handdator

Visa fullständig version : Saker man inte får missa i London?


petah
2012-01-31, 11:40
Ska hälsa på en kompis i London.

På torsdag (2 feb) åker jag dit och åker hem tisdag (7feb).

Vi är två grabbhalvor i 25års åldern.

Vad skulle du inte missat?

Fotbollsmatch och Guiness är självklart spikat...

Alla tips välkomna.

REDaction
2012-01-31, 12:21
Ärligt talat finns det enligt mig inget man måste se i London men det är väl lika bra att passa på och se dom obligatoriska attraktionerna när man väl är där. Så länge jag inte glömmer något nu skulle jag vilja säga att dom tre stora är Buckingham palace, Piccadilly circus och Big ben. Sen finns ju vaxmuseumet som är populärt också, har för mig att det är rätt dyrt inträde dock. Hoppas ni ska på match på Emirates annars måste ni åka dit en tur också ;)

Hyde park är rätt trevlig att vandra runt i om ni gillar sånt.

Kwon
2012-01-31, 12:25
När jag var där så såg jag endast Madame Tussauds, Picadilly och Big Ben

Blev mest Oxford Street och Carnaby street

Var ingenting som man direkt hade ett sug efter att se i London, grymt mycket folk.

Nog roligare att se gamla medeltida slott ist

bustz0rz
2012-01-31, 12:39
Förutom det som redan nämts så är ju London Eye en typisk sak att åka när man kommer till London. Åker man London Eye så ser man ju Big Ben därifrån så då har man slagit två flugor i en smäll så att säga.

Sen finns det ju: Harrods, Tower Bridge och så klart titta på valfri musikal!

Skön
2012-01-31, 12:45
OS om det hade vart rätt månad då:). Annars tycker inte jag att alla dessa kända saker man bör kolla på är så märkvärdiga. Fanns något jäkla stort sporthus på 4 våningar iaf där mycket var väldigt billigt. Tror du lär hitta det men för mig det låg nära Picadilly.

Vad ska du se på för match?

darocker
2012-01-31, 12:48
Camden är ett schysst ställe o hänga på kvällstid

Doktor Busé
2012-01-31, 12:57
Hej!
Vad kul att du ska till London, jag har nämligen haft föreläsningar där vid ett antal tillfällen. Jag har under mina besök skapat en liten lista sevärdigheter jag aldrig missar när jag är där nere.

1. Bermondsey - Det var tidigare nedgånget och övergivet, men förvandlas nu snabbt till ett mini-Hoxton söder om floden. Har en skön bykänsla tack vare den lilla parken, de små charmiga butikerna och matställena på Bermondsey street.

2. Golborne Road Market - Hit ska du komma på helgen, då har nämligen den vanliga shoppinggatan transformerats till ett mecka av antikvitetshandlare, krimskrams och krafs. Det är det perfekta stället om du vill handla användbara souvenirer såsom tomma fotoramar eller färdigmonterade hjorthorn att hänga på väggen.

3. Sohos Old Compton Street - Homosexuella kan verkligen ta ut svängarna i London, men även om du är helt hetero så kan du få en skämtsam dag i samma umgänge. Dag som natt är det karnevalkänsla här och trottoarkaféerna är perfekta platser för att betrakta det vackra folket kråma sig när de promenerar förbi.

4. Pollock's Toy Museum - Detta lustiga barnmuseum är fullt av gammaldags brädspel, uppdragbara leksaker, dockor, tekniska leksaker, pappersteatrar och gamla traditionella leksaker. Se till att locka fram barnasinnet!


Mvh Dr Busé
(om jag får be)

Joanna
2012-01-31, 12:59
Vad gillar du att göra för något? Jag har bott i London i 6 år så jag har lite tips på lager :)

Festa gör man bäst (tycker jag) i Soho.

chidde
2012-01-31, 16:48
Vad gillar du att göra för något?

+1

det finns grymt mycket att gora i London sa det beror lite pa vad ni vill hitta pa och vad ni ar intresserade av

AhmedGrisen
2012-01-31, 18:45
har hört från flera att london eye är fetare när det är mörkt.

annars instämmer jag med tidigare att det inte finns något man måste se om man inte är intresserad av nått speciellt.

chidde
2012-01-31, 18:50
har hört från flera att london eye är fetare när det är mörkt.

annars instämmer jag med tidigare att det inte finns något man måste se om man inte är intresserad av nått speciellt.

helt ratt, fast det beror lite pa... om man vill ta turistbilder sa ar det battre pa dagarna om man inte har en fet kamera som klarar morka ljusforhallanden

nyar i London nar det ar morkt :D

J--WBdwnyvI

egge
2012-01-31, 19:15
Har hört att Spearmint Rhino ska vara trevligt.

begt
2012-01-31, 19:20
British museum är ganska ovärt. Alldeles för mycket turister-- finns säkert bättre ställen att gå till. London Eye som någon sa är ett alternativ.

gnagaren
2012-01-31, 19:38
Brick Lane på söndagar gillar jag, marknad.

RAUBEZ
2012-01-31, 19:38
Dom har stora problem med fetma i UK = måste finnas massa läckerheter vi inte har här i Sverige.
Grisbulka medan du är där!

mela
2012-01-31, 19:56
Jag gillare Whole Foods, jag frossade i saker som inte fanns i Sverige :D But hey, that might just be me.

Sedan ligger ju Diagon Alley i centrala London om man vill se det IRL. Jag kan verkligen rekommendera Towern! Sjukt intressant att traska runt och läsa om de gamla kungarna osv.

redbrigade
2012-01-31, 20:11
Hoppas ni ska på match på Emirates annars måste ni åka dit en tur också ;)



Om man inte är ett Arsenal-fan skulle jag inte rekommendera Emirates, det är en ganska tråkig arena med allt som oftast ganska tysta fans och spelet är ju inte mycket att hurra över i nuläget.

Den här säsongen är Tottenham Londonlaget som man ska se, en riktigt engelsk arena och bra fart i spelet.
Kan även tänka mig att stämningen är riktigt bra i år då det gått så pass bra i ligan.

Zoidy
2012-01-31, 21:32
Det är iofs lite dyrt, men musikalerna är riktigt bra i London! Det är absolut värt att kolla upp

petah
2012-01-31, 21:37
Oj var en hel del svar här, tack för alla tips! Nu har man lite att gå på när man ska dit. Vad vi gillar orkar jag inte gå in på, vi är rätt vanliga svennebananer och tipsen hittills har varit kanon!

begt
2012-01-31, 21:40
Finns många bra indiska restauranger om det är din grej...

Exdiaq
2012-01-31, 22:13
Planet hem