handdator

Visa fullständig version : Vad fick dig att kliva in på gymmet


martikainen
2012-02-05, 10:58
Eftersom alla ljuger om anledningen till varför man till började gymma så har vi här en anonym poll.

Var ärliga nu, var det hälsan som avgjorde, ville du bli starkare eller var det helt enkelt så att du ville bli snyggare?

Fishtank
2012-02-05, 11:02
Snyggare.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Stoltz
2012-02-05, 11:02
Du glömde faktiskt få med hälsan :)

elBjurro
2012-02-05, 11:02
Jag ville bli starkare, allt för att undvika att bli en krokig gammal gubbe med trasiga axlar, knän å rygg i slutet av min yrkeskarriär som elektriker.
Sen om jag kommer lyckas att undvika det är en helt annan sak. Men försöka måste man ju iaf. :)

MvH Henke

filmjölk
2012-02-05, 11:02
Jag blev tvingad av pappa för att jag var så jäkla liten och tanig.

Sheogorath
2012-02-05, 11:02
För att gå upp i vikt, men "snyggare" är ju det underliggande skälet till varför jag ville gå upp i vikt. Så... "För att bli snyggare". Solklart.

Lychgate
2012-02-05, 11:03
Kände mig skitful pga fetma. Så enda anledningen är hur jag ser ut. ;)

Martinio0o
2012-02-05, 11:03
Ville testa något nytt och min kompis hade kört ett tag så blev intresserad. Brydde mig faktiskt inte om att bli snyggare, starkare eller någonting, hade inget mål alls.

tntballe
2012-02-05, 11:04
Jag ville bli lika stark som farsan.

O_Wao
2012-02-05, 11:04
Snyggare, självklart. Efter ett tag blev hälsoaspekten viktigare pga skador och rehab, men i slutändan så är det fåfängan. När all annan motivation tryter vill jag fortfarande vara snygg. :cool:

Dreas
2012-02-05, 11:06
Snygg, stark och lik brorsan var målet när jag började.

Nu är målet att bli så stark som möjligt utan att se för tjock ut.

mattilainen
2012-02-05, 11:08
Jag tränade gym på idrotten i skolan då jag inte ville ville vara med på annat, vi fick välja. Var starkast i skolan och därför ville jag väl bli starkare? Dock tränade jag på friskis och svettis och körde sån där gympa, kibox? och andra intensivpass. Det blev att vi gick till gymmet ibland istället när vi egentligen skulle på gympapass. Sedan blev det bara gym! I början ville jag ju bli starkare och snyggare, vilket jag trodde kom hand i hand. Jag blev jävligt mycket starkare men såg fortfarande väldigt stor ut, tufft enligt många, fult enligt mig.

Så ja. Jag hamnade i gymmet utan att tänka på det.

ceejay
2012-02-05, 11:12
coz i was en liten räka som var tokigt klen. Snyggare och starkare, givetvis.

Mental
2012-02-05, 11:13
För mig var det ett sätt att öka förbränningen, viktnedgång var målet. Och huvudskälet för mig har vart hälsa, om det inte var farligt att vara fet hade jag gärna offrat estetiken för ätandet :D

bulldozer
2012-02-05, 11:15
Min bror tvingade mig följa med ca. en gång om året och jag fick alltid sån j*vla
träningsvärk efter det passet så jag knappt kom ur sängen dagen efter. :D

Iallafall så var jag igång och simmade ca 3 ggr i veckan just den gången jag
fastnade, efter ett halvår så hade man tröttnat på att simma runt och glo på
bassängkanten, jag tyckte att det var jätte-kul att kunna variera sig (och min
bror kanske inte körde skiten ur mig helt just den gången heller) så det blev att
man fortsatte. :D

<Mike>
2012-02-05, 11:16
Blev dittvingad i princip, så fick bli albatross för mig.
Ganska så med en gång tyckte jag om att känslan av att kroppen utvecklades.
Sedan ville jag bli starkare, no matter what.

Det var inte förrän styrkeutvecklingarna började stagnera som det gick över till att vara mest för utseendets skull.

jokem
2012-02-05, 11:21
Min tennistränare föreslog att vi alla skulle behöva lägga på oss några kilo massa. Jag fick ett 10-gångers träningskort i julklapp och drog med mig brorsan. Utan att veta vad man egentligen höll på med så träffade jag en polare som jag varit med mycket förr i tiden. Började hänga med honom där och samtidigt som jag började se en utveckling av mig själv så blev jag taggad till att fortsätta.

