handdator

Visa fullständig version : Svårt att bygga armar


Kamp
2012-01-30, 22:12
Jag har på den senaste tiden insett att jag hamnar efter på mina armar jämfört med t.ex. min bröstmuskulatur. Har prövat allt från tungt, till lätt, till dropset, superset osv.

Ett riktigt I-landsproblem är vad jag har, skulle dock bli glad om ni kunde komma med tips/egna erfarenheter till hur ni bäst bygger armar.

Mvh

JJOHANSSON
2012-01-30, 22:19
Träna triceps, mycket.



Arne har några schyssta artiklar ute på body, bara att googla.

Maverick
2012-01-30, 22:22
Är det biceps, triceps elr båda?

Squamata
2012-01-30, 22:32
Många kör för många armövningar.. den enda du behöver för biceps är Stångcurl och för triceps skullcrusher samt pushdowns i cabel. Försök att utvecklas i dessa övningar istället för att lalla runt och "attackera" från massa olika vinklar.. Funkar för mig(nästan 50cm runt)

Nu säger jag inte att du nödvändigtvis gör fel eller "lallar runt", men de flesta jag ser på mitt gym gör så och de ger vad jag kan se ingen speciell utveckling :)

Att du sedan bör ligga på minst 2g protein per kg kv samt ett litet överskott behöver jag väl knappast förklara^^

strango
2012-01-30, 22:37
Tycker du först ska hitta övningar du tycker är roliga.

Sedan gillar jag högreps där krutet läggs på progression

sinaui
2012-01-31, 09:28
jag pushar mer dips/pullups varje pass

vicarious
2012-01-31, 09:46
Vilka tricepsövningar kör du?

reeborn
2012-01-31, 09:48
Jag har på den senaste tiden insett att jag hamnar efter på mina armar jämfört med t.ex. min bröstmuskulatur. Har prövat allt från tungt, till lätt, till dropset, superset osv.

Ett riktigt I-landsproblem är vad jag har, skulle dock bli glad om ni kunde komma med tips/egna erfarenheter till hur ni bäst bygger armar.

Mvh

Kör armar varrannan dag men sänk då volymen, lågreps och högreps cyclas och aldrig fail alt tek fail.

Kamp
2012-01-31, 20:45
Är väl egentligen både biceps och triceps. Jag försöker som sagt variera så mycket, kanske det som är felet. Både övningar samt hur tungt jag kör är ofta olika från pass till pass, då jag alltid försöker att hitta något som ska göra mig nöjd, men får som aldrig till ett bra armpass känns det som.

Tack för svaren, får helt enkelt lägga in fler armpass och fokusera mer på kvalité än kvantitet.

mattilainen
2012-01-31, 21:26
hur länge har du kört övningarna? Om du testat allt, då kan du inte testat en längre tid?

Kamp
2012-01-31, 21:52
Har väl mina perioder då jag kör olika sätt. Nu senaste månaden har det blivit mycket pushdowns med diverse redskap, försökt fokuserat på kontakt snarare än vikt. Problemet har blivit så att jag aldrig känner mig "nöjd" med mina armpass, vilket leder till att man nojjar runt och kör alldeles för mkt och för många övningar-.-'

Victuhh
2012-01-31, 21:56
Mina triceps har börjat sätta fart ordentligt nu sen jag började köra strikta en arms pushdowns med handtag i cable samt skullcrusher :)

willtjam
2012-01-31, 21:59
Här är Arnes tricepsartikel:
http://bilder.egmont.se/bildcache/t/tph97jm1bvreo2de0jq13am9pfs2yxlh.jpg
http://www.body.se/media/artiklar/komplett_tricepstraning_2.gif
http://www.body.se/media/artiklar/komplett_tricepstraning_3.gif

Nuthead
2012-01-31, 22:16
Prova Ehrling Wahlgrens armprogram! :)

Arne postade för en tid tillbaka.
Jag körde hans program på 70-talet. Fick mkt bra resultat av detta. Ökade från 40 cm till 46-47 cm. Programmen är uppbyggda på superset och triset.

Dom sista programmen var dubbla triset biceps och triceps. 6 set på varje triset. 36 set totalt på biceps och lika många på triceps.

Tack vare bl.a Ehrlings program så jag fortfarande en ivrig förespåkare för högsetsträning.

Dessa programmen gick alldeles utmärkt att träna utan doping för min del.

Le program: http://www.mediafire.com/?h3zk0tcxgo0c366

TIMPA
2012-01-31, 22:34
Snackas ju en del om att det är svårt att bygga armar på kalori-underskott, nu framgår det inte i texten om du kör deff eller bulk förvisso, eller kanske inget av dera.