handdator

Visa fullständig version : Hur uppfattar andra dig, kontra hur du upplever dig?


Tricklew
2012-02-06, 14:16
Trådnamnet är rätt självförklarande.
Trådstartarn kommer att delta när han kommit hem och hunnit sova lite.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Ado2000
2012-02-06, 14:19
jag kan uppfatta mig själv som sjuk i huvet ibland (no joke)

shut teh face
2012-02-06, 14:20
Vet inte hur andra uppfattar mig?

Jag tror att människor tycker jag är ibland lite dryg, men generös och pålitlig.

I själva verket är jag ett svin som bara umgås med folk för att de ska bjuda mig på fin whisky och/eller deras fruar har fina pattar.

Minimjölk
2012-02-06, 14:24
Trådnamnet är rätt självförklarande.
Trådstartarn kommer att delta när han kommit hem och hunnit sova lite.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.



Kan börja med att titta här (http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=joharif%F6nstret) ang de olika jagen.

Det varierar från individ till individ hur mycket som visas upp offentligt avsiktligt eller oavsiktligt. Denna mängd varierar säkerligen väldigt mycket också i vilka sammanhäng du ses. tex är det inte otroligt att din mamma, din bästa vän, dina barn, dina arbetskollegor och folk du möter på stan har rätt olika uppfatntning om dig.

För att krydda det hela så handlar det ju även om att du har en någorlunda korrekt självbild jämfört med hur andra ser dig. Om det blinda jaget är stort så skiljer det troligtvis mycket jämfört med om du ständigt befinner dig på arenan där alla inklusive dig själv är medvetna om hur du är...

Tricklew
2012-02-06, 14:26
Kan börja med att titta här (http://www.psykologiguiden.se/www/pages/?Lookup=joharif%F6nstret) ang de olika jagen.

Det varierar från individ till individ hur mycket som visas upp offentligt avsiktligt eller oavsiktligt. Denna mängd varierar säkerligen väldigt mycket också i vilka sammanhäng du ses. tex är det inte otroligt att din mamma, din bästa vän, dina barn, dina arbetskollegor och folk du möter på stan har rätt olika uppfatntning om dig.

För att krydda det hela så handlar det ju även om att du har en någorlunda korrekt självbild jämfört med hur andra ser dig. Om det blinda jaget är stort så skiljer det troligtvis mycket jämfört med om du ständigt befinner dig på arenan där alla inklusive dig själv är medvetna om hur du är...

Jag tror inte på psylologi, det är en kvinnovetenskap.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Minimjölk
2012-02-06, 14:37
Hur uppfattar du dig själv och hur tror du jag uppfattar dig nu?

L2310
2012-02-06, 14:42
Första intrycket jag tydligen ger ut är att jag är dryg, bitchig, arg alternativt hatar allt runtom mig i världen. Tror jag måste jobba på att se gladare ut när jag är avslappnad.

Oxe
2012-02-06, 14:55
Jag ser och är världens snällaste, trevligast, charmigaste och mest ödmjuka människa som folk kommer träffa....

Och alla som inte är totalt efterblivna ser och uppfattar detta också

jokem
2012-02-06, 14:59
Jag uppfattar mig själv som snäll, trevlig, rolig osv. Däremot har jag ganska sjuk humor och kan spåra rejält ibland, dvs bli riktigt jävla barnslig. Jag kan lätt bli irriterad under rätt (fel) förutsättningar, när jag är irriterad/sur går det inte argumentera ordentligt med mig. Så vid närmare eftertanke framstår jag nog som dryg och barnslig ibland, samtidigt som jag oftast framstår som trevlig, utåtriktad och snäll!

Yes
2012-02-06, 15:01
Jag ser och är världens snällaste, trevligast, charmigaste och mest ödmjuka människa som folk kommer träffa....

Och alla som inte är totalt efterblivna ser och uppfattar detta också
Stämmer helt med min uppfattning. No homo!

jaaaaag
2012-02-06, 15:19
Jag vet ej hur den stora massan uppfattar mig men jag har fått höra i efterhand av folk som känner mig idag att jag lätt uppfattas som kall, likgiltlig, ointresserad m.m.

Jag själv förstår att jag uppfattas så då jag inte lägger ner något jobb för att alla ska gilla mig och jag är dålig på att låtsas intressera mig för folk som ej intresserar mig. Jag behöver inte kunna snacka med alla eller marknadsföra mig själv, det stör ej mig att jag uppfattas på ett sätt som ej stämmer med hur jag är med de människor som jag står nära. Hur vissa uppfattar mig är ju verklighet för dem även om jag eller någon av mina närmsta vänner har en totalt annan bild :-)

Jag är bl.a. sämst på att hålla liv i artighetskonversationer som gärna sätts igång när man är ensam med kanske en annan kollega i ett rum. Börja snacka om hobbys, barn, fritid, klarar ej av det, så sjukt tråkigt. Och då menar jag ej med en kollega som jag aldrig snackat med innan utan någon som jag jobbat ett tag med och inte klickat med. Jag snackar ej bara för att fylla ut tystnad.

jaaaaag
2012-02-06, 15:21
jag tror inte på psylologi, det är en kvinnovetenskap.