Slutade med att jag sökte mig till ÖAK och började styrkelyft, så jävulskt skönt att fara till en träningslokal där alla känner varandra mer eller mindre, där alla pratar med alla. Istället för att fara till ett gym där man gör sitt eget och får vänta inför alla övningar pga överbefolkning!

martikainen
2012-02-05, 11:22
Du glömde faktiskt få med hälsan :)

Jag struntade medvetet i den eftersom folk då hade ljugit om den verkliga anledningen, det är inte många här inne som börjat träna fär hälsan, snarare för att dom vill bli snyggare (Jag bestämmer åt dom nu!)

stridis
2012-02-05, 11:23
Ville bli stark och kunna skryta inför tjejorna hur otroligt stark jag är.

Lite senare ville jag bli omänskligt stark på lätt vikt, för att injaga skräck i mina motståndare på mattan/plattformen.

Nu vill jag bli SL-stark, fast helst utan magfläsk.

Fordon
2012-02-05, 11:25
För jag kunde inte finna mig i en verklighet som otränad och jag kunde inte ljuga för mig själv längre.

chrille87
2012-02-05, 11:29
Ville inte att storleken small skulle fladdra på kroppen

Mart|n
2012-02-05, 11:31
För mig var det att bli starkare.

majak0vskij
2012-02-05, 11:31
Gick på sk idrottshögstadium = gympa 4 ggr/v. Eftersom jag hatar bollsporter vilka utgjorde basen för dessa 4 ggr gick jag till gymmet istället.
Väl där tog en instruktör vid namn Frank mig under sina vingar och gav mig ett program. Det var kul, man ökade snabbt i vikter och hade nytta av det hemma då jag bodde på en gård där vardagen bestod av att rulla rundbalar hit och dit, skotta skit och göra allt sådant som måste göras då man har djur. Sedan har det väl rullat på med olika motiveringar för att fortsätta.

Adama
2012-02-05, 11:34
Komma i form och stoppa förfallet var tanken från början.

koffein_beroende
2012-02-05, 11:34
För mig var det för att bli av med min övervikt, och jag är på tok för lat för konditionsträning.

Mao för att bli snyggare.

Loke
2012-02-05, 11:43
Hmm, svårt att minnas vad den egentliga motivationen var. Jag hade tränat hemma ett tag med lite vikter...

Men jag tror faktiskt det var själva utvecklingsgrejen som lockade. Få andra aktiviteter gör ens individuella framsteg så tydliga på kort sikt. Som nybörjare kan man ju gå dit och räkna med att man kommer vara bättre än senast.

Jag får väl kryssa i "styrka", men inte som i att jag ville bli stark, utan som att jag ville utvecklas, och styrka var medlet.

Jockefoten
2012-02-05, 11:44
Jag gillade all slags träning och ville väl bli större och starkare. Ett mål jag ännu inte uppnått. :D

Forqie
2012-02-05, 11:51
Som nedbantad föredetta-tjockis ville jag bli snyggare, men jag ändrade spår och insåg att styrkan var roligare(och lättare :] ) att förbättra än utseendet. Dock vill jag fortfarande inte bli fööör fet av självklara skäl.

pwnyou
2012-02-05, 11:54
Primärt för utseende, sekundärt för styrka. Samma då som nu.

mangemani
2012-02-05, 12:22
jag ville få min kusins dåvarande fysik

A.Pahkamaa
2012-02-05, 12:34
Försäsongsträning för hockeyn. Insåg lite senare att man sög som hockeyspelare men hade i alla fall en gnutta talang för att bli stark, så det fick bli styrkelyft istället.

L-Sami
2012-02-05, 12:42
1. Bli starkare och bättre på min idrott.
2. Se bättre ut och få en bra fysik.

Jag har inte haft träningsuppehåll längre än två veckor sen jag började träna regelbundet vid 15års åldern, jag blev fast direkt.

Sniggel
2012-02-05, 12:44
Ville bli starkare.
Efter några år så insåg jag fördelarna för hälsan.
"Snyggare" kom många år senare.

JJOHANSSON
2012-02-05, 12:48
För att ha en fördel i fylleslagsmål.

Danne2k
2012-02-05, 13:00
En kombination. Anledningen till att jag började träna var helt enkelt att jag inte var nöjd med min kropp. Givetvis var styrka, eller snarare bristen på den, en del, men utséendet hade nog störst påverkan.

