handdator

Visa fullständig version : Går det punkt-träna bröst?


Roggan76
2012-02-02, 23:23
Sitter o funderar på om mina pattar är fullständigt deformerade eller om jag bara tränat samma sak för mycket.

Har en spalt mellan bröstmusklerna längst ner, går inte göra mycket åt antar jag, muskelfesten o genetik osv.

men..
Det är tämligen tunt _mitt på_ bröstmusklerna. det finns någon form av tjocklek nertill, och överst..

Bortse från att jag är lite lagom lönnig :)
Kanske inte syns jättebra här, men om man tänker sig från hela insidan av brösten , ut mot sidorna i någon form av trekant. så känns det som det saknas massa. dvs. det är större under och över.
http://i44.tinypic.com/2i2a1io.jpg

Försöker illustrera problemet här:
http://i44.tinypic.com/oky4p4.jpg

Har jag helt enkelt slarvat för mycket med incline pressar/flyes?
Eller är jag bara lost när det gäller bröst?
Från sidan så kan man faktiskt se att det putar ut mer över o under i vissa fall, o så vill jag ju inte ha det :-(

(har haft intryckt bröstben hela livet, opererad för 2 år sedan.. finns bilder i journalen för de som tycker sånt är kul o se :P )

Så vad fasen kan jag göra för att fylla ut det området?

pwnyou
2012-02-03, 00:18
Man kan inte träna "inre" och "yttre" bröst. Bara övre och nedre. Fortsätt träna bara.

Ser ut som fettfördelning tycker jag. Mer rippad på inre bröst. Eventuell ossymetri är genetiskt isåfall.

Tier
2012-02-03, 12:20
Man kan inte träna "inre" och "yttre" bröst. Bara övre och nedre. Fortsätt träna bara.

Ser ut som fettfördelning tycker jag. Mer rippad på inre bröst. Eventuell ossymetri är genetiskt isåfall.

Nja inte riktigt va?
Man brukar ju säga att cable crossovers tar mycket på inre bröstet. Dock kommer du ju alltid få kontakt på hela bröstet även.

pwnyou
2012-02-03, 12:30
Muskeln är som ett gummiband. Det spelar ingen roll hur du drar i den, hela bandet kommer att töjas. På samma sätt går det inte att träna bara delar av en muskel. Det går att träna övre och nedre bröst eftersom det är två olika muskler, men "inre" och "yttre" bröst är nog bara bro-science :)

stromming
2012-02-03, 12:31
Nja inte riktigt va?
Man brukar ju säga att cable crossovers tar mycket på inre bröstet. Dock kommer du ju alltid få kontakt på hela bröstet även.

Det där är såvitt jag vet en myt. Eftersom muskelfibrerna går rätt över bröstet kan du inte träna ena halvan av dem (Inre och yttre). Däremot kan du med hjälp av bänklutning träffa de övre eller nedre fibrerna

Edit: Snubben ovanför mig uttryckte det nog bättre.

mysglenn
2012-02-03, 12:31
Nja inte riktigt va?
Man brukar ju säga att cable crossovers tar mycket på inre bröstet. Dock kommer du ju alltid få kontakt på hela bröstet även.

MYT och byggarsnack

mysglenn
2012-02-03, 12:32
dina bröstmuskler fäster där dom fäster, skyll på din mamma och pappa för dina gener