handdator

Visa fullständig version : Bra ställen att genomföra komplett syreupptagstest i Stockholm?


Torwald
2012-02-01, 21:22
Jag och ett par vänner är intresserade av att genomföra ett VO2maxtest, så komplett som det går. Med komplett menar jag att vi vill testa VO2max och tröskelnivåer och få förhållanden mellan syreupptag, tröskel och puls. Personligen vill jag även gärna veta energiförbrukningen vid olika VO2/pulsnivåer, helst med detaljer som energi-% från kolhydrat och % från fett. Så komplett som det går helt enkelt!

Dessutom skulle jag vilja att man fick så mycket data som det bara går med sig hem efter att man utfört testet. Inte bara en sida med "bottom line"!

Hur är utbudet i Stockholm, skiljer sig priserna mycket, och vilka har resurser så att man kan genomföra ovanstående test?

Alla tips mottages tacksamt!

PowerSlize
2012-02-01, 21:29
Bosön?

Torwald
2012-02-01, 22:57
Tackar, det kände jag (såklart?) till. Har någon genomfört ett utförligt test på Bosön och kan uttala sig om vad man får ut resultatmässigt? De har såklart tester av syratröskel och VO2max, men kan man till exempel få svar på energiförbrukning vid olika syreupptagsnivåer? Det kanske rentav är standard? :) Jag har aldrig genomfört något sådant test, så jag vet inte!