handdator

Visa fullständig version : Otrolig smärta i armarna.


rymdgrisen
2012-02-05, 19:55
Hallå alla kolo användare.

Tänkte be er om tips/råd/åsikter hur jag ska gå vidare med detta.

Jag hade som många andra byggare ont i underarmarna under en period då jag började gymma(satte igång väldigt seriöst ifrån början) och det resulterade i att jag besökte vårdcentralen där jag blev rekommenderad att sluta träna tills smärtan hade gått över. Sköterskan som tog emot mig rekommenderade även att jag skulle käka voltaren och smörja in armarna med anti inflammatoriskt, detta gjorde jag och höll upp i cirka 2 veckor utan någon som helst förändring.

Det här har pågått under säkert 4-5 månader nu men inte förrens på senare tid har smärtan blivit så enorm att jag helt ärligt, skulle kunna börja gråta efter ett set stångcurl och bara att lyfta ett paket mjölk kan medföra otroliga smärtor i armarna, främst högerarmen.

Ålder:18
Tränat i 1år och 2 månader, började som jag sa seriöst direkt 5 dagar i veckan och har sedan dess tränat så, kan det ha något med saken att göra att jag har gjort otroliga ökningar sedan jag började? Har även använt "wrist bands" sedan jag hade ont i armarna första gången, för ca 4-5 månader sedan.


Vad tror ni kolo?

Tacksam för svar och funderingar!


EDIT: Bara att fråga om det är någonting ni undrar om som kan hjälpa till.

godisbiten
2012-02-05, 22:03
Ett tips är att använda Sökfunktionen, finns ett x antal trådar som handlar om ont i undermarna.