handdator

Visa fullständig version : Dags att skaka av sig låren.


VackraFia
2012-02-03, 21:55
25 (okej 24 1/2)
159 cm
65 kg

Mitt mål är att mina lår inte ska skava mot varandra i sommar.
Och att dom ska avsluta lite snyggare mot mina knän.
Just nu dallrar det bara runt knäna.

Har tagit före bilder men dom får mig att må dåligt så jag lägger inte upp dom.

Ska träna Zumba söndag och tisdag och Aerobic måndag och onsdag.
Var tredje vecka jobbar jag eftermiddag så då får jag hitta på något själv hemma.

Meningen med den här tråden är att följa mina framsteg och skriva efter varje avslutad vecka.
Så jag måste gå på passen. Annars får jag skämmas :)

beach
2012-02-04, 16:15
Lycka till!! Jag har gått flera år och velat ta tag i träningen men har tappat motivationen så många gånger. Nu är jag dock riktigt motiverad, och till slut så GÅR det faktiskt. Jag behövde nog misslyckas några gånger för att lyckas. Jag gör lite som ett experiment nu där jag försöker hålla ut till sommaren, för att se vad som händer om jag är aktiv och sköter kosten. Nu tränar jag 5-6 gånger i veckan, något som jag trodde var omöjligt förut. Jag tyckte att det var jobbigt att ta mig till gymmet förut men nu längtar jag! Har man viljan så går det!

VackraFia
2012-02-04, 16:31
Jag vågar inte gå på gym än. känner mig för äcklig för det just nu.
vet att man inte ska tycka så om sig själv men det är inte lätt att älska något som man inte alls trivs i.

skit jobbigt när alla av någon konstig anledning säger att man minsann är smal och inte behöver gå ner något.

Mitt största problem kommer att bli att ta tag i kosten vilket egentligen är prio ett.
eller nej, det är nog att sluta röka.
men jag Älskar allt man inte ska äta :)
och jag äter gärna kakor och choklad varje dag.

Måste hitta något som fungerar för mig och bara köra på det.

Ponitus
2012-02-04, 16:40
Är också sån att jag gärna äter kakor och liknande varje dag.
Så dom perioderna som jag deffar så räknar jag in en fika varje dag. Visst, kosten blir väl lite tråkig. Men att få fika varje dag betyder mycket för mig. Så då kan jag stå ut med att i princip bara äta kyckling, kvarg och ägg.

Deffat två gånger hittills. Båda gångerna har jag legat på >2,5g/kv med protein och en fika på ~2-500kcal. Funkat jättebra. Både lyckats kapa av fett och öka i styrka.
Kan kanske även bero på att jag är nybörjare (tränat lite mer än ett år). Så man ökar ju relativt lätt hur man än gör.


Nu kanske detta var ett meningslöst inlägg, hm. Men tänkte bara skriva av mig lite. Att det går att fika varje dag och få bra resultat.
:)

VackraFia
2012-02-05, 14:30
Jaha, det var den här veckan.
aerobic måndag onsdag och zumba tisdag söndag.

ska kanske gå en runda i kväll om jag hinner.

Nu blir det till att åka iväg och köpa nya aerobic skor eftersom mina fötter har växt eller så har skorna krympt. I vilket fall som helst så klämmer dom om tårna helt plötsligt.

Eftermiddagsveckan nästa.
Den veckan där jag måste hitta på egna saker att göra innan jobb. Tråkigt!

får äta mindre.
Måste hitta ett lätt mål att äta som är kalorisnålt.
Har bara en kvarts rast om dagen på jobb så det blir lätt att man trycker i sig ett choklad eller något i farten när man blir hungrig på kvällen.

