handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag ta?/bör jag ta något?


SeWs
2004-01-14, 17:44
Hej, ny här men har hunnit läsa igenom en del trådar redan :).
Men nu till frågan, jag tränar 5ggr i veckan varav 3ggr är styrketräning en gång rugby(nyss börjat, men tränat kondition där annars) och en gång ren kondition. Jag har tränat ett tag nu, säg 2 år dock inte så seriöst i början utan det är nu på senare tid som det verkligen har kommit igång..
Mina mål med träningen är inte att bli en bodybilder eller nåt sånt, vill bara få snygg kropp och bli ganska stark och även förbereda mig inför lumpen om ett halvår(som fjälljägare).
Nu undrar jag då om det är att rekomendera att ta något precis efter träningen, har inte gjort det förut, förutom bananer i perioder. Jag vill bara få mer muskler, vill verkligen inte gå upp vikt i fett utan snarare tappa lite...man vill ju se bra ut :).
Väger ca 70kg och är 1,75 lång och har begränsad budget då jag studerar om det spelar nån roll...

Tacksam för svar

/ Sebastian

King Grub
2004-01-14, 17:57
Enkelt! Ett vassleprotein, av typen Exell som är både billigt och bra. Vassle är ett snabbt upptagligt protein, lämpligt efter träningen. Till det valfria snabba kolhydrater, cirka 1 gram per kilo kroppsvikt: skumgodis, gelégodis, cornflakes, druvsocker, russin, riskakor, potatismos, t ex.

Och nej, godis gör dig inte fetare, om det äts efter träningspasset:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=17579

Faktum är att det är i det närmaste optimalt, och GOTT! :eating:

SeWs
2004-01-14, 18:02
Tack för hjälpen, måste testas, men finns det nåt ställe i Stockholm för jag tycker det verkar lite väl dyrt att beställa härifrån när frakten är dyrare än produkten...

King Grub
2004-01-14, 18:05
I denna tråd kanske du kan finna råd:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=15665&highlight=kosttillskott+stockholm

Här bjuder vi på både råd och rim. :cool:

SeWs
2004-01-14, 18:06
Oj oj här går det snabbt, känns som du svarar på alla kosttillskotts/närings frågor :), återigen tack för hjälpen.

aliquis
2004-01-14, 18:25
Du grubben, hur är det med snören? Urvalet av veganskt godis är ju verkligen minimalt, men snören finns ju... vetemjöl och socker... borde ju ha rätt högt gi det med om nu inte vetemjölet fungerar som spaghetti ;)

aliquis
2004-01-14, 18:26
Originally posted by SeWs
Oj oj här går det snabbt, känns som du svarar på alla kosttillskotts/närings frågor :), återigen tack för hjälpen.

Han svarar på ALLA frågor, han är sån :D

King Grub
2004-01-14, 18:33
Originally posted by aliquis
Du grubben, hur är det med snören? Urvalet av veganskt godis är ju verkligen minimalt, men snören finns ju... vetemjöl och socker... borde ju ha rätt högt gi det med om nu inte vetemjölet fungerar som spaghetti ;)

De innehåller väl socker, stärkelsesirap, gelatin och smak- och färgämnen som annat sockerbaserat godis. Visst gelégodis innehåller vete- eller majsmjöl, och det är allt annat än låg-GI.

SeWs
2004-01-14, 20:22
Jag tänkte börja med russin som kolhydratkälla, det funkar väl?

King Grub
2004-01-14, 20:43
Originally posted by SeWs
Jag tänkte börja med russin som kolhydratkälla, det funkar väl?

:thumbup: