handdator

Visa fullständig version : ögonblick av klarsyn och ett stilla farväl.


Barstar
2012-02-07, 09:31
När jag igår skrev i otrohetstråden så började jag tänka. Det var länge sedan min dåvarande flickvän låg med min bästa kompis, snart 15 år sedan. Plötsligt slog det mig vilken otrolig inverkan det har haft på mitt liv. Jag låg vaken större delen av natten och bitarna fullkomligt rasade på plats.

Hennes svek gjorde att jag inte gett av mig själv i relationer till kvinnor. Jag diskuterade med min fru och fick bekräftat att hon genom åren aldrig kännt att hon vet vad jag tänker och framförallt känner. Jag kan ha starka åsikter om saker och ting men mina innersta känslor och önskningar har jag inte delat med någon, inte ens med mina närmaste vänner.

Hans svek har gjort att jag inte gett av mig själv i relationer till vänner. Efter att det hänt så gjorde jag naturligtvis slut, hon blev då ihop med honom. Eftersom han var min bästa kompis och hon varit min flickvän i nästan tre år så hade jag i stort sett inga kompisar som inte var kompisar med de här två. Eftersom jag inte hade någon större lust att träffa varken honom eller henne så blev det som att jag gjorde slut med alla jag spenderade min fritid med. Det var kanske någon som försökte upprätthålla någon form av relation, men i min bitterhet och självömkan var jag inte mottaglig. Jag började umgås med andra och flyttade från stan 90 mil bort för att plugga. Vi var ett gäng som flyttade samtidigt och till ganska stor del så räddade de mig. Jag har fortfarande kontakt med dem och vi träffas när vi är i närheten av varandra, men den gängse uppfattningen i sällskapet är att jag är väldigt dålig på att höra av mig och att hålla kontakten. Vilket naturligtvis stämmer, jag tillåter inte mig själv att behöva deras sällskap.

Jag har skapat en överdrivet rationell varelse som ser ner på känsloyttringar, jag gråter inte och kan inte komma ihåg när jag senast gjorde det. Det har påverkat relationen till min fru, som jag säger att jag älskar. Jag tycker mycket om henne och ser mig själv leva med henne återstoden av mitt liv, men att faktiskt älska henne skulle innebära att jag behöver henne. Det har påverkat relationen till mina barn som jag tar hand om, leker och skojar med som man ska. Men jag saknar dem inte när de är någon annanstans och jag behöver dem inte för att må bra, så bra som jag nu kan ha mått.

Jag är övertygad om att det inte har märkts hur jag egentligen känner och tänker. Jag har spelat rollen jag givits, gjort som jag blivit ombedd och inte ställt några större krav på någon.

Syftet med tråden är dels att sätta pränt på nattens grubblerier och ta avstamp från dem när jag nu skall börja jobba med mig själv på riktigt. Nu när jag vet vad som är trasigt hoppas jag att det blir lättare att laga, om det krävs proffesionell hjälp får tiden utvisa men nu skall jag leva. Syftet är också att dela med mig och kanske starta en diskussion med frågan om fler haft den här typen av upplevelser, känslorna fullkomligen strömmar genom kroppen och jag känner eufori och djup ångest om vart annat. Det tredje och sista syftet med tråden är att ta farväl. Som en symbolhandlig för att mitt liv nu skall nystartas så kommer jag när jag skrivit detta logga ut och låta Barstar falla i glömska. Det är möjligt och kanske till och med troligt att jag kommer tillbaka till forumet under annat namn, men först har jag lite annat att ta tag i. Jag har inte varit medlem här länge, men som jag ser det så är det möjligheten att anonymt kunna dela med mig av mina tankar som startat det här. För det tackar jag er.

Adjö.

Tricklew
2012-02-07, 09:39
Trist att du lämnar, såg dig lite som ett framtidslöfte. Här följer ett klassiskt kolosvar.

Ser bra ut, kör hårt.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Mart|n
2012-02-07, 09:41
Ok.

