handdator

Visa fullständig version : Abstinens vid 3-splitt?


new
2012-01-31, 22:14
Hej, har nyligen börjat gymma. Just nu kör jag ett 3-splittprogram men känner ångest på vilodagarna över att jag inte tränar. Skulle vilja utöka mitt nuvarande schema men vet inte hur, har ganska god fysik från hockeytiderna och mina muskler återhämtar sig väldigt snabbt( kreatin kur). Hur ska jag gå till väga vid ett större schema? Och är det ens nödvändigt att köra fler dar än nu?

Improvable
2012-01-31, 22:18
dela upp kroppen i muskelgrupper istället?

RAUBEZ
2012-01-31, 22:24
Dom dagar du gymmar, pröva att köra så hårt att du konstant är spy/svimfärdig :thumbup:

Victuhh
2012-01-31, 22:27
Tänk om till rullande 3 split? Så kör jag och slänger in en vilodag när jag känner för det :)

1: Axlar, Bröst, Triceps
2: Rygg, Biceps
3:Ben, Mage, ev Underarmar
Repeat

stridis
2012-01-31, 22:28
Dom dagar du gymmar, pröva att köra så hårt att du konstant är spy/svimfärdig :thumbup:

Vilket kasst träningstips.:smash:

Om du har en 3-splitt så kan du ju träna med schemat rullande, med så mycket/lite vilodagar du känner behövs när du behöver det. Du måste liksom inte ta bröst och triccar på onsdagar liksom.

new
2012-01-31, 22:30
Oh, visste inte att man "kunde" göra så! Tackar för tipsen:-)

G_lund
2012-01-31, 22:32
Värt att tillägga att musklerna behöver vila för att växa efter hård träning, även om du inte har träningsvärk.
Att rulla sitt schema som tidigare föreslagits kan vara en smart grej annars :)

G_lund
2012-01-31, 22:34
Oh, visste inte att man "kunde" göra så! Tackar för tipsen:-)

Det är inget magiskt med att vila just en vecka till nästa benpass tex, många här kör ju halvkropps/helkroppspass flera ggr per vecka :)

Men mer träning är inte alltid bättre heller..