handdator

Visa fullständig version : Deffen går seeeegt!


Bult1
2012-02-06, 14:30
Jag har gått ner 3.3kg på 14 dagar startvikt var 114kg och jag äter väldigt lite är svimfärdig varje kväll i princip, äter väldigt mkt protein nästan inget fett/kolhydrater och tränar 8-10 gånger i veckan, styrketräning/cardio. Och ibland när jag verkligen ätit extremt lite så jag mår skit kasst, så kan jag ha gått upp 200-400g dagen efter ändå, hur fan är det möjligt?


Kan det vara så att jag dricker så jävla mkt så jag alltid går runt med mkt vätska?

vicarious
2012-02-06, 14:40
Hur stort underskott ligger du på?

Dra ner på träningen är nog en bra idé.

Bult1
2012-02-06, 14:43
Hur stort underskott ligger du på?

Dra ner på träningen är nog en bra idé.

Jag vet inte jag räknar inte har bara följt vågen, men äter så lite så att jag mår dåligt. Varför bör jag träna mindre? det borde ju bara öka förbränningen?

StarkaUlf
2012-02-06, 14:45
Man tränar i huvudsak inte för att öka förbränningen. Bättre att justera maten därefter.

Vad brukar du äta på en dag på ett ungefär? Det är ju inte så att kolisar/fett är bannlyst under deff.

Mental
2012-02-06, 14:48
Om du svälter dig till svimfärdighet så skulle jag då inte kalla det för att deffa, hetsbanta är vad du pysslar med.

Vikten, även på deff kan gå + - 1.5kg för mig mellan dagarna, jag kan gå stadigt upp något hekto per dag i en vecka för att sedan rasa ett kilo. Trots identiskt energiintag. Helt normalt, bara köra på och se vart åt trenden lutar.

Idag väger jag exakt 1kg mer än på min lägstanotering den 20/1. och ändå har jag i realiteten minskat ca 0.5-1kg. Det är bara svängningar i dagsvikten. Man kan inte förvänta sig en enda lång linjär rad av lägstavikter.

Bult1
2012-02-06, 14:54
Man tränar i huvudsak inte för att öka förbränningen. Bättre att justera maten därefter.

Vad brukar du äta på en dag på ett ungefär? Det är ju inte så att kolisar/fett är bannlyst under deff.

Det blir ungefär såhär på en dag: Lite råris med lite kyckling+shake, sen samma igen och sen kanske en shake. tror inte det blir mkt mer än 1200-1500 kcal om dagen och jag väger 110kg nu och är 189cm, 18år

Bult1
2012-02-06, 14:55
Om du svälter dig till svimfärdighet så skulle jag då inte kalla det för att deffa, hetsbanta är vad du pysslar med.

Vikten, även på deff kan gå + - 1.5kg för mig mellan dagarna, jag kan gå stadigt upp något hekto per dag i en vecka för att sedan rasa ett kilo. Trots identiskt energiintag. Helt normalt, bara köra på och se vart åt trenden lutar.

Idag väger jag exakt 1kg mer än på min lägstanotering den 20/1. och ändå har jag i realiteten minskat ca 0.5-1kg. Det är bara svängningar i dagsvikten. Man kan inte förvänta sig en enda lång linjär rad av lägstavikter.

Men hur är det ens möjligt att inte gå ner på ett underskott?

Vunnis
2012-02-06, 15:13
Men hur är det ens möjligt att inte gå ner på ett underskott?

Framför allt vätskebalans och tarminnehåll. Alltså inte vikt som spelar någon roll, men som syns på vågen. Fettvikten är det du ska bli av med och det är den som spelar roll.

willtjam
2012-02-06, 15:23
Det blir ungefär såhär på en dag: Lite råris med lite kyckling+shake, sen samma igen och sen kanske en shake. tror inte det blir mkt mer än 1200-1500 kcal om dagen och jag väger 110kg nu och är 189cm, 18år

Plus 8-10 träningspass i veckan? Det låter som att du går minus varje dag. Inte undra på att du är svimfärdig.

vicarious
2012-02-06, 15:50
Ät mer, runt 2000 kcal om dagen och ta bort cardion. Du kommer må bättre, prestera bättre och inte tappa lika mycket muskler. Sättet du håller på nu är rent ut sagt idiotiskt.

Bult1
2012-02-06, 18:20
Ät mer, runt 2000 kcal om dagen och ta bort cardion. Du kommer må bättre, prestera bättre och inte tappa lika mycket muskler. Sättet du håller på nu är rent ut sagt idiotiskt.

Vill tappa snabbt därför kör jag cardio, jo jag vet är orolig för muskelmassan hela tiden =/ men fan behöver bli av med allt en gång för alla.

Fishtank
2012-02-06, 18:34
En deff tar tid
Låt det ta sin tid.

Min deff är inne på sin sjunde månad nu och har tappat 30 kilo.

Bult1
2012-02-06, 18:40
En annan sak som jag stör mig på, midjemåttet går ner men låren är exakt precis lika stora...

willtjam
2012-02-06, 19:28
Om du nu ska kraschdieta så välj någon färdig diet istället för att experimentera själv. The Rapid Fat Loss Handbook av Lyle McDonald funkar bra. Berkhan har även kokat ihop nåt som heter Den termogena dieten som också är lite av en kraschdiet.

Sondret
2012-02-06, 20:14
En annan sak som jag stör mig på, midjemåttet går ner men låren är exakt precis lika stora...

Om jag inte missminner mig så släpper väl fettet runt låren sist för män.

mattilainen
2012-02-06, 20:31
först dit, sist bort :) Alla har olika problemställen, dock är väl kaggen ofta för män och rumpan/lår kvinnors problemområden.