Låt inte dörren träffa dig på vägen ut.

Toxic
2012-02-07, 09:49
Haters gonna hate, låter som en sund klarsyn och något som du för din familjs skull bör jobba på helt klart.
I ditt fall skulle jag söka hos en hjärnskrynklare som första steg då detta är sånt som kan va svårt att lösa på egen hand.
God speed!

Nitrometan
2012-02-07, 09:56
Som en symbolhandlig för att mitt liv nu skall nystartas så kommer jag när jag skrivit detta logga ut och låta Barstar falla i glömska. Det är möjligt och kanske till och med troligt att jag kommer tillbaka till forumet under annat namn, men först har jag lite annat att ta tag i.
Det får du inte. Man får inte ha multipla konton på kolo. Bara så du vet.

Adjö.

Tricklew
2012-02-07, 10:05
Man får itne ha multipla konton på kolo.

Hej :)


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Nitrometan
2012-02-07, 10:09
Hej :)
Fan. Tack för påpekandet. Jag ska ringa Horace och se om han är intresserad av att gå tillbaka till jobbet som min korrekturläsare.

Einar
2012-02-07, 10:20
Ok.

Låt inte dörren träffa dig på vägen ut.

Snälling där...

On topic: vad bra att du kommit till insikt i detta. Lycka till i livet.

Mental
2012-02-07, 10:26
Det får du inte. Man får inte ha multipla konton på kolo. Bara så du vet.

Adjö.

Umm, är du säker på det? Det är ju en drös medlemmar under nya konton som jag är säker på att ni har koll på åtminstånde merparten av?

Eller är det bara så att man måste bannas från sitt ena konto innan man får skapa ett nytt kanske?

shadowfire
2012-02-07, 10:29
Tung historia, men alltid härligt att se när en viss insikt infaller sig hos någon. Lycka till med utmaningarna, you can do it.

MrBoris
2012-02-07, 10:38
Det här kan också vara en liten påminnelse till alla på kolo som ser lättvindigt på att ligga med någon som har pojk-/flickvän, "hans/hennes ansvar". Jo kanske det, men se vilka spår det även kan ge motsvarande partner till henne/honom...så lite skyldighet har man fan

Biceps
2012-02-07, 11:01
Tycker det känns som du haft en vettig, riskavert inställning.. men hejdå och lycka till

Rahf
2012-02-07, 11:05
All lycka till dig. Hoppas det går vägen.

Grotesk
2012-02-07, 12:01
Jag får lite dåligt samvete. Dock är jag själv ganska förstörd pga. all otrohet och brist på moral som jag utsatts för.

Angel
2012-02-07, 12:06
Ok.

Låt inte dörren träffa dig på vägen ut.

Vad va det för onödigt svar.



Lycka till :)

RAUBEZ
2012-02-07, 12:10
Att göra slut med sin bästa vän och sin vänskapskrets för en ynka tjej... otänkbart

Som Toxic påpekat, sök hjälp.

Spartansk
2012-02-07, 12:18
Trist att du lämnar, såg dig lite som ett framtidslöfte. Här följer ett klassiskt kolosvar.

Ser bra ut, kör hårt.

+1.

Välkommen tillbaka om du ångrar dig.

stolpskott
2012-02-07, 13:07
Lycka till.

Nitrometan
2012-02-07, 13:08
Umm, är du säker på det? Det är ju en drös medlemmar under nya konton som jag är säker på att ni har koll på åtminstånde merparten av?

Eller är det bara så att man måste bannas från sitt ena konto innan man får skapa ett nytt kanske?

Undantaget bekräftar regeln. Det är väl så man brukar säga?

Tricklew
2012-02-07, 13:11
Att göra slut med sin bästa vän och sin vänskapskrets för en ynka tjej... otänkbart

Som Toxic påpekat, sök hjälp.

Om polarn knullar ens tjej så är det knappast en person man behöver i sin omgivning.

