handdator

Visa fullständig version : whey 80 med mjölk, hållbarhet?


waicen
2012-02-02, 15:13
Ska snart till gymmet och tänkte göra en shake innan jag drar med proteiner och kolhydrater (dvs mjölk) som jag ska dricka direkt efter träningen.

Hur länge kommer denna shake hålla i min ryggsäck tills jag dricker den?

Fishtank
2012-02-02, 15:18
Men gör den då du kommer hem istället?
Du kommer inte dö men ser inte poängen med pissjummen mjölk efter passet heller.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

waicen
2012-02-02, 15:21
Men gör den då du kommer hem istället?
Du kommer inte dö men ser inte poängen med pissjummen mjölk efter passet heller.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Har en bit hem + att man ska få i sig proteiner/kolhydrater max 20 min efter att man har ställt ner vikterna.

Eller kan man köra med juice istället kanske?

Akerhage
2012-02-02, 15:22
juice och proteinpulver? Låter ju inte gott det, kan du inte ta med vatten isf och en banan?

Zorban
2012-02-02, 15:23
Har en bit hem + att man ska få i sig proteiner/kolhydrater max 20 min efter att man har ställt ner vikterna.

Eller kan man köra med juice istället kanske?
Kolhydrater behöver du nog bara om du ska träna samma sak nästa dag. Att bara dricka ren juice efter passet är nog inte bättre än att vänta en timme och käka mat där hemma.

Varför inte blanda med vatten på gymmet? Om det är proteinpulver du kör med altså.

Kischen
2012-02-02, 15:28
Har en bit hem + att man ska få i sig proteiner/kolhydrater max 20 min efter att man har ställt ner vikterna.


Så svart eller vitt är det inte. När åt du senast innan passet? En normal måltid säg, 2 timmar innan träningen så har du redan aminosyror i omlopp. Du behöver inte mecka med minuter så där.

Zorban
2012-02-02, 15:29
Så svart eller vitt är det inte. När åt du senast innan passet? En normal måltid säg, 2 timmar innan träningen så har du redan aminosyror i omlopp. Du behöver inte mecka med minuter så där.
Är det inte den snabba höjningen av aminosyrenivåerna man är ute efter?

waicen
2012-02-02, 15:31
Så svart eller vitt är det inte. När åt du senast innan passet? En normal måltid säg, 2 timmar innan träningen så har du redan aminosyror i omlopp. Du behöver inte mecka med minuter så där.

Jag åt nytt 100 G havregryn med 250 ML mjölk. Ska jag strunta i mjölken och ha i vatten istället och köpa med en banan? Eller är det lugnt med en cirka tid på 2 timmars hållbarhet för mjölk utanför kylskåpet?

Zorban
2012-02-02, 15:34
Jag åt nytt 100 G havregryn med 250 ML mjölk. Ska jag strunta i mjölken och ha i vatten istället och köpa med en banan? Eller är det lugnt med en cirka tid på 2 timmars hållbarhet för mjölk utanför kylskåpet?
Ur hållsbarhetssynpunkt är det lugnt. Men varför inte blanda whey med vatten, och sen äta kolhydrater när du kommer hem?

Reaper123
2012-02-02, 15:34
Jag åt nytt 100 G havregryn med 250 ML mjölk. Ska jag strunta i mjölken och ha i vatten istället och köpa med en banan? Eller är det lugnt med en cirka tid på 2 timmars hållbarhet för mjölk utanför kylskåpet?Varför känner du att du behöver blanda ditt pulver med just mjölk?

Föreslår att du blandar den med vatten efter passet, problem solved! Sen äter du en "komplett" måltid när du kommer hem :)

waicen
2012-02-02, 15:38
Varför känner du att du behöver blanda ditt pulver med just mjölk?

Föreslår att du blandar den med vatten efter passet, problem solved! Sen äter du en "komplett" måltid när du kommer hem :)


"In terms of when to take whey protein, this is the most important time to take in a fast acting protein drink. If you were to only have one protein drink per day, this is the time of day to take it. I'm going to very honest here, by simply taking a protein/carb drink right after after your workouts, you will improve your results immediately.

I strongly suggest that after your workouts, you ingest a fast acting protein source such as whey protein isolate and some fast acting carbohydrates.

Why carbohydrates and protein? When carbohydrates is taken with protein, there's a blast of insulin. Insulin kicks the body's glycogen making machine into high gear. Glycogen is considered the principal storage form of glucose and is found mainly in liver and muscle. Glucose supplies the bodies active tissues with energy.

Therefore, insulin will speed up the movement of glucose and amino acids into cells which is what you definitely want and secondly, it activates a special enzyme which is essential for glycogen synthesis.

Additional research has shown that ingesting a protein/carbohydrate supplement after exercise triggers the release of growth hormone. Great news for building muscle.

If you want to build muscle, always consume a power drink that is rich in whey protein and carbohydrates after your workout and include it in your weight training diet."

Zorban
2012-02-02, 15:42
Vem säger allt det där?

För det andra är det skillnad på om det gör en minimal teoretisk skillnad eller om det verkligen påverkar resultaten. Glykogenet kommer lagras in snabbare om du äter kolhydrater direkt efter träningen. Men om du styrketränar spelar det ingen roll, för glykogendepåerna kommer hinna fyllas på tills nästa pass ändå.

Jag tvekar på att kolhydrater efter passet kommer ge en märkbar skillnad på ens resultat. Dessutom, hur mycket kolhydrater ger 2-3 dl mjölk, eller vad man nu brukar blanda med vassle.

Akerhage
2012-02-02, 15:43
Citat jultomten? Eller vad? Som sagt innan, det kommer inte vara hela världen om du inte får i dig de där snabba kolhydraterna direkt efteråt. Ta en protte+vatten och se till att äta när du kommer hem om du nu inte tränar i Happaranda och bor i Ystad och cyklar hem?

andeem
2012-02-02, 15:52
Eller ta din protein-mjölkdrink. Den kommer att vara ljummen och småtrist men mjölken kommer inte att ha hunnit bli dålig, om den inte var på gränsen redan innan.

Fishtank
2012-02-02, 16:00
Optigoatande på hög nivå...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Chopsuey
2012-02-02, 16:16
Det var när jag slutade med sånt här som jag började få resultat av min träning.