Gesendet unter verwendung meines iphone.

:d

Simon
2012-02-06, 15:21
Första intrycket jag tydligen ger ut är att jag är dryg, bitchig, arg alternativt hatar allt runtom mig i världen. Tror jag måste jobba på att se gladare ut när jag är avslappnad.

Ligger nog i familjen -.- Dryg, arg, otrevlig och självgod är nog hur de flesta ser mig :P förutom dem som känner mig lite bättre och märkt att jag bara har lite sjuk och ofta opassande humor :smash:

Angel
2012-02-06, 15:23
Jag uppfattas som en gullig person, söt trevlig och glad. Uppfattas även som ambitiös men lite/mycket virrig.

Barstar
2012-02-06, 15:28
Snabb poll på jobbet gav att jag är rolig, social och snabbtänkt.

Jag ser mig själv som kort, smalfet och hårig.

L2310
2012-02-06, 15:30
Ligger nog i familjen -.- Dryg, arg, otrevlig och självgod är nog hur de flesta ser mig :P förutom dem som känner mig lite bättre och märkt att jag bara har lite sjuk och ofta opassande humor :smash:

Ligger även det i familjen tror jag.

Chrillee
2012-02-06, 15:35
Jag tror inte på psylologi, det är en kvinnovetenskap.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Var god utveckla resonemanget.


Första intrycket jag tydligen ger ut är att jag är dryg, bitchig, arg alternativt hatar allt runtom mig i världen. Tror jag måste jobba på att se gladare ut när jag är avslappnad.

Är du dessa egenskaper eller är det bara som det ser ut? För vissa personer kan ju se väldigt sura ut, sen man väl pratar med dem så är de inte alls som ytan representerar.

burkmannen
2012-02-06, 15:40
jag kan uppfatta mig själv som sjuk i huvet ibland (no joke)

Samma här. Men det sägs väl att om man funderar på om man är sjuk i huvudet brukar man vara frisk (?) ;)

Jag tror att jag upplevs som lite speciell (sjuk/morbid humor) och pratig bland vänner. Tjatig och jobbig ibland. Men jag har en annan sida också en lugnare när jag är hemma och inte alls pratig.

Som minimjölk sa så beror det på situation och vem man umgås med.

drakfelt
2012-02-06, 15:43
Ser mig själv som pålitlig, humoristisk och handlingskraftig.

Andra lär se mig som de ovanstående samt ibland dryg och lite besserwisser


Postat via en mobil enhet

Victuhh
2012-02-06, 15:46
Jag har faktist ingen aning. Jag ser inte ut som ett träningsfreak i varje fall :D
De som känner mig skulle nog säga att jag är social med rå humor och alltid nära skratt.

Ado2000
2012-02-06, 15:55
Samma här. Men det sägs väl att om man funderar på om man är sjuk i huvudet brukar man vara frisk (?) ;)


Jag tror att jag upplevs som lite speciell (sjuk/morbid humor) och pratig bland vänner. Tjatig och jobbig ibland. Men jag har en annan sida också en lugnare när jag är hemma och inte alls pratig.

Som minimjölk sa så beror det på situation och vem man umgås med.

det hoppas jag verkligen för ibland kommer jag på mig själv (speciellt när jag har all tid i världen men kan inte göra nåt vettigt som när jag reser tex) shit hur fan kan jag tänka på något sånt, har flera gånger funderat på om jag ska gå till en pyskolog, men alltid kommit fram till att bäst å låta bli för hade jag verkligen varit riktigt sjuk hade jag nog tänkt på visa grejer hela tiden å inte tyckt att det var fel å tänka så men eftersom jag tycker det är fel så är jag in the clear

Jag har faktist ingen aning. Jag ser inte ut som ett träningsfreak i varje fall :D
De som känner mig skulle nog säga att jag är social med rå humor och alltid nära skratt.

starta inte du en tråd där du nämner att din morsa tyckte att du blivit ett träningsfreak lr var det nån i din umgänges krets som tyckte så ??

mangemani
2012-02-06, 15:55
då omgivningens åsikter är irrelevanta, betydelselösa och ointressanta för mig, så har jag ingen aning hur jag uppfattas, kan nog bara omgivningen svara på.

då det bara finns positiva saker att säga om min uppfattning om mig själv, så nöjer jag mig att säga, bäst;)

Olegh
2012-02-06, 15:56
Jag ser mig själv som: Hygglig, tråkig, snabbtänkt men virrig, och ansvarstagande.
Andra ser mig nog som: Ordentlig, udda, kort och lite tillbakadragen.