Nitrometan: Om du funderar på mitt inlägg så ska du se att det finns ett dolt budskap bakom mitt hej, som inte har med din stavning att göra


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Nitrometan
2012-02-07, 13:16
Nitrometan: Om du funderar på mitt inlägg så ska du se att det finns ett dolt budskap bakom mitt hej, som inte har med din stavning att göra.
Jag vet att du syftar på din kompanjon som avslutar sitt namn med V. Blev inte han bannad?

Men jag tänkte att det blev lite roligare om jag struntade att kommentera det och babblade om Horace istället.

Fordon
2012-02-07, 13:51
Att göra slut med sin bästa vän och sin vänskapskrets för en ynka tjej... otänkbart

Som Toxic påpekat, sök hjälp.

Om du vill kunna förstå andra så är det snarare du som bör söka hjälp för det.

Stefan J
2012-02-07, 13:59
Har jag förstått det hela rätt?

Flickvännen är otrogen med trådskaparens bästa vän. Detta tar så hårt på trådskaparen att han kapar alla emotionella band med folk i hans omgivning och flyttar 90 mil bort. En tråd om otrohet på kolozzeum får dock trådskaparen plötsligt att reflektera över sig själv och sitt liv! Trådskaparen grubblar en hel natt och finner sedan att han uppnått en högre form av insikt och självkännedom. Så han gär det enda vettiga man kan göra i en sådan här livsomvälvande situation: raderar sitt konto på ett träningsforum för att i framtiden eventuellt dyka upp med ett annat nick.

Silveta
2012-02-07, 14:01
Har jag förstått det hela rätt?

Flickvännen är otrogen med trådskaparens bästa vän. Detta tar så hårt på trådskaparen att han kapar alla emotionella band med folk i hans omgivning och flyttar 90 mil bort. En tråd om otrohet på kolozzeum får dock trådskaparen plötsligt att reflektera över sig själv och sitt liv! Trådskaparen grubblar en hel natt och finner sedan att han uppnått en högre form av insikt och självkännedom. Så han gär det enda vettiga man kan göra i en sådan här livsomvälvande situation: raderar sitt konto på ett träningsforum för att i framtiden eventuellt dyka upp med ett annat nick.

Känner igen mycket av vad TS skriver och har i mångt och mycket likadana tankebanor, men detta var bannemig det roligaste jag läst på kolo någonsin, huvet så hårt på spiken att det gör ont Stefan

*gah!*

Pernam
2012-02-07, 14:06
Har jag förstått det hela rätt?

Flickvännen är otrogen med trådskaparens bästa vän. Detta tar så hårt på trådskaparen att han kapar alla emotionella band med folk i hans omgivning och flyttar 90 mil bort. En tråd om otrohet på kolozzeum får dock trådskaparen plötsligt att reflektera över sig själv och sitt liv! Trådskaparen grubblar en hel natt och finner sedan att han uppnått en högre form av självkännedom. Så han gär det enda vettiga man kan göra i en sådan här livsomvälvande situation: raderar sitt konto på ett träningsforum för att i framtiden eventuellt dyka upp med ett annat nick.

Det var en helt korrekt sammanfattning skulle jag vilja påstå. Visst är det fantastiskt? Som en trotsig gest mot sitt forna liv och som en markering av sitt nya tar han det stora steget att avsluta sin identitet på forumet, för att senare eventuellt återuppstå likt fågeln Fenix! Ack, den symboliken...

Off topic: Har du inte varit osedvanligt bitsk på sistone?

RAUBEZ
2012-02-07, 14:30
Om polarn knullar ens tjej så är det knappast en person man behöver i sin omgivning.

Om du vill kunna förstå andra så är det snarare du som bör söka hjälp för det.


Bästa kompisar för mig är spirituella bröder, rivaler, trygghet och ärlighet. Annars är man inte bästisar.
Knullade hans kompis henne och kom ut med det så borde han uppskatta det(och ej se det som svek)
för hon skulle säkert bara göra det med ngn annan annars om kompisen nekade henne samlag eller ej förförde henne.

