handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på matschema


andradeff
2012-02-06, 10:43
tja började min deff idag!
väger 75 kg idag och mitt behov är 2700 kcal under träningsdagar

Jag vill ha era synpunkter!

så här ser dagens planerade intag ut:

Innan morgonpromenad 60 min, EAA 14,0 g


Frukost

ägg kokt 110,0 g
Whey-80 35,0 g
havregryn 40,0 g


Mellanmål
kvarg 250,0 g


Lunch
tonfisk 120,0 g
Fullkornsris 50,0 g


Preworkout
Lingongrova 1 skiva, osäker på vikt

EAA 7,0 g inann träning

Post workout
Banan 100,0 g
Whey 80 35,0 g

Middag
Lax ugn 130,0 g
Avokado 100,0 g
Broccoli 100,0 g

Mellanmål
Jordnötter osaltade 35,0 g


Nattmål
Kvarg 250,0 g

Protein: 210
Kolhydrater: 100
fett: 79
Kcal: 2050

Till frukost, lunch och middag käkar jag omega 3 kapslar och till frukost käkar ja också vitaminer.

vicarious
2012-02-06, 12:01
Varför dubbel dos EAA på morgonen och bara 3/4 dos innan träning? 10g EAA ger maximal effekt på proteinsyntesen så det är den dosen du bör använda, vid alla tillfällen.

I övrigt ser det tråkigt ut. Äter du på fullt allvar en torr skiva Lingongrova innan träningen? Personligen hade jag skippat/ersatt jordnötterna med något annat och lagt mer av dagens kolhydrater efter träningen istället för innan. Hade även bytt ut bananen mot någon annan kolhydratskälla.

andradeff
2012-02-06, 12:14
Varför dubbel dos EAA på morgonen och bara 3/4 dos innan träning? 10g EAA ger maximal effekt på proteinsyntesen så det är den dosen du bör använda, vid alla tillfällen.

I övrigt ser det tråkigt ut. Äter du på fullt allvar en torr skiva Lingongrova innan träningen? Personligen hade jag skippat/ersatt jordnötterna med något annat och lagt mer av dagens kolhydrater efter träningen istället för innan. Hade även bytt ut bananen mot någon annan kolhydratskälla.

okej intressant! okej men ja använder amino rush från fairing och enligt etiketten står det 14 gram?! okej ska börja väga EAA :P

okej alltså det är dagens planerade måltider, självklart kommer jag inte att käka så varje dag, mixar lite ;)
Självklart käkar ijag nte den torr, kmr ha nån sorts pålägg,mjukost?!
vad tkr du att jag ska byta ut nötterna mot? :)
ja slängde bara in dem före de har bra fetter :S

Tack för feedbacken föresten!

Akerhage
2012-02-06, 16:19
Har du smör, pålägg på din smörgås får du räkna in det med? Mjölk, sylt på gröten? Något i kvargen? Kan lätt bli extra kalorier där om man sk vara petig. Håller med om jordnötterna med

andradeff
2012-02-06, 18:09
Har du smör, pålägg på din smörgås får du räkna in det med? Mjölk, sylt på gröten? Något i kvargen? Kan lätt bli extra kalorier där om man sk vara petig. Håller med om jordnötterna med

okej det ska jag göra! har lite fun light i kvargen lite kcal, vad ska jag göra med jordnötterna? vad hade du bytt ut mot?

Några mer synpunkter uppskattas gott folk!
frågar man mkt lär man sig mkt :D