) och då jobbar jag hemma också, egna tider, chef över mig själv och jag bor med min underbara sambo som studerar. Nu har jag bestämt mig att träna seriöst. Eftersom att jag inte är så aktiv under dagarna så tänkte jag kombinera två program: p90X och Stronglifts 5x5 för att bränna kalorierna rejält. Mitt mål är att visa åtta packen tills på sommaren.

Kropps info:
-Längd: 175cm
-Vikt: 76 Kg
-Ålder: 21
-Kropssfett: 24%

Aktiviteter under en vanlig dag:
-Hålla lägenheten rent, matlagning och mycket dator.

Tränings info:
Jag har nu kört två veckor med stronglifts5x5. Jag kör fortfarande med lätta vikter till att börja med.
Avstånd till gymmet: 500m. ACTIC

Program:
DAG (P90X Morgontid) [Stronglifts Eftermiddag]
--------------------
Mån: (Bröst, Rygg, Mage) [Knäböj5x5, Bänkpress5x5, Stångrodd5x5]
Tis: (Spänst) [Vila]
Ons: (Axlar, Armar, Mage) [Knäböj 5x5, Militärpress 5x5, Marklyft 5x5]
Tors: (Yoga)[Vila]
Fre: (Ben, rygg, Mage)[Knäböj5x5, Bänkpress5x5, Stångrodd5x5]
Lör: (Kenpo - Det liknar karate)[Vila]
Sön: (Vila)[Vila]



Mat för första månaden(bort med all fett i kroppen):
--Frukost:8 äggvita+2 svampar ELLER Protein shake
--Snack: Protein Bar, recovery drink
--Lunch: Oftast någon sallad med kyckling, tonfisk, räkor
--Snack: Soy nuts
--Middag:Kycklingbröst eller fisk eller nötkött + grönsaker(Broccoli, Asparagus etc)+1 frukt


Träningstider:
-P90x innan första snack
-Stronglifts innan middag


Tillbehör:
-Multivitamin Män 1 på morgon 1 på kväll
-Omegar3 piller 1 på käll
-Protein shake: Whey 80 (brorsans för tillfället, ska köpa en bättre när den är slut)


Frågor:
1-Ska jag ändra på nåt eller ska jag köra det å se hur det känns?
2-Spelar det någon roll hur ofta man har sex?

Tack för all hjälp :)

1: Motivera gärna varför du kör 2 scheman där 1 handlar om att öka styrkan och det ena om öka uthållighet samt tappa underhudsfett på en och samma dag, de kommer slå ut varandra då den ena handlar om högt tempo och den andra om lågt tempo.

2: Att visa ett åtta pack fram tills sommaren blir svårt och tufft och du behöver bättre kost, bättre träning framför allt och en klapp på fingrarna.

3: Youtube är ej en giltig källa.

okej så nu har vi det avklarat.

Du äter väldigt lite vilket inte kommer leda till mycket muskler eller bättre fettavlagring. Du behöver ordentlig hjälp med en deff kost samt passande träning. P90X är väl ett bra nybörjar program så kör bara det samt lite cardio i 2-3 Månader och utvärdera och jobba sen vidare därifrån. Tills dess att du blir av med lite fett på kroppen är det svårt att ge konkreta lösningar för åttapacket förutom att tappa fettet och med en bra kost med rikligt protein och en bra kombo därefter med fett och kolhydrater [kanske 30% Kolisar, 50 % Protein, 20% Fett] kommer du också lägga på dig lite muskler sen kanske framåt sommaren som väl slår in om ca. 3-4 Månader så har du om du följer en bra kost och tränings fått en ny fýsik och inför 2013 kan du få en ännu bättre fysik.

stromming
2012-02-08, 21:34
Det var ett företag som sålder proteinpulver framför willys och då hade dem en gratis kroppsfett test. Man stod på en apparat som sedan visade olika mätvärden. :Virro



Tog en bild nyss: (skäms)
http://i40.tinypic.com/ohnvrb.jpg

Det där ser inte ut som några 25% i mina ögon, närmre 17. Den där sortens våg är helt meningslös och behöver inte visa något i närheten av rätt.