handdator

Visa fullständig version : Synpunkter, kritik, råd på min första deff


strango
2012-02-02, 14:04
Hejsan!

Läget är som så att jag tänkte börja min absolut först deff. Och eftersom jag är helt grön på detta område är lite osäker om jag har gjort något helt galet.

Just nu väger jag 101 kg på 185 cm och har räknat ut att mitt BEE ligger på 2238 Kcal. Jag jobbar som underskötare och är på gymmet 6-7 dagar i veckan och därför har jag satt min aktivitetsnivå på 1.5. Det ger mig en Kcal-förbrukning på 3357.

Det jag har tänkt att stoppa i mig är följande:

• Mjölk, 1000g, 450 Kcal
• Protte, 108g, 420 Kcal
• EAA, 20g, 72 Kcal
• Pasta 100g, 360 Kcal
• Köttbullar, 200g, 430 Kcal
• Kyckling, 150g, 172 Kcal
• Ris, 100g, 354 Kcal
• Ägg, 250g, 505 Kcal

Totalt blir det 2763 Kcal och ett underskott på ca 600 Kcal.

Synpunkter, kritik, råd eller tips på förbättringar mottages mer än gärna :)

Mvh

vicarious
2012-02-02, 14:08
Flytande kalorier skulle jag skippat. Mättar ganska kasst i förhållande till kalorimängden.

Om du går ner i vikt på 2700 kcal om dagen kan du inte veta förrän du har testat. Förresten, vad tusan gör du på gymmet 6-7 dagar i veckan?

strango
2012-02-02, 14:13
Flytande kalorier skulle jag skippat. Mättar ganska kasst i förhållande till kalorimängden.

Om du går ner i vikt på 2700 kcal om dagen kan du inte veta förrän du har testat. Förresten, vad tusan gör du på gymmet 6-7 dagar i veckan?

Du menar att jag borde ta bort proteinshakarna? Tycker det är en enkel och god proteinkälla
Du har så rätt, jag får prova och se vad som händer! :)

Vad jag gör på gymmet 6-7 dagar i veckan? Tränar såklart!

vicarious
2012-02-02, 14:32
Du menar att jag borde ta bort proteinshakarna? Tycker det är en enkel och god proteinkälla
Du har så rätt, jag får prova och se vad som händer! :)

Vad jag gör på gymmet 6-7 dagar i veckan? Tränar såklart!

Mjölken syftade jag på. En hel liter.