Han borde vara glad att han och bästis båda fick åka karusellen och när alla umgås kan han dra skämt
om hur lätt på foten hon är och alla har trevligt på hennes bekostnad, hämnd och bearbetning i ett.

Vi vet dock inte om det pågick under en längre tid eller om vännen erkände direkt, vilket mina bästisar skulle göra.

För övrigt har min bästa kompiskrets cockblockerat och "stulit" ligg från varandra flera ggr för skojs skull och
ingen har agg för det, vi älskar varandra ändå. Man ska inte ta livet eller det motsatta könet för seriöst,
då både slösar man på livet och förkortar det. :thumbup:

Grazzafukkinrazzi
2012-02-07, 14:35
Massa text.

Han skrev ju att kompisen och flickvännen blev tillsammans senare, så tvivlar på att hon skulle ligga med första bästa i såna fall.

Skulle han sedan sitta och skämta med sin kompis om hur lättfotad hon är när kompisen är tillsammans med henne?

Stjäla ligg och stjäla flickvänner är väl ändå en väsentlig skillnad.

Fordon
2012-02-07, 14:48
Bästa kompisar för mig är spirituella bröder, rivaler, trygghet och ärlighet. Annars är man inte bästisar.
Knullade hans kompis henne och kom ut med det så borde han uppskatta det(och ej se det som svek)
för hon skulle säkert bara göra det med ngn annan annars om kompisen nekade henne samlag eller ej förförde henne.

Han borde vara glad att han och bästis båda fick åka karusellen och när alla umgås kan han dra skämt
om hur lätt på foten hon är och alla har trevligt på hennes bekostnad, hämnd och bearbetning i ett.

Vi vet dock inte om det pågick under en längre tid eller om vännen erkände direkt, vilket mina bästisar skulle göra.

För övrigt har min bästa kompiskrets cockblockerat och "stulit" ligg från varandra flera ggr för skojs skull och
ingen har agg för det, vi älskar varandra ändå. Man ska inte ta livet eller det motsatta könet för seriöst,
då både slösar man på livet och förkortar det. :thumbup:

Ibland är det lätt att bli irriterad och slänga ur sig onödiga kommentarer... tänker inte bli bannad nu..då ska vi se..

De hade varit ihop i nästan tre år. Det här handlar inte om att han och killen inte var bästa vänner. Det handlar om att hans bästa vän svek honom, vilket även flickvännen gjorde. Förvisso var det kärlek inblandat mellan parterna vilket är en förklaring, om än ingen ursäkt. Men om man som springer efter någon annans nuvarande så finns det ingen anledning att behålla personen i sitt liv. Denne kommer inte berika livet för den det handlar om.

Att tävla om ligg handlar inte om att sno en flickvän från en nära vän eller försöka förstöra en lång relation. Men jag vet inte, om du och dina vänner fortfarande tävlar om ligg och cockblockar varandra så kanske ni inte har hunnit bli så gamla. 17-18 kanske? Och inte har varit med om en seriös och lång relation som vidgar vyerna för en.

Skulle en person förstöra en sådan relation för en så är det nog många som inte skulle vända andra kinden till.

Dav0d
2012-02-07, 14:59
Glad att du kommit till insikt, få människor gör det. Lycka till :)

RAUBEZ
2012-02-07, 15:13
Han skrev ju att kompisen och flickvännen blev tillsammans senare, så tvivlar på att hon skulle ligga med första bästa i såna fall.

Skulle han sedan sitta och skämta med sin kompis om hur lättfotad hon är när kompisen är tillsammans med henne?

Stjäla ligg och stjäla flickvänner är väl ändå en väsentlig skillnad.

Hon skulle ligga med någon som var ungefär lika snygg/charmig/vitsig.
Tror knappast kompisen var en grekisk gud eller nåt.

