handdator

Visa fullständig version : Hungrig vid balans


Forqie
2012-02-03, 17:19
Nu är det så att jag de senaste månaderna i stort sett stått still i vikt, och inte direkt någon extrem hunger förutom kanske ifall jag sparat mig till en buffé eller dylikt. Men nu de senaste veckorna har jag börjat känna mig extremt hungrig konstant, försöker fortfarande hålla balans, men det blir så jobbigt när hungern är typ som när jag deffar. Finns det någon anledning till att man börjar känna onödigt mycket hunger? Varit skadad och inte tränat underkropp på några månader, tills typ för någon vecka sedan men jag har ju ändå tränat, så det borde väl inte vara det?


Sjuk whine-post, men jag undrar bara om hungern är någon sorts signal som man borde lyssna på?

edit: äter inte speciellt energität kost generellt, men inte direkt energifattig heller. Vassle, kyckling, ris och pasta är väl huvudsakligen det som äts.

Prost
2012-02-03, 20:58
Jag kan känna igen det. Har ibland tänkt att det Kanske beror på hur pass Mentalt utmattad man känner sig av sin träning och kanske även av träningsvärk. Ibland kan det kännas som att man skulle kunna äta hur mycket som helst även fast man ligger på kcal+. Sen kanske vissa trivs bättre med fler eller färre måltider, vet ej riktigt. :-)

Om du får i dig för lite fett så kan det också möjligen spela in.

Forqie
2012-02-03, 21:13
Jag kan känna igen det. Har ibland tänkt att det Kanske beror på hur pass Mentalt utmattad man känner sig av sin träning och kanske även av träningsvärk. Ibland kan det kännas som att man skulle kunna äta hur mycket som helst även fast man ligger på kcal+. Sen kanske vissa trivs bättre med fler eller färre måltider, vet ej riktigt. :-)

Om du får i dig för lite fett så kan det också möjligen spela in.


Sovit som en stock har jag också gjort under denna period, livet är hårt för en fåfängd indier som mig :(

1684_
2012-02-04, 14:36
Samma här, e som man har mask i magen ändå.

Kischen
2012-02-04, 14:47
Är balans nu en kroppsvikt under din "normala" vikt?

1684_
2012-02-04, 19:30
Är balans nu en kroppsvikt under din "normala" vikt?

Här e den de , underviktig?

G_lund
2012-02-04, 19:43
Själv ligger man på balans eller tillomed ett svagt kaloriminus när man äter sig mätt. Rätt smidigt vid en framtida deff, men nu under en period av överskott känner man sig som en gravid säl på kvällen.

Forqie
2012-02-05, 11:46
Är balans nu en kroppsvikt under din "normala" vikt?
aldrig varit tyngre på morgonen, tror jag :)
Själv ligger man på balans eller tillomed ett svagt kaloriminus när man äter sig mätt. Rätt smidigt vid en framtida deff, men nu under en period av överskott känner man sig som en gravid säl på kvällen.

det vore ju optimalt för det stadiet jag är i nu, ingen mening att lägga på sig vikt för mig. alltid haft lätt att äta mycket som tjockis :(

daloatf
2012-02-05, 12:03
Skulle jag lita på mina hungerkänslor skulle jag bli fet på nolltid.

Men jag tror att leptin och gherlin kommer stabiliseras inom kort. Alternativt kan du ta tre stycken dagar då du äter på överskott (+500kcal) och de extra kalorierna kan vara stärkelse eller fett. Fett om du ligger lågt på fett och stärkelse om du ligger lågt på kolhydrater.

Nutrid
2012-02-05, 12:09
Variera din mat och se ifall du tex blir bättre mätt på lax och potatis än ris och kyckling. Lax innehåller bra fetter och det brukar kunna mätta bra.

Förövrigt så kör jag själv fullkornsprodukter, alltid. Ifall jag äter t.ex spaghetti och köttfärsås kl 17.00 så står jag på mig tills nästa dag på det. Förut i yngre dagar när man bodde hemma så var verkligen inte så fallet. Då kunde man äta middag och praktiskt taget vara hungrig igen efter 2 timmar.

Testa även havregrynsgröt med fiber. Ägg mättar också bra.

Prost
2012-02-05, 18:06
Jag har varit överviktig innan och vägt ca 30kg mer förr i tiden så det kan ju också spela in. Men jag tror faktiskt att jag blir hungrigare om jag tränar så att jag blir så seg att mitt känslomässiga allmäntillstånd påverkas negativt. Kanske tror kroppen att maten gör en piggare då eller något.

Galningen
2012-02-05, 18:19
Precis som många andra så går jag ner i vikt om jag äter på känsla. Viktuppgång kan vara smått plågsamt innan jag vant mig vid att vid varje måltid trycka i mig till jag når en nivå av illamående som förhindrar mig att äta mer.

Men det har så klart sina fördelar, att deffa kommer förutsatt att jag fortsätter vara på samma sätt aldrig vara ett problem för mig.

Forqie
2012-02-07, 12:24
tror jag hittade svaret, har varit skadad innan och började träna ben/rygg igen typ när jag började bli hungrig. var även sjukt trött i samband med detta.

nedre lår/övre lår för 2-3veckor sedan: 55/65

nu: 61/70


vikten är typ densamma eller så, fuck yeaaa :D