Det här är ju jättesvårt att få ner på pränt märker jag. Om jag säger såhär, det som folk uppfattar av mig stämmer nog ganska bra egentligen, däremot så är det många sidor av mig själv som få känner till, eftersom jag är fruktansvärt dålig på att framhäva mig själv och mina goda egenskaper.

Fagen
2012-02-06, 16:05
Uppfattas som någon som är självgod, tar mycket plats, är rolig, lat samt dålig att ta kritik. Gäller både för andra och mig själv.

Hade inte frågan varit roligare om det hade handlat om hur du är vs. uppfattas på kolo?

Eddie Vedder
2012-02-06, 16:07
jag kan uppfatta mig själv som sjuk i huvet ibland (no joke)

Du tillhör nog en majoritet. Eller i alla fall om du tänker som så att "Jag har så jävla vrickade idéer så det kan ju inte vara normalt!" för så tänker nog de allra flesta. Det är normalt att tänka rejält sjuka tankar. Men det är kanske inget vi vill outa i detalj. Är man de facto psykiskt sjuk kanske man inte ens tänker på att ens idéer är avvikande, eller i alla fall inte att det är något sjukt med dom.

En annan sak som de flesta känner är nog "När-ska-alla-avslöja-vilken-bluff-jag-är?"-känslan.

Personer på Kolo uppfattar mig nog som mer intresserad av näringslära och idrottsnutrition än vad jag egentligen är.

Tricklew
2012-02-06, 16:19
Uppfattas som någon som är självgod, tar mycket plats, är rolig, lat samt dålig att ta kritik. Gäller både för andra och mig själv.

Hade inte frågan varit roligare om det hade handlat om hur du är vs. uppfattas på kolo?

I detta fall räknas kolozzeum in som andra, så ni är fria att utforska detta.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Chopsuey
2012-02-06, 16:20
Dryg, inåtvänd, konstig.

Dryg, smart, lite bättre än dom flesta andra.

Fagen
2012-02-06, 16:24
I detta fall räknas kolozzeum in som andra, så ni är fria att utforska detta.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

OK.

Kolouppfattning: Självgod, jobbig, torr.

filmjölk
2012-02-06, 16:25
Dryg, djupt bitter, tror sig vara rolig och smart, lat, oambitiös, hatisk, negativ, dum, töntig och osocial. Så uppfattar nog de flesta mig, så uppfattar jag mig själv också, men gillar mig själv ändå.

Loke
2012-02-06, 16:26
Jag uppfattas nog som trevligare och allmänt mer social än jag ser mig själv.

Sen är det nog faktiskt så att jag upplevs som biffigare än jag ser mig själv :P

Slutligen uppfattas jag nog som ganska barnslig på så sätt att jag kan bli grinig om jag inte får som jag vill eller får vara i centrum.

Vad gäller kollo har jag ingen aning, tror inte alls min personlighet framgår här faktiskt.

Tricklew
2012-02-06, 16:42
Hur uppfattar du dig själv och hur tror du jag uppfattar dig nu?

I bästa fall uppskattar du mig dom lustig, i värsta fall som en idiot.

Ont: Jag trodde att det varierade väldigt mycket beroende på umgängeskrets, men senaste tiden har det blivit mer tydligt att de uppfattar mig rätt så snarlikt. Intelligent, annorlunda (läs:konstig) och självdestruktiv, 2 av 3 umgängeskretser uppfattar mig även som rolig. Överlag så tycker jag att mina bekanta träffar förvånansvärt nära. Vissa specifika vänner träffar närmre än andra, såg Clerks 2 med polarna för ett tagsedan, och en bekant tyckte dig de ganska stora delar i mig, i en av karaktärerna. Jag var dömd att hålla med han.

Sitter på bussen, så detta svaret får duga tills jag är vid en dator.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

spoon
2012-02-06, 16:45
Det är inget som jag reflekterar över men jag hoppas att folk uppfattar mig som trevlig.

TheGhr
2012-02-06, 16:47
Viktigt att komma ihåg är att man är sina handlingar... Dont like it, DEAL WITH IT. Själv börjar jag så långsamt krypa ur mitt skal nuförtiden och märker vilken idiot jag varit pga dålig självkänsla och såna saker

Tricklew
2012-02-06, 16:49
Viktigt att komma ihåg är att man är den man verkar vara... Dont like it, DEAL WITH IT. Själv börjar jag så långsamt krypa ur mitt skal nuförtiden och märker vilken idiot jag varit pga dålig självkänsla och såna saker.

