handdator

Visa fullständig version : Life´s a pitch! ;)


xandriiia
2012-02-01, 17:57
Idag var jag iväg till Lasse och Martin på Fairing och detta år kommer jag vara med i TEAM FAIRING!

Känns GRYMT bra då det känns som ett team som passar mig perfekt!

Lasse, Martin och Maria är supertrevliga och omtänksamma personer. Stort TACK för att jag får den här chansen laugh

2012 kommer bli AWESOME!! ;)
:cool:

xandriiia
2012-02-05, 21:37
Det lär jag ju märka iaf ;)

Jag dietar inte…

… därför får jag äta när jag vill, hur jag vill och vad jag vill. OHHYEAAAH :D



Grymmaste barerna, BLÅBÄRSMAK <3 Fairing!



Tror ni inte jag blev sugen på en pizza ikväll också? NAM NAM NAM :D





Jag velar verkligen fram och tillbaka, vill ta mig i form nu … men vill inte dieta nu för jag vill köra tungt och förbättra mig innan dieten sätter igång på riktigt. Väääärldens dilemma i mitt huvve. Och ni ser ju ovan hur det går ;)



Jag får se det som så, bäst jag passar på att träna tungt och äta precis vad jag vill innan satsningen sätter igång på fullaste allvar :) MEN som jag sagt, jag längtar!

Längtar till

* rutinerna
* dietmaten (hör och häpna)
* morgonpromenaderna
* att se sig själv i spegeln och se resultat

SOOOON!!!

xandriiia
2012-02-09, 19:30
Var ju tvungen att passa på att köra ett pass med Teamvännen Freja Lindberg när jag ändå är här uppe i Lule

Hon tävlade första gången på Tammerpokalen förra året och tog hem första platsen. Riktigt GRYM tjej med j*vligt bra förutsättningar att gå långt.

Hon är mitt i sin diet inför Battle of Scandinavia och är redan i riktigt bra form. Kommer bli hur bra som helst det här!



Vi körde ben, mitt favoritpass. Så jag pressade henne lite Och hon gjorde detsamma med mig, haha … där fick man så man teg!



Upplägget såg ut så här:

knäböj fri stång

finnen

benpress

lårcurl

rumpövning



Kommer kännas kan jag säga!



Tack för ett grymt pass!

xandriiia
2012-02-12, 09:34
SÅ RÄTT SÅ!
Gårdagens axelpass blev riktigt bra! Lite vila skadar aldrig, i lagom mängd

Är snart uppe på mina riktigt tunga vikter igen, 14kgs hantlarna i axelpressen igår, det GILLAR jag Snaaaart är jag där … nåt kg till!



Träningsupplägget:

axelpress hantlar

axelpress stång

hantellyft sidan

lyft sidan cable

baksida med rep

stående omv flyes

3 vadövningar

Sundqvist
2012-02-12, 09:37
Du har ju motivationen att gå långt! Skulle dock uppskatta lite mer vällformulerade pass så man kan se vad du kör på! Samt kanske nån dagsformsbild? :)

Kör hårt !

xandriiia
2012-02-17, 21:37
Ben …. INSANITY!!

Efter dagens stressiga arbetsdag tänkte jag faktiskt hoppa över dagens pass, stod dessutom ben på schemat idag.

Och när man kör det vill man vara motiverad och ha energi, vilket jag inte hade.

MEN… när jag kom till Wendys Hair frågade Linn om jag hade tänkt träna idag … Hon skulle också köra ben, så det gick ju inte att säga nej! ;)

Jag fick chansen att döda hennes ben, moahahaha!!!



Så när mitt hår var klart tog vi vår PWO och stack till gymmet.

Rage Insanity <3



Upplägget:

knäböj

utfall

benspark

sittande lårcurl

+ att Linn fick en HEMSK bonusövning :P



Riktigt bra pass!