Ja har dom båda inte gjort sig förtjänta av det? Annars kan de sitta och gråta i hörnet om dom ska va fjollor. Så kan resten av gänget ha det.

nja, flickvänner kan bytas ut, inte som om dom passade perfekt för varandra om hon bara strular runt och inte som om de skulle avla superbarn med bästa genetiken jämfört med någon annan kvinna.

Ibland är det lätt att bli irriterad och slänga ur sig onödiga kommentarer... tänker inte bli bannad nu..då ska vi se..

De hade varit ihop i nästan tre år. Det här handlar inte om att han och killen inte var bästa vänner. Det handlar om att hans bästa vän svek honom, vilket även flickvännen gjorde. Förvisso var det kärlek inblandat mellan parterna vilket är en förklaring, om än ingen ursäkt. Men om man som springer efter någon annans nuvarande så finns det ingen anledning att behålla personen i sitt liv. Denne kommer inte berika livet för den det handlar om.

Att tävla om ligg handlar inte om att sno en flickvän från en nära vän eller försöka förstöra en lång relation. Men jag vet inte, om du och dina vänner fortfarande tävlar om ligg och cockblockar varandra så kanske ni inte har hunnit bli så gamla. 17-18 kanske? Och inte har varit med om en seriös och lång relation som vidgar vyerna för en.

Skulle en person förstöra en sådan relation för en så är det nog många som inte skulle vända andra kinden till.


Människor som inte tror på kärleken och heller bibelns riktlinjer för förhållanden!? Travesti!
Det var absolut ingen baktanke att irritera eller trolla här. Men du får gärna uttrycka dig hur du vill i PM's, det skulle vara intressant. Jag svär att inte reportera dig för jag kommer inte ta åt mig alls.

Flickvännen och kompisen kanske klickade bättre än dom två. Eller så gjorde han något dumt? Ska han inte va glad för deras skull? Tycker du alla 3 ska vara ledsna?

Vi är alla 24-25 år medelklassbarn som studerar. Så klart vännen inte förstörde en 3 år lång relation bara för att jävlas lite. Folk tar det här som om han fick sitt hus nerbränt eller ipone stulet. Flickor är inga ägodelar, jag respekterar dig och han men enligt ödmjuka mig är era tankesätt kanske en pytteliten smula rostigt i dessa tider.

Osten80
2012-02-07, 15:16
Har jag förstått det hela rätt?

Flickvännen är otrogen med trådskaparens bästa vän. Detta tar så hårt på trådskaparen att han kapar alla emotionella band med folk i hans omgivning och flyttar 90 mil bort. En tråd om otrohet på kolozzeum får dock trådskaparen plötsligt att reflektera över sig själv och sitt liv! Trådskaparen grubblar en hel natt och finner sedan att han uppnått en högre form av insikt och självkännedom. Så han gär det enda vettiga man kan göra i en sådan här livsomvälvande situation: raderar sitt konto på ett träningsforum för att i framtiden eventuellt dyka upp med ett annat nick.

Haha, jag börjar gilla dig mer och mer.

Fordon
2012-02-07, 15:45
Människor som inte tror på kärleken och heller bibelns riktlinjer för förhållanden!? Travesti!
Det var absolut ingen baktanke att irritera eller trolla här. Men du får gärna uttrycka dig hur du vill i PM's, det skulle vara intressant. Jag svär att inte reportera dig för jag kommer inte ta åt mig alls.


Det var mest massa svordomar och en antydan om att vara elak i huvudet *rolleyes* Sånt som man egentligen inte behöver skriva för att få fram det man menar.




Flickvännen och kompisen kanske klickade bättre än dom två. Eller så gjorde han något dumt? Ska han inte va glad för deras skull? Tycker du alla 3 ska vara ledsna?


Ja, de klickade bättre och därför skedde det. En förklaring, men ingen ursäkt (till att vara otrogen). Givetvis ska han inte vara glad för deras skull, då de orsakade en sån smärta hos honom.