Silveta
2012-02-05, 13:04
jag ville bli starkare och få ordning på kroppen som trilskas med ryggont, knäont, axelont och allmänt konstigt ont. Har inte tid med någon form av lagträning eller kompisslagsmål, dock har jag insett efter hand att styrkelyft nog är den roligaste enmansträningsformen *cupid*

TREX
2012-02-05, 13:05
Jag har svårt att förklara vad det är som får mig att gå till gymmet varje dag, det är inget av ovanstående alternativ i alla fall.

Det känns som ett högre kall.

Jag tror att det som fick mig att kliva in på gymmet var att alla andra verkade ha så svårt för att göra det. Jag gillar att göra det som många (inte på det här forumet dock) anser vara svårt och/eller jobbigt samt att jag vill vara förändringen jag vill ha i världen.

kalajset
2012-02-05, 13:09
Hade ett mer eller mindre uttalat mål om att väga 90kg i en OK form. (Började styrketräna på 75kg). Vet inte varför just detta vara mitt mål riktigt, men tyckte antagligen det verkade lagom bitigt. Så det går nog under "snyggare".

Att komma dit i en någorlunda OK form gick faktiskt ganska snabbt. Sedan fick jag för mig att istället väga sisådär 10kg mindre, men i jäkligt bra form istället. Efter det har inte träningen gått lika lätt framåt längre. Bryr mig även mindre och mindre om "snyggheten" förutom just att jag inte vill ha mycket kroppsfett. Kommer antagligen bara satsa på styrka/utållighet framöver, åtminstone långsiktigt.

Peter.B
2012-02-05, 13:19
Ville bli bättre på min idrott och lägga på mig lite vikt och massa. Där är jag fortfarande.

Vunnis
2012-02-05, 13:22
Jag började med rehab, men det var ju inget pollalternativ så jag tänker inte rösta.
Nu försöker jag bli stark, får man bli snygg samtidigt så vore ju det kul. =)

z_bumbi
2012-02-05, 13:33
Jag struntade medvetet i den eftersom folk då hade ljugit om den verkliga anledningen, det är inte många här inne som börjat träna fär hälsan, snarare för att dom vill bli snyggare (Jag bestämmer åt dom nu!)

Fast jag är mod så jag bestämmer själv.

Jag började för hälsans skull. Jag gjorde mycket lite vettigt fysiskt och har ärftliga belastningar så jag bestämde mig att jag skulle pröva något.
Efter perioden med utseende och styrka så är jag nu tillbaka på hälsa. Styrketräning är för mig den perfekta formen då jag nästan oavsett vad som sker hälsomässigt enkelt kan komma tillbaka och i alla fall göra något. I alla andra aktiviteter (som jag tycker är kul) utom promenader så krävs det en helt annan uppbyggnad för att kroppen ska hålla för påfrestningarna.

Torsk_ole
2012-02-05, 13:36
Varför ville ni bli starka?

spoon
2012-02-05, 13:38
Började träna lite styrka som komplement till kickboxningen. Efter ett tag märkte jag att det var roligare att jaga nya rekord varje pass så det slutade med att jag skolkade kickboxningen för att träna styrka istället. Att hela tiden kunna jaga nya rekord är beroendeframkallande och det finns alltid nya mål att jaga.

Jag skulle dock ljuga om jag sa att jag inte kollar mig i spegeln med jämna mellanrum för att se om man har fått mer muskler.

Stefan J
2012-02-05, 13:56
Har alltid viljat vara stark. Så därför.

ryss
2012-02-05, 14:06
Några polare fick mig att börja. Det var mitt umgänge som började konsumera mer och mer droger som fick mig att fortsätta, jag fick nog och ville inte ha med de att göra längre. Så när jag blev tillfrågad att komma över och "hänga" så sa jag alltid att jag inte kunde för att jag skulle gymma. Sagt och gjort varje gång, efter ca 6 månaders frekvent träning hade jag uppnått goda resultat och varit fast sedan dess!