Hade såklart mina nya byxor från GYMWEAR :D

Sååå snygga och sköna :)
Kika in på deras hemsida >>> gymwear.se (http://gymwear.se)

Kika även in på min blogg
>>>sandralind.myshowroom.se (http://sandralind.myshowroom.se)

xandriiia
2012-02-20, 22:03
Idag stod det axlar på schemat. Riktigt taggad att köra eftersom att jag vilat i två dagar nu :)
Denna gång åkte jag till Fairing gym och drog med Lasse på passet, försökte få med Martin också men det gick mindre bra… vänta bara :)



Så både Lasse och jag fick bestämma övningar och självklart valde han en riktigt jobbig övning för baksida axel … kände mig inte så stark när jag fifflade med 1kgs hantlarna på den övningen (NOTERA att han hade 2kg hantlarna :P )

Blev ett riktigt bra pass, grymt kul att ha sällskap också då jag är van att köra själv :) Tack Lasse!



Nu är det dags att fixa lite matlådor, kyckling såklart ;) OCH lite senapskesella … jepp jepp.

xandriiia
2012-02-20, 22:05
Du har ju motivationen att gå långt! Skulle dock uppskatta lite mer vällformulerade pass så man kan se vad du kör på! Samt kanske nån dagsformsbild? :)

Kör hårt !


Tävlar i Bodyfitness och kommer köra SM nu i oktober för 3e gången :)
Ska försöka skriva lite bättre om passen och kanske lägga upp en liten bild :)

xandriiia
2012-02-24, 20:34
Ben såklart. Benpass igår, gick… bra!



Benspark

raka mark

hacklift

liggande lårcurl

rumpövning (ALLTID rumpövning)

sittande vadpress

stående vadpress



inte utan min RAGE INSANITY!:devil:

xandriiia
2012-02-26, 17:11
Jepp, idag blev det axlar och vader. Och hör och häpna, jag körde två tricepsövningar också :) Tänkte att det var på tiden att dom kördes igenom nu!

Så laddade med Rage INSANITY och tog en promenad till gymmet. Blev ordentligt uppvärmd, tar ca 20min att gå dit och solen låg på och stekte. Riktigt mysigt :D

Upplägget:

axelpress stång

axelpress maskin

sidolyft i cable

hantellyft fram

baksida med rep i cable

tricepspress med stång

omv tricepspress i cable (1 arm i taget)

samt 3 vadövningar



Snabbt och intensivt pass, tog inte mer än 1 timme, sen la jag mig i solariet 20 min, riktigt skönt :D

xandriiia
2012-02-28, 22:18
Igår blev det ben på gymet. det var fokus baksida och rumpa. Var någorlunda taggad när jag var på väg, men när jag kom dit då hände nått.

FULL FOKUS under hela passet.

Nice!

Upplägget:

liggande lårcurl

raka mark

sittande lårcurl

stående lårcurl 1 ben i taget

min supergrymma rumpövning

Efter det fick det vara nog. En skön promenad hem på 20 minuter väntade efter det. Har precis kommit på att det är riktigt avslappnande ;)

xandriiia
2012-03-04, 18:39
Ben är ju som sagt min favorit att köra. I fredags var det dags för framsida ben och rumpa. Var helt slut efter jobbet, så jag åkte hem en snabbis, andades lite och stack till gymet sen.

Upplägget:

knäböj i smith

hacklift

benpress 1 ben i taget

benspark

rumpövning

sittande vadpress

vadpress i benpressen



Igår var det vilodag, idag likaså. Är man ute och dansar hela natten lång behöver kroppen vila :) Har ont i benen och vaderna idag iaf, om det då beror på fredagens benpass eller gårdagens stampande vet jag inte. Säkerligen en blandning :D

Imorgon väntar iaf ett axelpass och senare under veckan är det dags att besöka Fairing Gym och visa Lasse vem som är starkast i ryggen, moahahaha :cool:

xandriiia
2012-03-08, 22:55
Gårdagens ryggpass med Lasse på Fairing Gym var inte att leka med. Shit vilken träningsvärk jag har idag :S GALET!

Dock skönt, men det gör ju … ont!



