handdator

Visa fullständig version : Kondition + styrketräning varje pass


gowinda
2012-01-31, 08:33
Hej alla glada.

Jag har, som många andra, avlagt ett löfte att gå ner lite runt midjan 2012. Jag har tid att träna 3 dagar i veckan (planera för dessa tre) och om jag får ytterligare en dag ledigt så blir det troligtvis HIIT.

Mitt schema ser ut som följande.

Måndag: Uppvärmning (6 min/km) 3 km - bröst/triceps - Nervarvning (6 min/km) 3 km

Tisdag - Vila

Onsdag - Uppvärmning (6 min/km) 3 km - Rygg/biceps - Nervarvning (6 min/km) 3 km

Torsd - Vila

Fredag - Uppvärmning (6 min/km) 3 km - Axlar/mage/ben
- Nervarvning (6 min/km) 3 km

Lördag - Fest :)

Söndag - Ångest :(


Jag har inga planer att bli en biff utan mer att bli starkare över lag. Blir det för mycket kondition under mina träningsdagar så min styrketräning blir lidande? Jag kan tillägga att jag knappt bli trött av löpbandet utan det är mer för att bränna fett (70-80% av maxpuls).

Fordon
2012-01-31, 08:36
Om din styrketräning blir lidande kan endast du ge ett bra svar på. Men om du knappt blir trött av löpningen så bör det inte vara några problem alls att träna som du vill.

gowinda
2012-01-31, 08:46
Hej Fordon och tack för svaret. Angående om min styrketräning blir lidande har jag ingen aning om för jag har ju inga refferenser :). Första gången jag har styrketräning i min träningsrutin och det enda jag vet är att jag är klen utan dess like :o

vicarious
2012-01-31, 08:51
Bränna fett behöver man inte springa för att göra, det sköter kroppen ganska bra själv. Du kan ge det ännu en skjuts genom att reglera kosten. Kaloriunderskott = viktnedgång, med eller utan motion.

Låter ganska onödigt med uppvärmningen. Spara energin till styrketräningen istället och försök köra konditionsträningen separat.