handdator

Visa fullständig version : Nystartad deff. Problem. Äter jag för lite?


Jappse
2012-02-04, 11:48
Hej.

Jag är 190cm lång och väger 92.9 kilo. För 5 veckor sedan vägde jag 96.1 kilo. (Har inga bilder, men 15% fett låg jag på för 2 år sedan. Kroppen är tajtare nu)

Har räknar ut mitt BMR på nuvarande vikt och jag får fram BMR of 2126 cal /day, detta utan arbetsindex. Jag skulle tro att den ligger på 1.4.

Jag tränar 5 dagar i veckan. Har precis börjat med SL5x5 och kör på låga vikter för att arbeta på teknik tills jag kommer upp mig. Hade tänkt att schemat och min "deff" ska gå hand i hand. När vikterna blir höga så når jag slutet av deffen.

Mina första två veckorna gick jag från 96-93 kilo. Veckorna där efter har stannat på 93 kilo några hekto hit och dit.

Jag väger inte maten men uppskattar innehållet. T.ex 200g kyckling och 100g kokt ris till Lunch. Idag gjorde jag en kalkyl på vad jag åt i torsdags.

http://img718.imageshack.us/img718/4310/88280337.png

Och på det så tränade jag ett medel pass på gymmet och lite crosstrainer, ca 250-300 kalorier på crossen.

Jag har ätit liknande varje vecka men får inte samma resultat som dom första två. Kan vara vätska som försvunnit men jag borde ändå gå ner med tanke på den mängden jag äter. Plus att jag motionerar nästan varje dag.

Vad kan vara felet? Borde jag väga allt till minsta gram?

jokem
2012-02-04, 11:51
Väger du dig direkt från sängen varje gång? Så du inte väger dig en gång efter lunch eller efter frukost osv? Som det ser ut nu så verkar du svälta, särskilt om du motionerar varje dag! Första två veckorna lär nog ha varit vätska, rätt mycket iallafall!

Jappse
2012-02-04, 12:24
Ja, jag väger mig varje lördag på morgonen. Efter WC besök.

Ska börja väga maten lite mer. Men det är svårt att uppskata hur mycket man gör av med på träningspassen.

RassK
2012-02-04, 12:25
Japp.

Jappse
2012-02-04, 12:33
Eller så får jag träna färre pass. Då kanske mitt underskott matchar :)

daloatf
2012-02-04, 13:21
Eller så väger du dig mer frekvent. Varje dag efter du har varit på toa. Dra medelvärden i slutet av veckan. Justera om du går ner för mycket eller för lite.

Jappse
2012-02-04, 17:11
Eller så väger du dig mer frekvent. Varje dag efter du har varit på toa. Dra medelvärden i slutet av veckan. Justera om du går ner för mycket eller för lite.

Jag går upp väldigt lätt. TAck för tipset men jag ska nog väga maten några dagar och se exakt vad jag får i mig. Sen göra ett matschema som är uträknat och klart. Tack

:hbang:

Jappse
2012-02-11, 10:54
Denna veckan har jag inte räknat men har käkat mer ris samt en extra bulle och mer än bara gröt på kvällarna. Gått från 92.9 till 91.8 kilo.