handdator

Visa fullständig version : Jägarexamen


Lundaponke
2012-02-02, 16:37
Någon som nyligen tagit Jägarexamen på detta fina ställe?

Ska börja själv inom kort och nyfiken på vad man har att vänta
som blivande skolpåg igen

MathiasF
2012-02-02, 17:22
10 år sedan ungefär, du får ställa lite direktare frågor.

Lundaponke
2012-02-02, 17:44
Jag är mest nyfiken ska bli riktigt kul är en sån grej jag gått och snackat om men aldrig blivit av, ungefär som MC kort. :)
Men nu ska det bli åka av.

Hur funkar det med skjutning om man vill tjyv träna och glänsa i klassen? :D Antar att man måste ha med någon till skjut banan? Eller finns folk där som kan agera instruktör.

MathiasF
2012-02-02, 17:54
Hagel och klass 2 blir lite svårare, kan va att vissa skjutbanor har instruktör och om du har tur, någon lånebössa.
klass 1 har dom så gott som alltid lånebössa och eftersom någon måste vara med och sköta älgen så finns där alltid någon med licens.

Åk ut till en skjutbana så får du svar på hur det fungerar där.
Med tanke på ditt namn så är nog den närmsta banan den på spillepengen.

Vastrix
2012-02-02, 19:20
Det kommer gå som en dans, skrämmande låga krav för att ta licens. Jag gick på en intensivkurs i fjol, under 2v från 'första träffen' till godkända prov. Jag har skjutit ganska mkt innan men även de flesta som inte hanterat ett vapen innan klarade de praktiska proven, samtliga klarade de teoretiska.

Lundaponke
2012-02-02, 19:26
Spillepengen it is får köra ut dit en sväng imorgon. Detta kommer bli kanon kul!

Ja vi får hoppas det :D jag har inte skjutit tidigare varit med någon gång och agerat socialt stöd typ :) men klara det ska jag så är det bara.... så Afrika nästa :D

joker560
2012-02-02, 19:40
Behöver du verkligen en svensk jägarexamen för en "jaktresa" till afrika?
Det räcker säkert lika bra med en bunt pengar så släpper dom in dig innanför staketet så får du jaga "på riktigt". Det är nog bland det töntigaste jag hört, åka ner till afrika för att döda deras djur... woho jag sköt en vattenbuffel!

iövrigt så har jag precis skrivit teorin och har uppskjutningen kvar i vår. Några frågor på teorin?

Lundaponke
2012-02-02, 19:51
Äh Afrika är lite utanför min budget anyways.

Kommer säkert ha tonvis med frågor när kursen startar får återkomma då.

MathiasF
2012-02-02, 20:15
http://www.mlsg.se/modules/liaise/

Ring Anders Christensson och hör när du kan provskjuta på älgbanan.