handdator

Visa fullständig version : Hur får jag på mig dragremmar?


nim
2004-01-14, 18:47
Har nyligen införskaffat dragremmar(med ögla) och jag kan inte förstå hur jag ska få på mig dom när jag är ensam.
Vet faktiskt inte ens om jag har dom rätt när jag får hjälp att sätta på dom.

Är det någon som kan berätta hur man gör?

Allan
2004-01-14, 18:51
HärÄrLänkenIgen... (http://www.bodybuilding.com/fun/strapsvid.htm)


allan

Weird
2004-01-14, 19:54
hur gör man det me en hand????

King Grub
2004-01-14, 19:57
Originally posted by Weird
hur gör man det me en hand????

Tandkraft. ;) Om man har egna, rena remmar i alla fall, inte de mögliga saker man hittar i ett hörn i gymmet.

Hnke
2004-01-14, 20:01
Originally posted by King Grub


Tandkraft. ;) Om man har egna, rena remmar i alla fall, inte de mögliga saker man hittar i ett hörn i gymmet. ''


som Grub rekommernderade anvämnd tänderna, oftast har man ju egna remmar inte nårra gamla svettiga från gymmet

kharon
2004-01-14, 20:13
Originally posted by King Grub


Tandkraft. ;) Om man har egna, rena remmar i alla fall, inte de mögliga saker man hittar i ett hörn i gymmet.

Och om man har egna tänder...

som jag först läste det till... :rolleyes:

King Grub
2004-01-14, 20:19
Originally posted by kharon


Och om man har egna tänder...

som jag först läste det till... :rolleyes:

Så gammal är jag inte. http://www.blackmaxpc.com/avatarsmiles/smiles/eek10.gif

Ninjasmurf
2004-01-14, 20:23
jag brukar inte vrida "flärpen" runt stången som filmen visade utan dra den denom hålet...då sitter man ordentligt fast

MEGA_MAN
2004-01-14, 20:30
Originally posted by Ninjasmurf
jag brukar inte vrida "flärpen" runt stången som filmen visade utan dra den denom hålet...då sitter man ordentligt fast

Brukade göra likadand när jag använde dragrämmar, den första handen tar man hjälp från den andra med, den andra pillar man in flärpen (halva öglan nästan, jag drar inte fast dem runt handlederna som på filmen) och sen är det bara att dra åt genom att trycka in flärpen så mycket som möjligt och sedan vrida.

Det blev knepigt:D , hoppas du fattar

Allan
2004-01-14, 20:34
Man får in tekniken rätt fort...

allan

som kör med raka remmar utan ögla

Karl_alfred
2004-01-14, 21:14
Nu har ju inte jag kört med remmar säkert på 2 år. Men då jag använde dem använde jag mig av en enkel och effektiv teknik. Man sätter helt enkelt remmarna i den position de skall vara stoppar in händerna samtidigt. Sen är det bara att snurra lite på den innersta delen så sitter de som smäckat!

johnblaze
2004-01-19, 00:13
Aha! Det här bevisar att jag hade rätt. Jag och en kille på gymet diskuterade faktiskt det här en dag... Han hävdade att jag gjorde fel - men jag gör EXAKT som i filmen... Yes! Can't wait to see him again. :devil:

jim
2004-10-07, 02:26
*sätter liv i en antik tråd*

hmm hur gör man med remmar som är fastsydd i en ögla (alldeles för stor för handleden).. alltså hur fäster man dem stabilt runt handleden? (inte runt stången då)

z_bumbi
2004-10-07, 03:20
*sätter liv i en antik tråd*

hmm hur gör man med remmar som är fastsydd i en ögla (alldeles för stor för handleden).. alltså hur fäster man dem stabilt runt handleden? (inte runt stången då)

Löpsnara. Trä flärpen genom öglan och sen trär du handen genom den nya öglan som har bildats.

Eller så köper man ett par som passar. :)