handdator

Visa fullständig version : Tänkte fixa hemgym


Määng
2012-02-04, 14:17
Har kollat igenom webshoppen jag länkar till och inte funnit några kosttillskott så det borde vara okej att länka.

Tänkte köpa dessa grejer. Har jag det jag behöver då ett tag framöver tror ni? Är det bra pris eller går det att få betydligt billigare?
Är väl egentligen lite dyrt kanske men det lät ut bra med fri frakt över hela Sverige. Ska man köpa begagnat från blocket kan man åka på att köra och hämta med släp hur långt bort som helst.

Har kollat igenom webshoppen jag länkar till och inte funnit några kosttillskott så det borde vara okej att länka.

Bänk och ställning har jag redan.

http://shop.bodypowerequipment.se/sv/skivstanger/skivstang-set/int-set-135kg-jarn-med-3-handtag.html

http://shop.bodypowerequipment.se/sv/hantlar/hantelset/hantelset-tot-80kg-jarn.html

http://shop.bodypowerequipment.se/sv/vikter/50mm-vikter/jarnvikt-med-3-handtag/int-50mm-20kg-jarn.html

Pjotor
2012-02-04, 14:35
Helt okej priser och helt okej utrustning.

Eftersom det är järnvikter så bör du köpa någon form av gummimatta ifall du tänker träna marklyft. Eller bygga en egen plattform av några bitar rejäl plywood i minst två lager.

Määng
2012-02-04, 14:46
Helt okej priser och helt okej utrustning.

Eftersom det är järnvikter så bör du köpa någon form av gummimatta ifall du tänker träna marklyft. Eller bygga en egen plattform av några bitar rejäl plywood i minst två lager.

Okej, låter ut bra! Tänkte köpa en gummimatta och lägga på golvet.

Pjotor
2012-02-04, 14:52
Köp en av riktigt gummi bara. Skumgummi går sönder på två röda...

Anders The Peak
2012-02-04, 14:58
Om du bor i närheten av ett gym/SL-klubb så är det bättre att köpa ett årskort. Det ger bäst utdelning över tid.

Määng
2012-02-04, 15:31
Om du bor i närheten av ett gym/SL-klubb så är det bättre att köpa ett årskort. Det ger bäst utdelning över tid.

Skulle lätt ha köpt gymkort om det gick. Men här jag bor så finns det bara två gym. Ett av dom är ett kärringgym med marklyftsförbud och i det andra är det en massa idioter som slänger sönder hantlar var och varannan dag. Måste fixa hemgym för det är det enda alternativet jag har.

Rakanichy
2012-02-04, 15:53
Ser jävligt bra ut, lär kunna köra allt med den utrustningen!

davvvan
2012-02-04, 17:49
Jag vill också ha ett hemmagym. Drömmen. Vad kommer dina grejer att landa på totalt, cirkus?

Määng
2012-02-04, 18:25
Jag vill också ha ett hemmagym. Drömmen. Vad kommer dina grejer att landa på totalt, cirkus?

Skivstång+175kg vikter 4240:-
Hantelset +80kg 1790:-

Bänk skulle jag få av en kompis, eventuellt en ställning också annars skulle han hjälpa mig att svetsa en. Vet inte vad en gummimatta går på riktigt men om man bara ska ha på ytan man ska marklyfta på går det kanske på 500:-
Vill man ha spegel som jag vill går det väl 500-1000:- till på det.

Cirka 7500:- går nog allt på

Guitarg124
2012-02-04, 19:55
... + Ljudsystem 10000... ;)

Määng
2012-02-04, 20:01
... + Ljudsystem 10000... ;)

Haha. Får räcka med hörlurar. =)

hugok
2012-02-04, 20:17
Det ser ut att va hyfsat pris. Som andra redan sagt är det viktigt att bygga en rejäl platform till marklyft. Det går att bygga själv till hyfsat pris.

jaosef
2012-02-04, 20:19
Kommer nog att köpa liknande paket till sommaren. Mycket bra pris! Undrar dock vad det innebär att vikterna "ej är kalibrerade"? Kan vikterna väga annat än vad som står? Dvs, bör man förvänta sig stora skillnader mellan uttalad och faktiskt vikt, eller handlar det om några gram hit eller dit? Inte för att det spelar så stor roll, men alltid kul att veta.

mysglenn
2012-02-04, 20:57
Kommer nog att köpa liknande paket till sommaren. Mycket bra pris! Undrar dock vad det innebär att vikterna "ej är kalibrerade"? Kan vikterna väga annat än vad som står? Dvs, bör man förvänta sig stora skillnader mellan uttalad och faktiskt vikt, eller handlar det om några gram hit eller dit? Inte för att det spelar så stor roll, men alltid kul att veta.

nej det bör man inte