Vi är alla 24-25 år medelklassbarn som studerar. Så klart vännen inte förstörde en 3 år lång relation bara för att jävlas lite. Folk tar det här som om han fick sitt hus nerbränt eller ipone stulet. Flickor är inga ägodelar, jag respekterar dig och han men enligt ödmjuka mig är era tankesätt kanske en pytteliten smula rostigt i dessa tider.


På ett sätt så är det här värre än att få sitt hus nerbränt. Det här sitter ju i för livet och han har fått ett kroniskt problem med att hantera känslor.
Jag kan verkligen inte se hur mitt sätt skulle vara smått skevt, feel free to explain!

Tryman
2012-02-07, 15:47
På ett sätt så är det här värre än att få sitt hus nerbränt. Det här sitter ju i för livet och han har fått ett kroniskt problem med att hantera känslor.
Jag kan verkligen inte se hur mitt sätt skulle vara smått skevt, feel free to explain!

+1

Det handlar inte om ägodelar utan sviket förtroende.

Mart|n
2012-02-07, 15:57
Vad va det för onödigt svar.



Lycka till :)

Onödigt svar? Jag ville bara att han inte skulle få ont i sin e-stjärt, när e-dörren slog igen.

I all välmening mrs. Baan.

Medusa
2012-02-07, 16:16
Ok.

Låt inte dörren träffa dig på vägen ut!

RAUBEZ
2012-02-07, 16:33
Ja, de klickade bättre och därför skedde det. En förklaring, men ingen ursäkt (till att vara otrogen). Givetvis ska han inte vara glad för deras skull, då de orsakade en sån smärta hos honom.

På ett sätt så är det här värre än att få sitt hus nerbränt. Det här sitter ju i för livet och han har fått ett kroniskt problem med att hantera känslor.
Jag kan verkligen inte se hur mitt sätt skulle vara smått skevt, feel free to explain!

För det skulle vart bättre om hon efter 15 års äktenskap berättade att hon hatade honom och att han levt en lögn under denna period? Hon är värd ingenting(för honom), hon strulade och respekterade honom inte. Han borde sluta avguda henne som ljuset i sitt liv. Det finns miljoner andra bättre tjejer där ute. Att vännen fick sig ett nyp när han blev av med henne var bara en bonus.

Jag undrar om han tog det så hårt för något som hänt innan(kanske under tidig barndom) vilket gjort honom till någon sorts cynisk människa som bara tycker synd om sig själv och klänger på andra. Vilket gör det ytterligare viktigt att prata med nåt proffs. Det konstigaste är hur de andra i vänkretsen bara lät honom flyta bort, då var de verkligen inget att ha ELLER så var han ingen skön person att umgås med.

Hursomhelst är det verkligen synd att han tog det så hårt och att han inte sökte hjälp men jag tror det här var en viktig punkt i hans liv där han kunde/kan få bättre insikt om sig själv och utvecklas som människa. Kanske om några år kommer han tänka tillbaka och uppskatta händelsen.

Angel
2012-02-07, 18:43
Onödigt svar? Jag ville bara att han inte skulle få ont i sin e-stjärt, när e-dörren slog igen.

I all välmening mrs. Baan.

Hmmmmmmmmm........................???

Baluu
2012-02-07, 19:31
Du borde byta efternamn, låter inte klokt.

Angel
2012-02-07, 19:33
Men lololololo...(om du menade mig)

MrBoris
2012-02-07, 22:19
Att vännen fick sig ett nyp när han blev av med henne var bara en bonus.

...

Kanske om några år kommer han tänka tillbaka och uppskatta händelsen.

Jag vet inte om du trollar:confused:

Danne2k
2012-02-07, 22:40
Härlig insikt. Försök få hjälp av någon med KBT-utbildning.

