handdator

Visa fullständig version : Vassle före och/eller efter träning


PowPow
2012-02-02, 10:54
Hej!

Normalt brukar jag träna vid 18 tiden, och har då inte ätit sedan lunch vid 12 (okej, några frukter har jag ofta fått i mig men inget med vidare proteininehåll).

Har i många trådar (ffa om eaa) läst om att man inte behöver ta proteintillskott innan träning så länge man inte är fastande. Räknas min situation som fastande? Funderar alltså på om jag ska ta vassle både innan och efter passet eller om jag bara ska hålla mig till efter.

Och om jag ska ta både före och efter, ska jag dra ner på mängden då eller ska jag försöka få i mig 20g både innan och efter?

Tips på hur jag kan tänka här plx :)

Morrris
2012-02-02, 10:56
Det gör ju antagligen så minimal skillnad. Ta före och efter så har du fått i dig 20 g mer protein den dagen.

Ola Wallengren
2012-02-02, 10:59
Man kan dividera fram och tillbaka om det har effekt eller inte men tar du både före och efter, dvs 2x20-25g så är det någon sorts helgardering som varken är speciellt kostsam eller praktist svår att lösa.

PowPow
2012-02-02, 11:00
Tack för svaren. Det är så jag gjort tidigare. Fortsätter på det helt enkelt :)

Murrey
2012-02-02, 15:25
om jag hade varit du hade jag tagit en shake vid 3-tiden för att hålla en jämn intagsnivå under dagen, sen en efter träning med då.

Reaper123
2012-02-02, 15:39
om jag hade varit du hade jag tagit en shake vid 3-tiden för att hålla en jämn intagsnivå under dagen, sen en efter träning med då.Finns väl inget som säger att du blir större/starkare för att du håller en "jämn intagsnivå under dagen"!? Går utmärkt att träna på "fastande" mage *flex*:)

+1 på Ola!