Detta håller jag bara med om halvvägs, eftersom hela begreppet har kidnappats av realityserier kändisar, som verkar använda det som en ursäkt till att bete sig som kompletta idioter.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Chrillee
2012-02-06, 16:53
Du svarar på allas inlägg utom mitt, nu blir jag ju ledsen.

TheGhr
2012-02-06, 16:55
Detta håller jag bara med om halvvägs, eftersom hela begreppet har kidnappats av realityserier kändisar, som verkar använda det som en ursäkt till att bete sig som kompletta idioter.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Du har rätt, fick lite hybris där. Vad jag menar är att man är sina handlingar, där har jag misslyckats att vara mig själv och istället framstått som cynisk. Min humor når inte fram ofta och jag skiter i att upplysa folk om att det var ett skämt och blir därför en konstig bild av mig själv.

Oxe
2012-02-06, 17:11
Hade inte tråden varit bättre ifall man själv skrivit hur man uppfattar sig sen kan några som mot all förmodan läst lite av det "man" skrivit skriva hur dom uppfattar en, sen har ju många en tendens att ha ett alterego på internet iofs men jag...

Hur andra uppfattar dig vet enbart de andra

Tricklew
2012-02-06, 17:13
Du svarar på allas inlägg utom mitt, nu blir jag ju ledsen.

Ditt inlägg kräver mer resonemang än jag förmår skriva på mobilen, återkommer till dig.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Baluu
2012-02-06, 17:20
IRL: Fyra adjektiv räcker, smart, snäll och läcker.

rolf
2012-02-06, 17:21
Får ofta höra att jag låter/verkar argare/mer irriterad än jag själv anser mig signalera. Får ofta höra att jag "borde lugna ner mig" trots att jag inte alls är irriterad och verkligen inte försöker ge intryck av det. Wtf?

Olegh
2012-02-06, 17:27
IRL: Fyra adjektiv räcker, smart, snäll och läcker.

Matematikern har talat.

Baluu
2012-02-06, 17:31
Matematikern har talat.
Det fjärde adjektivet är skämtsam, vilket inte skrevs ut men finns i andemeningen ;)

Edit: Sådär säger förresten släkt och vänner när jag misslyckas med huvudräkningen.

mattilainen
2012-02-06, 17:31
jag uppfattas nog som en trevlig, rolig och intressant person som är stadig. Jag vågar säga vad jag tycker och jag vågar vara mig själv. Att folk kan lita på mig tror jag de upptäcker ganska snabbt och att jag både kan vara väldigt seriös och skämtsam. Att de vågar prata om de mesta med mig utan att känna att de måste lära känna mig helt och hållet.

Jag har helt enkelt väldigt lätt att skapa kontakt och förtroende hos personer. Vilket jag tror kommer gynna mig i mitt yrkesval. Att vara social är något jag tycker är roligt och något jag alltid tror att man kan bli bättre på, vilket gör att jag försöker bli bättre på att just detta. De uppfattar mig säkert också som att jag lättar upp stämningen och bryter den normala "pinsamma tystnaden" i vissa situationer.

Förhoppningsvis så tycker de även att jag är hyfsat intelligent också. Dock kanske jag kan ses som en "person som vill för mycket", vilket kan störa folk som inte är lika framåt som mig?

mela
2012-02-06, 17:35
Det beror lite på vad det är för situation man träffar mig i. Om jag är ny och osäker så blir jag väldigt blyg och tillbakadragen, jag sitter då i ett hörn och blänger på folk. Detta har lett till att folk ser mig som en dryg bitch :D

Men i övrigt så tror jag att jag uppfattas som mysig, engagerad och intelligent. Även om den roliga i umgängeskretsen.

Jag uppfattar mig själv som lat, bekväm och osäker.

Barstar
2012-02-06, 17:46
Du svarar på allas inlägg utom mitt, nu blir jag ju ledsen.

Jag uppfattar dig som en liten aw nu.

IggaN
2012-02-06, 17:50
Jag vet ej hur den stora massan uppfattar mig men jag har fått höra i efterhand av folk som känner mig idag att jag lätt uppfattas som kall, likgiltlig, ointresserad m.m.

