handdator

Visa fullständig version : Nnnnnggghhhhh! Detta var jobbigt!


Lakritstomten
2012-02-05, 19:47
Nytt år, nya rutiner! För att peppa mig själv så ska jag börja skriva träningsjournal.


Om mig

25 år, jobbar som IT-tekniker. Har varit rejält överviktig sedan tiden efter gymnasiet (under gymnasiet var jag lite väl smal). Tränade karate när jag var lite yngre men det var rätt så många år sedan. Har aldrig tränat på gymmet men man måste börja någon gång!

Längd: 175 cm
Vikt: 100 kg



Upplägg

Måndag: Gym
Tisdag: Cardio
Onsdag: Gym
Torsdag: Cardio
Fredag: Gym

Jag kommer följa z_bumbi:s träningsupplägg för nybörjare (känns allmänt korkat att köra någonting anpassat när jag inte har en susning om vad man ska göra).
Hade även tänkt använda min spinningcykel här hemma (som har samlat damm i några år) varje dag.

Kommer gymma innan jag går till jobbet (6:15 öppnar gymmet på måndag, tisdag, fredagar) och jag kör för fullt fram tills 07:00-07:05.
Cykla kommer jag göra varje dag efter jobbet.
20 minuter dagarna när jag gymmar och sedan 40 minuter under vilodagarna.


Mål

Längre sikt: Få en allmänt "fit" kropp. Tjejerna ska tråna efter min kropp när jag visar upp den på beachen (Självklart när flickvännen inte ser!) :naughty:
Kort sikt: Gå ner till 95 kg till slutet av Mars.

Jag hade tänkt skriva Februari först men man ska inte förhasta sig alltför mycket. Går jag ner 5kg när april börjar är jag nöjd!


Tankar och funderingar

Att masa sig upp strax efter fem för att förbereda sig och sedan smita iväg till gymmet 2 timmar innan man börjar kan nog kännas tungt i början men gör jag detta tillräckligt längre så blir det som en rutin.... hoppas jag!

Jag har aldrig brytt mig om vad jag äter (uppenbarligen! :laugh:) och jag tänker inte börja väga allt jag äter för att hamna i kaloriunderskott utan jag kör "babysteps".
Först få gymmandet som en rutin och även cardion och sedan kan vi ta itu med maten!