handdator

Visa fullständig version : Sexpack för 16 åring


Shoyan
2012-02-06, 22:12
Hejsan !
Jag vill fixa en fix sexpack till sommaren 2012.
Jag är 16 år gammal och tränar 4-5 ggr i veckan (fotboll och gym).
Hursom helst så vill jag inte gå runt och väga 30 kilo eftersom att det är verkligen inte fint. är nu 175-178 cm lång och väger väl runt 65-69. Man ser sexpacket men det är inte så himla definerat.


Min fråga är om jag måste gå ner mycket i kilo mer för att få det definerat.
På gymmet brukar jag alltid köra 30 min löppning och sedan crunches.
Hur ska jag göra för att få fram sixpacket mer definerat ?

Kan tilläga att jag inte fått allt mitt testosteron än. Har nu under en lång tid gått minus i kalorier och såklart gått ner i vikt.

Och nej det är inget troll.

Tack på förhand

Gabriel174
2012-02-06, 22:15
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Wequ
2012-02-06, 22:16
Lol värt och ha gymkort för att springa lite + situps..?

Röda Björnen
2012-02-06, 22:24
gå upp i vikt.

MVH

aranada05
2012-02-06, 22:25
Eftersom du är ny i gymmet kan du med största säkerhet få fram magrutornas definition tills sommaren =)

Hade jag varit dig hade jag satsat på att köra gym antingen helkropp eller halvkropp, 3 eller 4 gånger per vecka. Satsa på att köra övningar där du kan hantera mycket vikt, dvs knäböj, marklyft, bänkpress, militärpress, rodd, chins. Simpla och grymt effektiva övningar. Kör allt mellan 5 till 15 reps och 2-3 set per övning och pass så kommer det gå galant!

Om du i din nuvarande kost ser till att öka andelen protein markant kommer du säkerligen märka stora skillnader tills sommaren, oavsett om du ligger på över/underskott. Vill du ta det ett steg längre kan du ju försöka lägga dig på ett litet överskott för att sedan deffa under några veckor när sommaren närmar sig, ifall du inte tycker magrutorna har kommit fram tillräckligt. I och med att du får mer muskler kanske du inte behöver fokusera så mycket på att gå ner i fettvikt, eftersom din fettprocent sjunker procentuellt sett allteftersom du får mer muskelmassa...
Lycka till! =)

Rakanichy
2012-02-07, 18:30
Börja träna hela kroppen för att växa. Det är (enligt mig) sjukligt fult att vara deffad och otränad.

difeddy
2012-02-07, 18:37
Du behöver inte automatiskt ha något större fokus på viktuppgång, träna på och försök öka progressivt i vikterna. Kroppsvikten kommer nog att öka i alla fall och gör den inte det kan du först då laborera lite grann med kosten (äta mer?). Se bara till att du äter tillräckligt och proteinrikt från början.