Jag själv förstår att jag uppfattas så då jag inte lägger ner något jobb för att alla ska gilla mig och jag är dålig på att låtsas intressera mig för folk som ej intresserar mig. Jag behöver inte kunna snacka med alla eller marknadsföra mig själv, det stör ej mig att jag uppfattas på ett sätt som ej stämmer med hur jag är med de människor som jag står nära. Hur vissa uppfattar mig är ju verklighet för dem även om jag eller någon av mina närmsta vänner har en totalt annan bild :-)

Jag är bl.a. sämst på att hålla liv i artighetskonversationer som gärna sätts igång när man är ensam med kanske en annan kollega i ett rum. Börja snacka om hobbys, barn, fritid, klarar ej av det, så sjukt tråkigt. Och då menar jag ej med en kollega som jag aldrig snackat med innan utan någon som jag jobbat ett tag med och inte klickat med. Jag snackar ej bara för att fylla ut tystnad.

Anledningen är nog bara att du är socialt efterbliven.

Lychgate
2012-02-06, 17:57
Många verkar uppfatta mig som bitter. Vilket jag håller med om. ;)

r0ddan
2012-02-06, 18:00
Får ofta höra att jag låter/verkar argare/mer irriterad än jag själv anser mig signalera. Får ofta höra att jag "borde lugna ner mig" trots att jag inte alls är irriterad och verkligen inte försöker ge intryck av det. Wtf?

Det är fan exakt samma här alltså *gah!*

Tricklew
2012-02-06, 18:00
Det beror lite på vad det är för situation man träffar mig i. Om jag är ny och osäker så blir jag väldigt blyg och tillbakadragen, jag sitter då i ett hörn och blänger på folk. Detta har lett till att folk ser mig som en dryg bitch :D

Men i övrigt så tror jag att jag uppfattas som mysig, engagerad och intelligent. Även om den roliga i umgängeskretsen.

Jag uppfattar mig själv som lat, bekväm och osäker.

Jag har märkt att Scratch och jag har helt olika syner på dig. Scratch skämta en gång när ett av dina förhållanden dog, och fråga om du skulle bli en slampa nu igen. Jag ser dig snarare som oskyldig och from. Men jag kanske bara säger det eftersom du inte låtit mig blöta ner sleven, än.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

mangemani
2012-02-06, 18:10
då omgivningens åsikter är irrelevanta, betydelselösa och ointressanta för mig, så har jag ingen aning hur jag uppfattas, kan nog bara omgivningen svara på.

då det bara finns positiva saker att säga om min uppfattning om mig själv, så nöjer jag mig att säga, bäst;)

I think I'm cute.
I know I'm sexy.
I've got the looks,
That drive the girls wild
I've got the moves, that really move 'em.
I send chills up.
Up and down their spines.

I'm just a sexy boy,
Sexy boy
I'm not your boy toy,
Boy toy
I'm just a sexy boy,
Sexy boy
I'm not your boy toy,
Boy toy

I make 'em hot.
I make 'em shiver.
Their knees get weak,
Whenever I'm around.
They see me walk,
They hear me talk,
I make 'em feel,
Like they're on cloud nine

;)

Minimjölk
2012-02-06, 18:40
I bästa fall uppskattar du mig dom lustig, i värsta fall som en idiot.

Jag tycker oftast att du är lustig, hur ser du på dig själv?


Då jag ofta i mitt jobb och privat får feedback på hur jag anses av andra har jag själv en ganska bra bild på hur folk ser på mig och den överensstämmer ganska bra vad jag tycker själv. Jag är ganska öppen och ärlig och försöker vara som jag är oavsett situaion. Det ställer til ldet ibalnd men oftast uppskattas det och folk finner förtroende i mig och ser att jag är den jag är fullt ut. Visst väljer jag att outa olika delar av min personlighet beroende på hur bra jag känner någon.

Yes
2012-02-06, 19:00
Jag ser mig själv som Batman. Mina vänner menar att jag är mer Hellboy. Kanske för att de vill få min oproportionerliga högerarm till att jag r*nkar för mycket.

BelowAverage
2012-02-06, 19:11
Brukar få höra att jag alltid är glad. Tror det är nån slags Forrest Gump-reaktion från min sida, hade tidigare tandställning och fick ont av att le, nu gör det mig salig. Själv vet jag att jag är grinig ofta med men det är sällan folk påpekar sådant.

Folk jag bara pratat med över skype osv brukar tro att jag är kort och tjock. Och finnig. Apropå hur man kan bilda sig en uppfattning om någons utseende utifrån deras betende xD

Brukar inte fråga hur andra tycker jag är, det känns som deras ensak, sålänge de inte vill framföra kritik. Man märker ofta vad folk tycker om en, och även om det såklart inte räcker som "bevis" så räcker nog folks ord ännu sämre i detta sammanhang, det är ytterst sällan negativa sidor lyfts fram. Tyvärr, kanske. De här klassiska komplimangerna som social, intelligent osv känns rätt betydelselösa. Men om någon verkligen vågar framföra kritik så kan man vara rätt säker på att det stämmer. Mad?