Upplägget:

Jag fick välja 3 ryggövningar

Lasse fick välja 3 ryggövningar

YES!



breda latsdrag

lats i maskin

stående stångrodd

enarmsrodd i maskin

rodd i maskin

samt en sjukt jobbig övning med kettelbells (jag använde dock vanliga hantlar, balans?!? hm…)



Tack för den Lasse! :D

xandriiia
2012-03-12, 21:58
Helt sjukt vad jag får pump i triceps när jag kör. Helt GALET!

Började såklart med axlarna, eftersom triceps inte är nån prio för mig. Men har känt de sista veckorna att jag ändå vill lägga in nån tricepsövning här och där :)
Så blev två tricepsövningar efter att jag kört sista axelövningen.

tricepspress med stång samt omv tric press i cable

Riktigt kul att köra triceps igen iaf, men gör så himla ont efter några set :S



Nåväl, grymt axelpass + att jag körde 3 magövningar efteråt.



Imorgon är det egentligen dags för ryggen … men har fortfarande träningsvärk i den sen förra passet i onsdags med Lasse. AJAJAJ!!! :D

Så ben får det bli, och förhoppningsvis har träningsvärken i benen lagt sig till torsdag kväll då det är dags att stampa. MBSBC <3 40 timmar cardio i form av dans till underbar trance, hardstyle och hardcore, kan det bli bättre? :D

xandriiia
2012-03-13, 22:00
Idag var det dags för ben, FAVORITEN!

idag var det fokus på framsida och rumpa. Högreppare, djupa och eländiga övningar :P



Upplägget:

hacklift

benpress

utfall i smith

benspark

rumpövning

sittande vadpress

stående vadpress





Saknar min tävlingsform! Men inte länge kvar tills dieten börjar :D

xandriiia
2012-03-19, 20:50
Sorry att jag inte uppdaterat på länge, men har vart "bortrest" ... eller snarare vart iväg på MBSBC, grymmaste kryssningen som finns med trance, hardstyle och hardcore.

Är iaf tillbaka på banan med träningen igen :)

Så idag blev det i vanlig ordning axlar, triceps och mage.

Jag kör fortfarande ganska lätta vikter, ligger på 10-12 reps på de flesta övningarna och tillochmed upp till 14 reps ibland på vissa. Jag har ju inte något direkt mål att bygga mer och bli större, vill bara behålla det jag har och forma kroppen lite mer :)

Upplägget:

axelpress m stång
axelpress i maskin
hantellyft sidan
drag fram i cable
baksida m rep
baksida i cable 1 arm i taget
tricepspress m stång
+3 magövningar

och vet ni, idag blev det 15min på cykeln efter passet. Känner att konditionen behöver piggas upp lite :D

xandriiia
2012-03-21, 20:31
Benpass igår… Spelar ingen roll hur trött eller sliten jag känner mig. Det SKA göra ont! :hbang:

Körde slut på dom ordentligt igår och det får jag lida för idag. Inte bara träningsvärken, utan dom riktigt suger all energi från mig. Jepp, PRECIS som det ska vara! ;)

Idag blev det rygg och biceps. Körde igenom ryggen ordentligt, lite lättare, 10-12 reps och biceps bara några övningar. Armarna får man ju med i så många andra övningar + biceps är inte så kul att köra :/



Nåväl, upplägget kommer här:

breda latsdrag

lats i maskin 1 arm i taget

sittande rodd

hantellrodd

bic.curl m stång

21:an med hantlar sittandes lite bakåtlutad (sjuuuukt jobbig övning)

xandriiia
2012-03-30, 06:22
Har inte blivit så mkt träning sista veckorna, har vart sjuk till och från sista tiden. Blir nått ströpass här och där när jag känner mig frisk, men inte så mkt mer än det :(

Idag bär det iväg till Alingsås, ska coacha Freja som även hon är med i Team Fairing och Brani ska självklart tävla :D

Så dags att börja packa väskorna nu och bege sig om nån timme :)

xandriiia
2012-04-02, 19:38
Axlar stod på schemat idag. Blev ett intensivt pass med lätta vikter. Låg på 10-12 reps under hela passet.

