handdator

Visa fullständig version : Tillfälligt .. rörelsestopp?


StrangeKraem
2012-02-06, 17:05
Himla svårt att formulera en topic som fungerar bra till mitt problem. Nåja.


Till att börja med så kanske jag borde påpeka att jag för tillfället jobbar på att bli av med en övervikt och att jag därmed ligger på ett kaloriunderskott (duhrr.).

För några veckor sen så lyckades jag skada mig lite smått och då jag inte har märkt av några förbättringar har jag nu fått ett tillfälligt "förbud" av min sjukgymnast när det kommer till överdrivet gående/stående/generell belastning av mina ben där problemet sitter, i hopp om att i alla fall se en liten förbättring.

Mitt yrke/min arbetsplats gör mig generellt väldigt aktiv, jag står/går i princip hela dagen förutom min lunchrast på 30 minuter, bär/lyfter ofta tungt etc etc.
Ooooch nu ska jag då gå från detta till att konstant sitta/ligga ner, i minst 1-2 veckor. Som ni säkert kan lista ut så innebär det även att min träning lider en del då det bara är träning av överkroppen som gäller.

Så, till mitt lilla problem; bör jag göra några ändringar till kosten under den här tiden, med tanke på aktivitetsändringen?

Visst, en vecka eller två av minskad viktnedgång kanske inte är hela världen, men med tanke på att jag inte vet hur lång tid det tar innan jag blir fullt kapabel till att röra mig igen så.. :(


Thoughts appreciated!
/SK

willtjam
2012-02-06, 17:23
Jag skulle ha pausat deffen helt och hållet tills det gick att träna som vanligt.

StrangeKraem
2012-02-06, 17:49
willtjam - vågar man fråga varför?

willtjam
2012-02-06, 18:21
Jag skulle inte vilja riskera styrkeförlust i hela underkroppen, men det är bara jag det.

StrangeKraem
2012-02-06, 18:47
Ja, nej det är väl i och för sig sant :|

willtjam
2012-02-06, 19:26
Du har hela livet på dig, så två veckors väntan är inte så jättemycket. Men du gör såklart som du vill. :)

StrangeKraem
2012-02-07, 19:51
True, true! Är väl dags att skaffa sig en skopa tålamod också antar jag :)
Tack förresten!

Westan
2012-02-08, 00:02
Tror inte 2 veckor ger en speciellt stor muskelförlust dock. Känner du dig motiverad att deffa så tycker jag att du ska göra det, det är jobbigt att deffa när man inte är motiverad.

StrangeKraem
2012-02-08, 05:06
Tror inte 2 veckor ger en speciellt stor muskelförlust dock. Känner du dig motiverad att deffa så tycker jag att du ska göra det, det är jobbigt att deffa när man inte är motiverad.

Är väl precis det som är en av de saker som är jobbigast för tillfället; Har precis kommit igång med träningen (och dieten) efter ett enormt långt uppehåll tack vare skador, och det första jag gör är att skada mig igen :smash:
Tror aldrig jag har varit så motiverad till något som jag är just nu! *grr*