Agremont
2012-02-05, 14:12
För att stärka min onda rygg. Sedan växte det till att bli biff, och så här ett par tre år senare kan jag säga att jag misslyckats med bägge.

yeahgrr
2012-02-05, 14:15
för att flytta 2-3 kilo från magen till axlarna så snyggare är väl svaret.. sen att jag har samma mål nu med 13 kilo plus är väl en annan femma.... fast starkare och hälsosammare är också anledningar som hållit mig kvar i gymmet

Fartman
2012-02-05, 14:22
Tycker mig minnas några diffusa mål om att vilja orka lyfta i skotern utan problem samt att jag ville ta mycket i bänkpressmaskinen som fanns i skolan. När den första tiden gav bra resultat i massa så ville jag bli grov. Numera är jag dock mer sugen på att öka i styrka primärt men tar även gärna extra massa på väl valda ställen.

Oxe
2012-02-05, 14:24
För utomför att kompensera för att man är dåligt hängd, och att man var fet...

Så kom man till den hemska insikten att de gamla kompisarna höll på att bli starkare än en när dom började träna, det var droppen som fick bägaren att rinna över, satte som mål lite kaxigt att nån gång ta 200kg i bänken mest för att alla kompisarna satte som mål 100kg...

Ristretto
2012-02-05, 14:25
Hands down för att bli snyggare.

daloatf
2012-02-05, 14:59
För att jag vart trött på att vara liten och klen. Är dock fortfarande liten och klen.

halvordsson
2012-02-05, 15:00
Finns två givna anledningar till att jag klivit in på gymet.
Jag har jävligt lätt för att bli fet - hela släkten på farsans sida mäter nog ett par meter i omkrets....
Och mitt självförtroende är inte det bästa men jag känner att det växer i takt med att armarna blir större:D

Och så de mindre anledningarna är att några av mina närmaste polare tränar strongman och är stora som hus - jag med mina 194cm och 105kg är liten i jämförelse... Så det blir ju mkt prat om träning och en gemenskap.

Och den minsta anledningen som dock kan vara väldigt rolig ibland - så jävla gott å känna på t.ex jobbet att man är så mkt starkare än många andra :thumbup:

exor
2012-02-05, 15:14
För att vi hade gratis gymkort när jag började i gymnasiet. Så 70% av skolan var på gymmet nån dag i veckan i alla fall. Jag har alltid fått höra av pappa att jag inte kommer bli starkare än honom föräns han ligger på ålderdomshemmet. Så jag tyckte att nu får det fan vara nog och tänkte bli starkare än alla jag kände och bolla runt med farsan utan problem.

Är iaf starkare än alla jag känner men farsan är fortfarande en svår nöt att knäcka.

Tricklew
2012-02-05, 16:06
Jag kan ju inte vara den enda som klev in i gymmet som kompliment till annat intresse.

Orkar inte läsa tråden, någon kanske har sagt detta innan mig.

MathiasF
2012-02-05, 16:10
Helt ärligt tror jag att det mest var en sån grej man "skulle", sen fick man mersmak.
Efter slutet av tonåren och nu så har jag groteskt ont i ryggen de perioder jag inte tränar,
så nu är det dels för att må bra och inte ha ont, dels för att det är så kul med framgång och resultat :)

RAUBEZ
2012-02-05, 16:13
http://images.t-nation.com/forum_images/auto/r/350x0/a/7/a73f4_ORIG-zyzz.jpg

muddler
2012-02-05, 16:21
Tog "jag ville bli snyggare" men det var faktiskt en tjej som var anledningen till att jag började när hon kläckte ur sig "lite mer muskler hade ju inte skadat", det tog skruv!

mystic[-_-]
2012-02-05, 16:30
Få ligga mer :)

drakfelt
2012-02-05, 16:30
Liten spinkig 15-åring ville bli större och snyggare en gång i tiden...

Kwon
2012-02-05, 16:36
Ville bli starkare, då trots att jag hade bra krut och Ko-power i sparkarna, saknades det enormt med krut i nävarna. (tränade bara MA först)

Körde bara bröst, axlar och armar i början! :D

Brickhead
2012-02-05, 16:38
Varit så tanig och svag så jag ville bli starkare och inte se ut som en fånge, utan få mer kött på kroppen. Sedan tränade min brorsa en del och jag kände mig sjukt lat om inte jag tränade, så det är flera faktorer varför jag började träna

Krokodil
2012-02-05, 16:39
Stockholms AK hade en "prova på dag" i samband med någon idrottsdag i 7:an, så jag började med OL eftersom det verkade roligt.