Har nu även lagt in mer cardio i schemat. Dags att börja ta hand om lilla hjärtat också. Vilket känns RIKTIGT bra :D

Så avslutade det hela med 25 minuter gång i 12graders lutning. Jo tack, det kändes :)

Upplägget för axelpasset:


axelpress stång/hantellyft sida
drag hakan i cable/baksida med rep
hantellyft fram/stående omv flyes
övningar för rotatorcuffen


Känns riktigt bra att ha börjat lägga in mer konditionsträning i min träning, tror jag kommer få mycket bättre resultat med styrketräningen då också :)

På återseende!

Kung atlas
2012-04-03, 05:45
Kul Journal men jag saknar bilder *flex*

xandriiia
2012-04-06, 06:37
SÅKLART!

Favoriten, dock baksida igår, vilket är "lättare" än framsidan.
Synd bara att jag inte gillar att köra vader :)

Idag var det dags att gå upp tidigt, börja packa inför resan mot Danmark och Loaded Cup, och nej, inte jag som ska tävla denna gång utan Brani ska ställa sig på scen.
Vi flyger dit, och tror ni inte vi får BÄSTA sällskapet av Lasse Fairing och Martin Hanzel, som också ska tävla (ja inte Lasse då, han ska agera coach :) )

Blir ingen träning där borta utan tänkte passa på att vila upp kroppen i 3 dagar.

Ska se om jag kan uppdatera på plats där borta om jag har tillgång till internet :)


Ohh, och bilder ... ska se om jag kan få upp lite i slutet av veckan :)

See YA!

xandriiia
2012-04-12, 19:25
Träning hela veckan lång. Veckan går fort då det finns en röd dag med.

Träningsveckan startades med axlar och mage. Äntligen har jag börjat tycka det är kul att köra mage. Det GILLAS! :D

Tisdagen bjöd på ben, fokus framsida (och självklart rooompahh), vilket gjorde gårdagen lite obekväm. Men träningsvärk i benen måste ju ändå vara det bästa som finns, trots att det gör så j*vla ont.

Rygg och biceps igår. Konstigt nog har biceps också blivit roligare att träna :)

By the way, bra träningsmusik ... lyssna på detta ;)
http://www.youtube.com/watch?v=wHlEuDCpSiI

xandriiia
2012-04-15, 19:03
Nu är det dags att ta sig 2 viloveckor från träningen. Har hört att man blir stark av det ;)

Nä, nu måste kroppen få vila och återhämta sig innan den ordentliga träningen kommer igång!

FiremasterX
2012-04-15, 19:10
Riktigt shysst journal, men två viloveckor? ;)

xandriiia
2012-05-08, 21:17
3 viloveckor till och med :)

xandriiia
2012-05-08, 21:20
3 veckor utan träning... det har vart TUNGT psykiskt. Skit jobbigt rent ut sagt.
Men kan man inte träna så kan man inte träna helt enkelt.
I söndags körde jag mitt första pass .... BEN ;)
Ni vet ju att jag älskar ben.
Träningsvärken sitter i fortfarande. LOOVE IT!

Axlar och triceps igår och rygg o biceps idag.
Tänkte hinna köra igenom hela kroppen två gånger den här veckan, saknar "pumpen" i kroppen ...
Så imorgon blir det baksida ben och rumpa. Ska försöka ge mig på magen också :D

Dieten är i full gång dessutom. Nu äter jag rent och tar mina morgonpromenader.
Kommer under veckan lägga ut hur kost och träning ser ut, men inte idag. Kl är redan 22.20 och väckarklockan ringer 04.00 imorgon.

Så gonatt .... I´m BAAAAACK ;)

xandriiia
2012-05-08, 21:32
woop woop

xandriiia
2012-05-13, 20:58
Jag gör inte så mycket ändringar i träningen. Styrkan ser samma lika ut som under offseason.

Styrka 5dagar/v. De dagar jag känner för. Har inga specifika dagar då jag måste köra utan anpassar schemat efter annat som är inplanerat.