Jag ser mig själv som Batman. Mina vänner menar att jag är mer Hellboy. Kanske för att de vill få min oproportionerliga högerarm till att jag r*nkar för mycket.

Jag ser dig mer som den skeptiska avkomman av ett kortvarigt förhållande mellan Riddler och Bane.

filmjölk
2012-02-06, 19:30
Jag vettifan om jag egentligen vill veta vad folk tycker om mig. Då är det bättre att tro lätt negativa saker, än att få grovt negativa saker kastade i ansiktet.

Jag har blivit grovt sågad verbalt av folk jag trodde tyckte bra om mig, och även om det inte borde ta, så tar det hårt på mig. Om Kreti och Pleti säger att jag är en inkompetent jävla idiot som borde ta mitt eget liv spelar det ingen roll, men om det är en kompis eller släkting som säger det tar det hårt.

BelowAverage
2012-02-06, 19:57
Jag vettifan om jag egentligen vill veta vad folk tycker om mig. Då är det bättre att tro lätt negativa saker, än att få grovt negativa saker kastade i ansiktet.

Jag har blivit grovt sågad verbalt av folk jag trodde tyckte bra om mig, och även om det inte borde ta, så tar det hårt på mig. Om Kreti och Pleti säger att jag är en inkompetent jävla idiot som borde ta mitt eget liv spelar det ingen roll, men om det är en kompis eller släkting som säger det tar det hårt.

Det har du nog rätt i, vet inte om jag skulle kunna hantera att mina väldigt dåliga sidor presenterades för mig, framförallt av någon närstående.
Tror det är bäst att inse att de flesta (alla?) har variande väldigt bra och dåliga sidor. Klart man ska försöka bättra sig. Vad nu det innebär.
Jag mår väldigt mycket bättre när jag försöker leva upp till mina egna ideal och inte andras. Så för tillfället slipper jag helst andras konstruktiva kritik.

Oxe
2012-02-06, 20:00
Jag ser mig själv som Batman. Mina vänner menar att jag är mer Hellboy. Kanske för att de vill få min oproportionerliga högerarm till att jag r*nkar för mycket.

Jag håller inte med, ser dig snarare som en hybrid mellan stålmannen och James Bond (sean och roger varianten)

KaptenKnäsvag
2012-02-06, 21:36
Jag uppfattas som dryg, något som jag jobbar på att ändra. Ofta är det bara sarkasm som missförstås. Människor påpekar ofta att jag ser farlig ut, men det intrycket försvinner fort när man lär känna den tönt jag är : )

Pzorz
2012-02-06, 21:47
Jag uppfattas som tråkig och torr. Jag upplever mig själv som en balanserad person.

Victuhh
2012-02-06, 22:30
starta inte du en tråd där du nämner att din morsa tyckte att du blivit ett träningsfreak lr var det nån i din umgänges krets som tyckte så ??

jo precis!

Ademius
2012-02-06, 22:36
Uppfattas som trevlig men tillbakadragen, stundtals rolig, snäll, mesig, nördig i den mening att jag lätt snöar in mig på saker, mån om utseende och stil, träningsfixerad, ordentlig och ambitiös, pålitlig.

Själv upplever jag mig som varken trevlig eller otrevlig, försöker vara framåt i rätt sällskap och vid rätt tillfällen, har inte hittat min humor än så jag försöker så gott det går, jag är väldigt ytlig när det gäller allt från kläder, design, estetik med mera, jag ser mig själv som väldigt grön när det kommer till träning och kost egentligen, jag känner mig lite slarvig, lat och inte särskilt ambitiös stundtals, pålitlig är jag nog för det mesta men det beror lite på vad det är har jag inte skrivit ned något kan jag glömma det 10 sekunder senare.

EkarN
2012-02-06, 22:57
Uppfattas som smart, allmänbildad och "mogen"(iaf vad folk sagt till mig, de har säkerligen annat att säga om mig som inte jag får höra). Just smart/intelligent brukar vara det dominerande ordet.

Uppfattar mig själv som lat och något socialt inkompetent. Om jag är så smart eller mogen vet jag inte. Får dock anse att jag är allmänbildad(relativt sett). Jag ser på mig själv som en cynisk person.

TIMPA
2012-02-06, 22:59
Trevlig.

Ado2000
2012-02-06, 23:01
Jag har faktist ingen aning. Jag ser inte ut som ett träningsfreak i varje fall :D
De som känner mig skulle nog säga att jag är social med rå humor och alltid nära skratt.

jo precis!


men då e ju detta påståendet fel, eftersom dessa människor/människa ser dig som ett träningsfreak :D

hultman
2012-02-06, 23:08
Beror på vem man frågar. Om man inte är hatad av någon så är man heller inte älskad av någon annan.

