handdator

Visa fullständig version : Jack3d, WADA:s dopinglista.


zharz
2012-02-05, 12:09
Tjenare.

Satt o kollade på WADA:s lista men hittade inte något i jack3d som var olagligt.

http://www.wada-ama.org/Documents/World_Anti-Doping_Program/WADP-Prohibited-list/2012/WADA_Prohibited_List_2012_EN.pdf

Vilket ämne är det egentligen som spökar?

cAase
2012-02-05, 12:11
Dmaa

Sheogorath
2012-02-05, 12:15
Tjenare.

Satt o kollade på WADA:s lista men hittade inte något i jack3d som var olagligt.

http://www.wada-ama.org/Documents/World_Anti-Doping_Program/WADP-Prohibited-list/2012/WADA_Prohibited_List_2012_EN.pdf

Vilket ämne är det egentligen som spökar?

WADA har inte med lagligt/olagligt att göra överhuvudtaget. Det handlar om dopingklassning. Det finns ingenting olagligt i Jack3d, däremot finns det ett dopingklassat ämne vid tävling. Det går under namnen DMAA, 1,3-dimetylamylamin, metylhexanenamin(e), geranamin(e), geranium (oil) (ämnet finns alltså i den här oljan) och kanske någon mer benämning.

zharz
2012-02-05, 12:19
WADA har inte med lagligt/olagligt att göra överhuvudtaget. Det handlar om dopingklassning. Det finns ingenting olagligt i Jack3d, däremot finns det ett dopingklassat ämne vid tävling. Det går under namnen DMAA, 1,3-dimetylamylamin, metylhexanenamin(e), geranamin(e), geranium (oil) (ämnet finns alltså i den här oljan) och kanske någon mer benämning.

Okej, vart hittar man vad som är olagligt under tävling då? :) Måste ju finnas en sådan lista också då antar jag.

Fordon
2012-02-05, 12:22
Okej, vart hittar man vad som är olagligt under tävling då? :) Måste ju finnas en sådan lista också då antar jag.

Det är ju wada men det är inte olagligt under tävling, det är otillåtet.

Kischen
2012-02-05, 12:22
Okej, vart hittar man vad som är olagligt under tävling då? :) Måste ju finnas en sådan lista också då antar jag.

Den listan du tittar på?

zharz
2012-02-05, 12:27
*gah!*Det är ju wada men det är inte olagligt under tävling, det är otillåtet.

Okej, vart hittar man vad som är otillåtet då?

Den listan du tittar på?

Nej på den listan så hittar jag inte DMAA ivf.

Sheogorath
2012-02-05, 12:32
*gah!*

Okej, vart hittar man vad som är otillåtet då?



Nej på den listan så hittar jag inte DMAA ivf.

Det gör jag. Den står listad som methylhexaneamine (engelska för metylhexanamin). Sidan 7, under specifika stimulantia.

zharz
2012-02-05, 12:38
Det gör jag. Den står listad som methylhexaneamine (engelska för metylhexanamin). Sidan 7, under specifika stimulantia.

Okej nu hittar jag det. Vet inte om det är stavfel eller vad det var. En del verkar stava "Methylhexaneamine" och andra "Methylhexanamine". Fast det kanske var två helt olika substanser iofs.

Tack för hjälpen ivf :)