Jag lägger till PW 5-7dagar/v innan frukost. Jag är en riktigt PW människa, älskar timmen på morgonen jag får för mig själv. Alldeles tomt på gatorna och bara jag som trippar fram där med musik i lurarna. JÄTTE MYSIGT!



Kosten då?

Kort och gott: jag äter rent!

Bort med alla små extrasaker till maten.

Kyckling, lax, torsk.

Potatis och ris.

Massa grönsaker.

Avocado, oljor och nötter.

Vissa som dietar slutar med mjölkprodukter. Mjölk till kaffet är min största last och den kommer jag fortsätta med ett bra tag. Kesella tycker jag är perfekt som proteinkälla. Smaken är som baken. När jag har så här pass lång diet som jag brukar tränker jag inte på detta i första hand.



Så här ser en typisk dag ut för mig:

04.30 BCAA + kaffe

PW

06.00 proteindrink och gröt

8.30 proteindrink + nötter

11.00 kyckling/lax/torsk + ris/potatis med sallad och avocado

13.30 proteindrink + nötter

16.30 samma som 11.00

17.30 PWO

18.00 träna

19.30 proteindrink + riskakor

22.00 proteindrink/omelette/ostkaka (bara protein i denna :P )





BCAA+ från Fairing med smak av Red Orange är min favorit.

Denna använder jag dels på morgonen innan PWn, samt innan och efter träningen.



Dessa två varierar jag mellan till mina mellanmål. De innehåller både kasein och vassle. Kasein är ett såkallat ”långsamt” protein och vassle ett ”snabbt” protein. En perfekt kombo för att säkerställa aminosyrekoncentrationen i kroppen under dagen.
Complete protein och Gourmet protein från Fairing.


Till frukost och efter träningen är rapid hyrdo blend som gäller.

Ett ”snabbare” protein, vilket behövs vid dessa två tillfiällen. Efter en lång natts sömn vill vi att kroppen ska få tillgång på proteinet snabbt och likaså efter träningen.



Sloowproteinet tar jag som kvällsprotein. Den innehållet bara kasein vilket är perfekt innan läggdags då du kommer vara utan mat under en längre period.



Finns såklart mer kosttillskott som jag använder mig av. Skriver mer om dessa i ett annat inlägg.

Nu är det återigen dags för sängen. PW väntas imorgonbitti :)

xandriiia
2012-05-14, 21:06
Idag blev dagen dock absolut inte som planerat.

Blev en hel del pendeltågsåkande … och det finns ju faktiskt roligare saker att göra. och viktigare saker att lägga tiden på.

Planen var också att träna direkt efter jobbet. Har det perfekta gymmet där jag verkligen trivs att träna på, men är en bit från jobet, OCH hemifrån. Men behövde åka hem emellan en snabbis. Dåligt med kommunikationer hemifrån och dit så det fick bli en PW.

30 minuter senare och dyngblöt av svett så var jag framme. Dock skönt att jag redan var uppvärmd när jag väl kom dit :)

BEN idag. OHHYEAAH!

Bästa passet på länge, och jag känner att jag verkligen är tillbaka med orken och styrkan nu.



Så, kort och gott, stressig dag men fick ihop allt ändå. NÖJD :D

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=658&pictureid=2845


BY THE WAY ... sa jag att jag gick ner 2,5kg första dietveckan? ;) Mycket vätska som försvann och såklart lite fett :) YEAAAH!

xandriiia
2012-05-23, 20:50
SÖMN?

Ikväll, ja. Mycket mer sömn. Sitter redan nu med min ”kvällsdrink”, Sloow protein från Fairing. MUMS! <3



Blev tidig dag på jobbet idag, vilket betyder att man slutar i tid också. Underbart att dra sig därifrån med brillorna på ut i solen.

Drog till gymmet, axlar och triceps … ja, triceps. Har faktiskt börjat köra det igen ;)

Gick varken bra eller dåligt. Man ska väl alltid skryta om att det var det bästa passet på länge?!

Hm. Vettetusan. Men tokigt var det inte iaf :)



Skön promenad i solen hem efter timmen på gymmet.

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=658&pictureid=2860


http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=658&pictureid=2861