Victuhh
2012-02-06, 23:09
men då e ju detta påståendet fel, eftersom dessa människor/människa ser dig som ett träningsfreak :D

Oj det har du rätt i, men det är ju bara de som känner mig noga :D
det är inte det första jag drar upp om jag träffar en människa

Tricklew
2012-02-07, 00:07
Jag tycker oftast att du är lustig, hur ser du på dig själv?


Jag känner mig även lustig, ibland.

Förövrigt så är det väldigt vanligt att gamla bekanta, polares bekanta etc berättar för mig vad de tycker om mig, något som är rätt så förvånande. Det är inte ofta jag berättar för någon hur jag uppfattar han, bortsett ifrån om personen beter sig riktigt drygt.

Jag är medveten om att jag har en tendens att dra skämt för långt, helst över gränsen, detta är även mina bekanta medvetna om, och jag gillar att göra det. Men ibland går det lite överstyr, något som tex Contribute märkte sist vi sågs. Vilket säkerligen är en anledning till att jag inte har blivit inbjuden till Scratch sedan dess.

muddler
2012-02-07, 00:41
Jag uppfattas nog som snäll, social och charmig men lurig, man vet inte var man har mig riktigt.


Jag upplever mig själv som rejält narcissistisk och jag litar inte på folk och tror alla om ont tills de bevisat motsatsen. Jag är punktlig som få när det gäller jobb eller om jag lovat något till en nära vän men utanför dom murarna så gör jag inga knop i onödan som inte gagnar mig.

Aight
2012-02-07, 01:09
Jag är som en kameleont, jag anpassar mig till situationen och hur jag vill se resultatet. Den enda riktigt fasta principen jag har är att jag accepterar inget som skadar mig i det långa loppet.

Men om jag nu ska tänka till lite, hmm... När jag har minst en vän med mig och träffar nytt folk vågar jag spela ut och vara allmänt skön, det är den personen de flesta känner mig som. De flesta ser mig som en stark person som oftast får som han vill, dock utan mål i livet och en mer "dont give a fuck-personlighet". Fast jag själv vet att jag har klara mål och planer för hur jag ska lyckas med allt jag vill i livet.

Jag själv känner mig som lite av en narcissistisk ensamvarg, jag trivs bäst när jag inte behöver vara runt folk hela tiden. Jag tycker om att sitta hemma och filosofera kring livet samtidigt som jag hatar att jag gör det med tanke på att jag inte gillar vad jag kommer fram till och att jag inte kan argumentera emot det. Det är aldrig bra att tänka för mycket :/.
Jag känner mig också jävligt unik, men det tror jag de flesta gör. Jag tror också att mitt liv är så sjukt intressant fast jag inser ju att det är otroligt svensson med tanke på att situation efter situation återspeglas i låtar jag hör. Vissa dagar skulle jag själv klassa mig själv som något aspie-fall men det är så mycket som pekar på motsatsen att så inte kan vara fallet.

Jag önskar att jag kunde ha det lättare att tycka om folk och mänsklig värme genom att inte se så "vetenskapligt" på allting, men jag bokstavligt talat dåligt av "gullegull", kram/puss i sms etc.

Spartansk
2012-02-07, 01:13
Andra uppfattar mig som lugn. Det är den första stora missuppfattningen om mig. I själva verket är jag bara lugnt utåt, medan mitt inre är ett rasande kaos. Jag är bara tyst och tillknäppt eftersom jag är så spänd och nervös.

Den andra stora missuppfattningen om mig är att jag alltid är mig själv. Det tror folk eftersom de tycker att jag är konstig. I själva verket så är jag bara konstig när jag inte känner mig riktigt som mig själv. Det är när jag verkar normal som jag "är mig själv".

En tredje vanlig missuppfattning om mig är att jag är överkåt. Detta har två orsaker: Dels att jag inte gör något annat än att ragga när jag är på krogen. Men det beror endast på att mina polare är så jävla tråkiga på krogen, de står bara och dansar i 4 timmar och sedan går de hem, att det inte finns något annat sätt att underhålla sig själv än att ragga. Och dels för att jag har legat med så många tjejer. Men det beror ju på att jag blir dumpad hela tiden.

Ytterligare vanliga uppfattningar om mig är att jag är väldigt snäll, att jag är ett geni, och att jag är töntig. Alla de stämmer.

Loke
2012-02-07, 01:23
En annan sak som de flesta känner är nog "När-ska-alla-avslöja-vilken-bluff-jag-är?"-känslan.