Galningen
2012-02-05, 16:40
Forqie made me do it.

hugok
2012-02-05, 17:06
Jag har alltid i princip så länge jag kan minnas velat vara så stor och stark som möjligt. Min mor trodde att det var skadligt innan man va 16 så det var strängt förbjudet men på 16årsdagen for jag direkt till gymmet.
Så det får bli "Jag tyckte det var så jävla kul innan jag ens testat"

JB12K
2012-02-05, 17:14
Ingen annan anledning än att det fanns ett gym där, i skolan när började gymnasiet, och det var gratis, så man blev väl nyfiken och ville prova antar jag. Sen körde jag och några klasskamrater bänk typ 3 ggr i veckan innan vi provade några andra övningar :).

"Så jävla kul efter att jag testat" är väl svaret antar jag.

Yes
2012-02-05, 17:18
Jag ville bli snyggare. Såklart.

stridis
2012-02-05, 17:31
Jag ville bli snyggare. Såklart.

Hands down för att bli snyggare.

;5580992']Få ligga mer :)

Lyckades det?:D

Ristretto
2012-02-05, 17:35
Lyckades det?:D

Ja.

Yes
2012-02-05, 17:38
Lyckades det?:D
Ptja, från 95Kg fettblob helt befriad från muskler till 80Kg och säkert runt 40cm mindre midja. ;)

EkarN
2012-02-05, 17:40
För att bli snyggare, men fokus byttes snabbt till styrka.

mattepatte
2012-02-05, 17:46
Ville bli snyggare, snabbare, starkare och få bättre hälsa.

mommy
2012-02-05, 17:58
Huvudfokus för mig har alltid varit att bli snyggare (överviktig - normalviktig - smal - och snart förhoppningsvis vältränad), även om det är jäkligt kul att känna sig stark - och eftersom det märks fortare brukar det vara mina delmål.

martikainen
2012-02-05, 18:30
Nu så finns det lite statistik! 56% Är ärliga, 40% ljuger, 4% fattade inte frågan ;)

mystic[-_-]
2012-02-05, 18:31
Lyckades det?:D

Ja helt klart :) är nöjd

stridis
2012-02-05, 18:36
Nu så finns det lite statistik! 56% Är ärliga, 40% ljuger, 4% fattade inte frågan ;)

Du tillhör de 4% som inte fattade frågan(men klickade på det första bara för att)?:D

callebolund
2012-02-05, 18:37
Har inte läs igenom svaren men varför jag började har två anledningar:

Jag hade världens sämsta självförtroende, tyckte jag var ful, hade inte många kompisar, lyckades inte med mycket.

Spelade hockey på j20 elit i Timrå IK och Kovland IF (Div.1.) Rätt högt sett till åldern, knäet gick sänder och var tvungen att sluta och börja rehab, där började jag utvecklas på kroppen, fick mer och mer intresse.

Utvecklades rätt snabbt, började få bra självförtroende, mycket kommentarer, mer kompisar, många brudar etc...

Tänk vad mycket självförtroendet kan göra..

davvvan
2012-02-05, 19:02
Smyggymmade lite i 9an, typ idrottsläraren visade grunderna. Fortsatte lite under första året gymnasiet. Sporadiskt gymmande alltså, samma helkroppsövningar och samma vikter och reps varje pass. Tog slut med min teentjej sista året på gymnasiet på våren, då försökte jag på riktigt. Gick sådär, men på hösten körde jag ordentligt för första gången någonsin i gymmet och ökade 10 kg i KV. Ville bli starkare och större.

goingbig
2012-02-05, 19:17
Jag har ett fult ansikte men vägrar att leva med att se ut som skit, jag kompenserar ansiktet och min kassa personlighet med en snygg kropp.

Har alltid tyckt att jag varit ful och haft dåligt självförtroende som många andra som satsar helhjärtat på byggning.

Dravena
2012-02-05, 19:18
Från början för att se bra ut naken. Sen fick jag diskbråck så nu tränar jag främst av andra anledningar. Typ komma ur sängen på mornarna.

Nordenator
2012-02-05, 19:20
Jag vägde 98 kilo och var fet. Nu väger jag 100 kilo och är fet. Det kan däremot vara värt att poängtera att jag fick en viss styrka på köpet. Även om jag varit ned på 70 kilo mellan det så fann jag ölen och därefter vikten igen :D

Morrris
2012-02-05, 19:20
Utseende. Nu är gymbesöken inget jag ens funderar över.