RAUBEZ
2012-02-08, 00:30
Jag vet inte om du trollar:confused:

Nej men på tal om trolleri så ska min kompis A i veckan ha ett litet mingelparty. Kompis B ska komma och jag har bjudit hans 2 flickvänner som han är "ihop" med samtidigt just nu. Dom vet inte om varandra.

Får se hur det går




http://www.adiumxtras.com/images/thumbs/troll_icons_2_28891_7697_thumb.png

MrBoris
2012-02-08, 00:34
Nej men på tal om trolleri så ska min kompis A i veckan ha ett litet mingelparty. Kompis B ska komma och jag har bjudit hans 2 flickvänner som han är "ihop" med samtidigt just nu. Dom vet inte om varandra.

Får se hur det går

Du/ni växer nog upp om några år, been there done that

stolpskott
2012-02-08, 01:22
För det skulle vart bättre om hon efter 15 års äktenskap berättade att hon hatade honom och att han levt en lögn under denna period? Hon är värd ingenting(för honom), hon strulade och respekterade honom inte. Han borde sluta avguda henne som ljuset i sitt liv. Det finns miljoner andra bättre tjejer där ute. Att vännen fick sig ett nyp när han blev av med henne var bara en bonus.

Nej, det hade varit bättre om hon hade gjort slut innan hon låg med bästa kompisen. Och det hade varit bättre om bästa kompisen hade kollat med TS om det är lugnt ifall han inledde ett förhållande med TS, i det här scenariot, ex.
Det är svårt att sluta känna för en person som man älskat i tre år, har du någonsin varit i ett seriöst förhållande? Han avgudar henne inte som ljuset i sitt liv, men han gjorde det och blev sviken, klart som fan att man blir skadad av det.

Att du inte förstår hur man kan bryta upp med bästa vännen efter att denne haft sex med en tjej man varit ihop med i tre år är för mig ofattbart. En riktig vän gör inte så, om du anser att de gör det så får jag tyvärr meddela att du har omgivits av ruttna personer under hela ditt liv och aldrig stött på äkta vänskap, och dessutom är du troligtivs en förkastlig person själv som jag aldrig skulle vilja kalla för ens bekant.

Usch. Hoppas du växer upp någon gång.

RAUBEZ
2012-02-08, 14:13
hehe ok stolpskott :-)

Stefan J
2012-02-08, 16:59
Jag vet nog var RAUBEZ ghettovärderingar egentligen kommer ifrån!

imnxqOk1cHo

Robbmeister
2012-02-08, 18:51
hehe ok stolpskott :-)

Haha kallar andra stolpskott när du själv inte förstår en så enkel sak. Säg att du varit tillsammans med en tjej i några år och så ligger hon med din bästa vän och dom blir tillsammans. ''Äh det gör ju inget, vi är kompisar och kompisar gör sånt mot varandra ibland'' är nog inte det första du säger till han efter det.

Ademius
2012-02-08, 19:05
Haha kallar andra stolpskott när du själv inte förstår en så enkel sak. Säg att du varit tillsammans med en tjej i några år och så ligger hon med din bästa vän och dom blir tillsammans. ''Äh det gör ju inget, vi är kompisar och kompisar gör sånt mot varandra ibland'' är nog inte det första du säger till han efter det. Han nickar ju stolpskott :smash: (no pun intended)

Robbmeister
2012-02-08, 19:13
Hahahaha fan började garva när jag såg att jag missförstått hahha :laugh:

RAUBEZ
2012-02-08, 21:38
Jag vet nog var RAUBEZ ghettovärderingar egentligen kommer ifrån!


OPTIvärderingar
Om man låter sig bli knäckt av "hoes" kan man inte nå sitt potential i gymmet.
Visst?

Hahahaha fan började garva när jag såg att jag missförstått hahha :laugh:

Lite OT här men jag tycker din fina avatar passar dig :-)

Mollestam
2012-02-08, 21:52
Lycka till TS!

F.ö. så låter din berättelse som att den hade kunnat filmatiseras, med typ Nicholson/Freeman i huvudrollen.