Mm, det där, ja. Tog mig några år innan jag insåg att alla tänker så, haha.

tano
2012-02-07, 01:57
Jag fick höra en hel del otrevliga och tråkiga saker för ett tag sedan. Blev ganska ifrågasättande till mig själv då... Men sedan fick jag höra väldigt mycket positiva saker av alla övriga som står mig nära och känner mig väl. Det verkar som många tycker jag är en riktigt bra vän. Fick förklarat att jag var en av de snällaste och pålitligaste personerna som finns. Det värmde såklart och räddade till viss del självkänslan. Folk verkar uppfatta en väldigt olika. Tänker nu som så att man får väl helt enkelt spendera tiden med de som tycker om en?

Vad jag tror om mig själv, eller vet, är att jag aldrig gör någon illa med mening. Pratar inte illa om folk och har aldrig bråkat med någon vad jag vet. Det verkar som många litar mycket på mig, folk som jag bara känt en månad har i flera fall öppnat och berättat sina djupaste hemligheter för mig. Jag vet inte riktigt varför de fått det intrycket av mig så snabbt, men vad jag vet är att de inte gör något misstag. Skulle som sagt inte göra någon något orätt. Tänker alltid det bästa om folk. Ärlighet och lojalitet är nog det jag värderar högst. Förlåter väldigt snabbt också. Har nog egentligen förlåtit det som hände tidigare, men har även försökt gå vidare nu.

Men ändå har man nog blivit lite mer osäker nuförtiden. Ibland känner jag mig osäker på hur jag ska bete mig. Mina före detta vänners ord sitter fortfarande kvar i bakhuvudet.
Har träffat ganska mycket nytt folk dit jag nu flyttat. Försöker hitta tillbaka till mitt gamla jag och inte låta mig påverkas för mycket av det som hände. Förhoppningsvis ska det räcka att vara den man är, men tiden får väl utvisa...

kaffe_psykos
2012-02-07, 03:22
Konstig antagligen, vilket jag har förståelse för just nu.

Driver. Talar i gåtor. Oseriös. Flörtig. Är något jag fått höra!:D

Hur jag upplever mig? Kanske något tyst.

MrBoris
2012-02-07, 03:31
Snäll, gullig o smart. Själv upplever jag mig som ett svin. Kolo lär inte tycka bättre om mig heller efter mina utspel i relationstråden *popcorn*

Joanna
2012-02-07, 09:26
Trevlig, intelligent (I hope :D ) stor integritet, svår att "komma nära".

Alla stämmer! ;)

Onigiri
2012-02-07, 21:05
Hur jag uppfattar mig:
http://hannalangstrom.blogg.se/images/2011/musse-pigg_138092720_163188322.jpg

Hur andra uppfattar mig:
http://www.jrj-socrates.com/Cartoon%20Pics/Disney/Goofy/Goofy_409.gif

Asdf
2012-02-07, 22:27
Många tycker tydligen jag är joey i vänner :)

http://theedge.blogg.se/images/2009/joey_28386762.jpg

Onigiri
2012-02-07, 23:08
Hur min familj, släkt och vårdtagare uppfattar mig:
http://mrsa-research-center.bsd.uchicago.edu/images/doctor_faq.jpg

Vad jag primärt egentligen gör med vårdtagarna:
http://images.inmagine.com/img/inspirestock/ispc007/isp0800473.jpg

Angel
2012-02-07, 23:23
Ha ha så jäkla bra.



Hur uppfattas jag på kolo?

MrBoris
2012-02-07, 23:26
Ha ha så jäkla bra.



Hur uppfattas jag på kolo?

För mig har du två sidor, ena sidan en mjuk o snäll Angel, den andra då du skrattar rått åt folk utan att tänka på att det kan såra

Aight
2012-02-07, 23:36
Haha skoj Onigiri jag kör en spinoff

Hur mina föräldrar ser mig
http://s.improveme.se/data/filearchive/261413.0x0.jpg


Hur mina vänner + syskon ser mig
http://www.mycomeup.com/web/images/stories/wallstreet460.jpg

http://www.dreamstime.com/blowing-noisemaker-suit-party-funny-young-man-thumb16225629.jpg


Hur jag ser mig själv
http://blog.chegg.com/wp-content/uploads/2012/01/frustrated-student1.jpg

Vad är jag?! :D

Mourten
2012-02-08, 06:17
Ha ha så jäkla bra.



Hur uppfattas jag på kolo?

Som Mrs Baan ?

Nu vet jag inte om ni kucklar men verkar antydas om de överallt så uppfattingen finns.

C.E.J.
2012-02-08, 07:39
Ha ha så jäkla bra.

Hur uppfattas jag på kolo?

Hur du uppfattar dig själv:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/36/C_Everett_Koop.jpg/220px-C_Everett_Koop.jpg

Hur det egentligen är:

http://images2.fanpop.com/images/forum/1000/1250_1242634088679_full.jpg