Tricklew
2012-02-05, 19:22
Då: som komplimang till kampsport.

Nu: Som rehab, pajjade flera delar av kroppen med intensivt kampsport och styrketräningsschema, kombinerat med onani 2 timmar om dagen. Handlederna och armbågarna är helt sönder. Att vara 15 var inte enkelt för mig.

KaptenKnäsvag
2012-02-05, 19:30
Kände mig som en man fast i en liten flickas kropp. Började äta och träna, nu är jag en man fast i en fet mans kropp : )

mysglenn
2012-02-05, 20:22
Snygg

Kwon
2012-02-05, 20:27
Krampus made me do it

benacii
2012-02-05, 20:57
Har inte läs igenom svaren men varför jag började har två anledningar:

Jag hade världens sämsta självförtroende, tyckte jag var ful, hade inte många kompisar, lyckades inte med mycket.

Spelade hockey på j20 elit i Timrå IK och Kovland IF (Div.1.) Rätt högt sett till åldern, knäet gick sänder och var tvungen att sluta och börja rehab, där började jag utvecklas på kroppen, fick mer och mer intresse.

Utvecklades rätt snabbt, började få bra självförtroende, mycket kommentarer, mer kompisar, många brudar etc...

Tänk vad mycket självförtroendet kan göra..

för 6 månader sen?

Spartansk
2012-02-05, 21:13
Bli starkare, faktiskt... Vi hade bänkpresstest varje termin i högstadiet, och jag tröttnade på att vara 3-e svagast på skolan. :smash:

cirkelrak
2012-02-05, 21:14
Ville ha större lår. Nu vill jag bli stark och ha större lår.

jaaaaag
2012-02-05, 21:22
Snyggare OCH starkare.
Valde dock snyggare då det var den övervägande anledningen till att jag började intressera mig för sporten, muskler är vackert.

benacii
2012-02-05, 21:25
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQB7cIzs2h0UMoKx7DuRf30EXPdcJEZ1 2gT8-wskW7e7fXWs9SP_XpNd2wu

thats my reason.

mini
2012-02-05, 21:28
Jag ville bli smal. Det var ungefär 14 kg sedan, men jag är både snyggare och starkare nu när jag är tjock. Iaf starkare, och gladare.

stevebc
2012-02-05, 21:55
+1 förutom första meningen :D

tokborn
2012-02-05, 22:20
Starkare, har idrottat sen 8 års ålder och när man började bli 16-17 behövdes komplement till träningen för mer utveckling. Numer är gymmet halva min träning och styrka gynnar min idrott.

regus
2012-02-05, 22:24
Jag ville bli snyggare och tränade inte så mycket ben för att jag spelade innebandy.

Tyrwing
2012-02-05, 22:45
Jag ville bli stark, jag var trött på att vara:
A) Svag som man
B) Svagast av alla jag känner

TREX
2012-02-05, 22:48
Var är alternativet för att man klev in på gymmet för att komma i form till en zombie-epidemi?

Doggeh
2012-02-05, 23:06
För att få bättre självförtroende och snyggare kropp.

Loke
2012-02-05, 23:44
Ville ha större lår. Nu vill jag bli stark och ha större lår.

Haha, verkligen? Det känns som ett ganska ovanligt mål med träningen, iaf för nybörjare.

Mora spöket
2012-02-06, 00:03
Jag använde det som ersättning för att jag slutade med gymnastiken.. Nu i efterhand var pausen från gympan två flugor i en smäll för att jag hittade styrketräningen och sen tog upp gymnastiken igen

regus
2012-02-06, 06:10
Skulle det inte vara intressant med denna fråga om det var för snygghet eller stark men också ha om man bor i finland/väldigt finsk eller om man bor i svergie/alt. väldigt svensk.

Sheogorath
2012-02-06, 07:00
Skulle det inte vara intressant med denna fråga om det var för snygghet eller stark men också ha om man bor i finland/väldigt finsk eller om man bor i svergie/alt. väldigt svensk.

:laugh:

Eddie Vedder
2012-02-06, 07:21
Jag började styrketräna när jag var 6 år och tittade på Rocky. Eller rättare sagt,när jag tittade på Rocky fram tills fighten. Den fick jag inte se för mamma. :)

Sedan var det hemma och med fotbollen hela uppväxten. Styrketräningslokal började jag på när jag var 15-16 har jag för mig.

yeahgrr
2012-02-06, 07:35
Var är alternativet för att man klev in på gymmet för att komma i form till en zombie-epidemi?

det är inte med för att man ska träna långdistanslöpning för det :D

rooz
2012-02-06, 07:38
Ville bli snygg.