Och Ponitus, tack för ditt inlägg. de onödiga inläggen är dom man inte skriver :)

VackraFia
2012-02-07, 12:34
Jaha, det här är väl en vecka som jag får skämmas.
andra dagen idag och jag har inte kunnat förmå mig att gå ur sängen innan elva.
Hatar morgnar där jag känner att det inte finns något att gå upp för.
har bara hunnit tvätta och diska innan det är dags att gå till jobb.
eftersom jag inte heller har lagat någon mat så har jag slarvat med den också.

på fredag ska jag iaf ut och gå med en kompis och sen har hon lagt upp en strykepass till oss. :)

tänkte våga mig på att lägga upp en typ ordentlig bild på min mage då så ni kan se att det är ganska mycket att ta på från midjan och ner.
Jag ser ju gammal ut. tycker lite synd om min sambo som måste leva med det där i sovrummet.
http://i299.photobucket.com/albums/mm294/FiaLottaSTB/293d64a6.jpg

VackraFia
2012-02-11, 01:10
motionerade med några vänner idag och körde ett hemmastyrkepass med dem efteråt.

har börjat titta lite på proteinpulver men vet inte om jag ska ta
BS whey 100 eller
BS diet fuel

VackraFia
2012-02-13, 16:50
jaha jag fortsätter.
efter en riktigt trögstartad vecka blev det alltså motion i en timme på fredagen samt styrka.
lördagen bjöd på en två timmars skogstur och söndagen ett zumbapass plus en seg timme i skogen.
Väldigt motigt var det. Gick inte så fort i snön men mina vader bränner idag.

funderar mycket kring kosten.
Jag har haft samma vikt i ca två år nu förutom i julas när jag gick upp två kg.
Behöver man verkligen ändra jätte mycket med maten då för att gå ner i vikt?

vi har linas matkasse vart annan vecka och den andra veckan blir det oftast icas billiga veckan.

I storleksmässigt på portionerna kan jag nog inte göra så mycket
äter i storlek ca 1-1,5 potatisar (beroende på storlek) en halv kycklingfile(eller annat kött) och lite grönsaker.

VackraFia
2012-02-13, 16:51
har för övrigt minskat i midja, rumpa lår men ökat över navel.
Roligt! buken är ju verkligen äcklig sedan innan. haha

VackraFia
2012-02-15, 16:00
Har vågat att väga mig.
Vill egentligen inte göra det eftersom min vikt inte ska vara tecken på framgång.
Iaf så har jag gått ner två kilo så julkilona är av igen.

Har räknat lite kalorier nu i två dagar och en normal jag ligger på mellan 1400 och 1600 kalorier, hänger på Linas Matkasse där.

Försöker att hålla på att äta ordentligt trots att jag jobbar treskift.
Det är ganska jobbigt att äta lunch det första man gör när man vaknar men jag har läst på en hel del eftersom jag har IBS, magkatarr och bråck på magmunnen och överallt står det att man ska äta som om man hade en normal dygnsrytm.

Jag äter alltså en liten portion havregrynsgröt innan jag går och lägger mig på morgonen och lunch när jag vaknar.

På natten äter jag ett lätt mål (smoothie och ägg) på på 243 kalorier med 19 gram protein.

VackraFia
2012-03-01, 10:53
jaha morgonbilden från min mage ger mig lite extra motivation.
http://i299.photobucket.com/albums/mm294/FiaLottaSTB/IMG_1298.jpg

VackraFia
2012-03-07, 02:22
Man kan ju reta sig på att man Har gått och hatat sin kropp så länge och så får man så bra resultat på bara en och en halv månad.

Då har jag ändå slarvat på helgerna men godis mycket mat och alkohol.

Ponitus
2012-03-07, 06:21
Ser ju ut som det har hänt en hel del. Keep it up! :)

Nyström
2012-03-07, 08:44
Jävla skillnad! :)

VackraFia
2012-03-07, 18:08
3-4kg ner hittills.
Tappat 5 cm i midjan 3 cm över naveln
6 cm runt rumpan och 3cm/ lår.

Kommer nästan i mina måljeans. Tjohooo!