handdator

Visa fullständig version : Hur träna under deff och när börja deff?


Gorda
2012-02-01, 12:19
Hej allihopa! Jag har tänkt deffa ner mig ca 10 kg till i sommar. Vill dock tappa så lite som möjligt i muskler helst öka om det är möjligt. Har även tänkt springa lite mer för att få upp konditionen. Jag undrar hur jag bör lägga upp träning, ska jag börja deffa redan nu? Börja träna kondition tidigt eller vänta någon månad? Väger 105kg 190 cm lång, bänkar 140 kg mark 200kg och ben ca 190kg.
Borde nog träna lite mer ben och mark i förhållande till bänk också va?

Fredrik_S
2012-02-01, 12:25
Du bör fortsätta träna precis som du gör. Samma typ av träning som är optimal för din typ av mål med din träning är identisk även uder kaloriunderskott.

Konditionsträningen bör man minimera vid deffning för maximal behållning av muskelmassa. Dock finns det massa andra fördelar som man kanske vill åt med den typen av träning.

Det finns inget "ska" vad gäller din träning. Du ska bara köra mer mark och benböj om du vill ha större och/eller starkar ben. Samt bli bättre i mark och böj. Vill du tex bli bättre i bänkpress bör du köra mer bänkpress.

Gorda
2012-02-01, 12:32
ok tack var lite otydlig, springer i princip aldrig nu men styrke tränar 3-4ggr i veckan. Kanske byta ut ett pass i veckan till ett löppass och börja ligga på ett kaloriunderskott redan nu. Såg att det var rimligt att gå ner ca 0,5 kg i veckan och isåfall kommer det mig ca 5 månader. Jag kanske kan gå ner lite snabbare eftersom jag är lite överviktig eller vad tror du?

Fredrik_S
2012-02-01, 12:34
I vikt kan du gå ner snabbare men i fettmängd blir det svårare. Så överviktigt är du nog inte att du kan räknas till kategorin som kan tappa 1 kg fett i veckan utan muskelförlust.

Mycket stor skillnad på viktminskning och fettminskning...

Gorda
2012-02-01, 12:39
OK det jag vill är att få bort fettet, jag skulle gärna väga 120 kg om jag var ripped:) så helt enkelt få bort maximalt med fett till beach 2012 och samtidigt få lite bättre kondition och helst öka i styrka om det är möjligt:)

Pretorian
2012-02-01, 12:42
OK det jag vill är att få bort fettet, jag skulle gärna väga 120 kg om jag var ripped:) så helt enkelt få bort maximalt med fett till beach 2012 och samtidigt få lite bättre kondition och helst öka i styrka om det är möjligt:)

"Would you like fries with that?"

Gorda
2012-02-01, 12:51
Menar du att det är önsketänkande eller?
Själv tror jag att jag kan öka styrka och kondis och gå ner i fettvikt och behöver tips för det bästa sättet att göra det.

Pretorian
2012-02-01, 12:53
Menar du att det är önsketänkande eller?
Själv tror jag att jag kan öka styrka och kondis och gå ner i fettvikt och behöver tips för det bästa sättet att göra det.

Nää, jag skrev det lite på skoj bara. Det såg så lätt ut när man bara läser texten om vad du vill men enligt mig är det ganska svårt och krävande. Jag har samma mål som du... :-)

Gorda
2012-02-01, 12:55
haha ok, du önskar jag oss båda lycka till:)

stromming
2012-02-01, 18:19
"Would you like fries with that?"

Hah