Blev fet & småstark:Virro

C.E.J.
2012-02-06, 08:52
Ingen aning. Var väl ytterligare en whim som jag för ovanlighetens skull inte lade ner efter några månader.

olle lindblad
2012-02-06, 08:57
Jag ville bli starkare och därigenom en bättre brottare.

Pernam
2012-02-06, 08:57
För att bli starkare. Jag började känna mig som en klen kontorsråtta med syltrygg.

Magoo
2012-02-06, 09:06
Jag hade tryckt ihop expandrar, gummiringar samt lyft soffor hemma i källaren i något år innan jag och min kompis klev in på Iron Gym i Gubbängen för exakt 31 år sedan.
Jag ville helt enkelt träna för hälsans skull som komlement till konditionsträning.
Dock skrämde de starka brudarna iväg oss på en gång så vi köpte ett simkort i simhallen istället.
Efter några veckor tog vi mod till oss och jag tränar än idag regelbundet.

Clark
2012-02-06, 09:07
4 år sedan nu. Jag hade tränat lite innan men haft ett uppehåll på ett par år. När jag började igen var det för att jag skadade mina axlar i en olycka och var tvungen att börja rehabträna. Blev dumpad av min dåvarande flickvän i samma veva så jag beslutade mig att bli superhjälte. Snygg och stark och livsduglig! Skaffade gymkort och la om kost och livsstil. I dagsläget är tränar jag inte superseriöst. Försöker ta mig till gymmet minst 2 dagar i veckan. Mycket tid går till huset och familjen.

Greenlight
2012-02-06, 10:14
Själv blev jag typ tvingad av en som tävlade i bänkpress.
träffade han på en fest och lovade då att jag skulle följa med en gång, tränat från och till i snart 10 år

Joanna
2012-02-06, 10:34
Ville få v-formad rygg :)

dice
2012-02-06, 11:45
Var tjock och ville se battre ut.

exnm
2012-02-06, 11:46
Jag gick in för att säga upp mitt gymkort som hade legat och tickat pengar allt för länge utan att jag faktiskt tränat.

Hade uppsägningstid så tänkte, va fan, ska jag inte ta och träna lite ändå?
Hooked efter första passet och avbröt uppsägningen direkt:)

Blanca
2012-02-06, 11:50
Varför jag gick till gymmet? Enkelt, där fanns en bänkpress!
Nej men nästan hela sanningen, farsan hade bänkat 127 kg och de ville jag slå.
3år senare slog jag de med 33kg och 6kg lättare kv. Nu har de bara eskalerat totalt!

hertzman
2012-02-06, 12:19
Jag var svag, riktigt svag. Så jag bestämde mig för att bli stark istället. På den vägen är det. Målet är fortfarande att bli stark.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

hultman
2012-02-06, 13:25
Började träna som 13/14-åring. Enbart i syfte att bli bättre på att slåss :) Och för att jag ville bänka mer än 40 kg.

KlopFer
2012-02-06, 13:58
Ville få en jävla biceps

Hemi
2012-02-06, 14:24
Trodde inte att den styrketräningen jag gjorde hemma eller i träningslokalen som egentligen var ett gym, var lika effektiv som den man kunde få på gymet med cafe, bastu, och 100 maskiner. Jag vet inte om jag hade rätt för jag slutade gå på gym men en orsak var att få en snygg(are) kropp och umgås med glada(are) gymfolk än det jag redan tyckte mig ha. Hm. Åtminståne det sistnämda föll sig in, det var en rolig tid och jag valde mina gym med omsorg.

kohai
2012-02-06, 20:53
snygg naken.

jockke
2012-02-06, 21:19
För att bli bättre i sporten jag håller på med. Styrka är en stor del av det. Och när jag upptäckte hur kul det var med så har det gått över en del till att jag vill få en snyggare kropp...

Thewind
2012-02-07, 13:01
Helt klart styrka från början. Sen har det där mer och mer gått över till utseende, men försöker att ha båda som mål. Tror att det är bra för motivationen att kunna växla mellan att motiveras av båda typer av framgångar. Bortser vi från fettprocent så går de ju ofta hand i hand vad gäller de flesta övningar.