handdator

Visa fullständig version : Optimalt schema för hypertrofi?


DroopySWE
2012-02-01, 04:53
Känner att jag har rätt kass koll när det gäller hur lång vila som är mest optimalt för att få till så mycket muskelvolym som möjligt. I mitt nuvarande schema så får varje muskelgrupp 4 dagars innan jag kör på igen. Känner dock då och då att jag kanske inte är 100% återhämtad i musklerna. Vad är egentligen bäst för optimala kortsiktiga resultat, att köra tex var 4e dag och ibland inte alltid vara fullt återhämtad, eller att köra tex varje grupp en gång i veckan och vara det? Hur uppnås snabbast muskeltillväxt helt enkelt? :) Självklart är det individuellt, men tänkte mer det teoretiska :)

Som referens kan jag väl infoga mitt nuvarande schema:

Dag 1: biceps, rygg
Dag 2: axlar, ben
Dag 3: triceps, bröst
Dag 4: vila

Loopar det schemat och slänger in mage varannan eller var tredje dag typ.

Ni får gärna kasta runt i mitt schema lite som ni vill och fixa det ultimata VäxaMaximaltInförBeach2012-schemat åt mig ;) Är väldigt flexibel och litar helt på er :). Så, maximala resultat nu :D

DroopySWE
2012-02-01, 05:34
Känner även att det är svårt att veta hur lång tid det tar innan mina muskler är helt utvilade och redo för nästa träningspass. Känner sällan träningsvärk i annat än bröst och axlar. Tips här? :)

Fliptones
2012-02-01, 10:08
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=178852
:smash:

mysglenn
2012-02-01, 10:13
seriöst. orka, står ju redan huuur mycket som helst om detta på forumet. Folk frågar ju detta varje dag :S